beantwoord

Waarom duurt het al drie weken voordat NS het teveel betaalde abonnementsgeld restitueert na stopzetten trajectkaart?

• 14 juni 2020
  • 6 reacties
  • 109 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Ik heb drie weken geleden mijn trajectkaart stopgezet. Ik heb nog steeds geen restitutie ontvangen van het teveel betaalde abonnementsgeld, terwijl op de website staat dat dat automatisch en binnen twee weken gebeurt. Betreft referentienummer *verwijderd*

icon

Beste antwoord door Robert B 14 juni 2020, 16:24

In het verleden kreeg je de restitutie voor reeds betaalde dagen van je Traject Vrij binnen een week via een tussentijdse creditfactuur, maar tegenwoordig steeds vaker op de eerste maandfactuur.

Kijk even in Mijn NS bij Reishistorie, daar zou een post € Klanten Service moeten staan met een negatief bedrag. Wellicht staat bij Facturen ook die creditfactuur (24 mei), maar ik vermoed van niet want anders duurt het wel erg lang.

In ieder geval wordt je vorige abonnement automatisch beëindigd zodra je Flex activeert (plus je saldo van je kaart gehaald e.d.) Bij een ophaalpunt zal je dan een aantal handelingen moeten bevestigen (3, 4 of 5 afhankelijk van of je automatisch opladen had en nog wat dingen). Bij sommige automaten in supermarkten e.d. wordt alles in één keer gedaan (zonder bevestiging per handeling).

De restitutie die je vandaag nog opgehaald hebt zal je saldo zijn, dit krijg je altijd via de eerstvolgende maandfactuur terug.

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo ORM, welkom op de NS Community.

De restitutie wordt ingang gezet wanneer je de beëindiging definitief hebt gemaakt bij een kaartautomaat of OV-oplaadpunt. Wanneer heb je dit gedaan?

Reputatie 6
Badge +1

Heeft u het abonnement ook van uw kaart verwijderd bij een oplaad- of kaartautomaat? Als u dat niet heeft gedaan loopt uw abonnement gewoon door. 

Ik heb 24 mei mijn nieuwe flexabonnement geactiveerd bij een oplaadpunt. Had ik daar dan ook het oude abonnement zelf stop moeten zetten. Dat is dan niet duidelijk als je de bevestigingsmail bekijkt...

Normaal wordt het gelijktijdig opgehaald. Je kan even via onze klantenservice navragen of het goed is gegaan. 

Ik ben net even naar het station gefietst. Bij opladen stond nog de optie met restitutie. Zou nu moeten kloppen, maar ik vraag het nog wel even na.

Badge +3

In het verleden kreeg je de restitutie voor reeds betaalde dagen van je Traject Vrij binnen een week via een tussentijdse creditfactuur, maar tegenwoordig steeds vaker op de eerste maandfactuur.

Kijk even in Mijn NS bij Reishistorie, daar zou een post € Klanten Service moeten staan met een negatief bedrag. Wellicht staat bij Facturen ook die creditfactuur (24 mei), maar ik vermoed van niet want anders duurt het wel erg lang.

In ieder geval wordt je vorige abonnement automatisch beëindigd zodra je Flex activeert (plus je saldo van je kaart gehaald e.d.) Bij een ophaalpunt zal je dan een aantal handelingen moeten bevestigen (3, 4 of 5 afhankelijk van of je automatisch opladen had en nog wat dingen). Bij sommige automaten in supermarkten e.d. wordt alles in één keer gedaan (zonder bevestiging per handeling).

De restitutie die je vandaag nog opgehaald hebt zal je saldo zijn, dit krijg je altijd via de eerstvolgende maandfactuur terug.

Reageer