Ik heb drie weken geleden mijn trajectkaart stopgezet. Ik heb nog steeds geen restitutie ontvangen van het teveel betaalde abonnementsgeld, terwijl op de website staat dat dat automatisch en binnen twee weken gebeurt. Betreft referentienummer *verwijderd*
Beste antwoord door Robert B
In het verleden kreeg je de restitutie voor reeds betaalde dagen van je Traject Vrij binnen een week via een tussentijdse creditfactuur, maar tegenwoordig steeds vaker op de eerste maandfactuur.
Kijk even in Mijn NS bij Reishistorie, daar zou een post € Klanten Service moeten staan met een negatief bedrag. Wellicht staat bij Facturen ook die creditfactuur (24 mei), maar ik vermoed van niet want anders duurt het wel erg lang.
In ieder geval wordt je vorige abonnement automatisch beëindigd zodra je Flex activeert (plus je saldo van je kaart gehaald e.d.) Bij een ophaalpunt zal je dan een aantal handelingen moeten bevestigen (3, 4 of 5 afhankelijk van of je automatisch opladen had en nog wat dingen). Bij sommige automaten in supermarkten e.d. wordt alles in één keer gedaan (zonder bevestiging per handeling).
De restitutie die je vandaag nog opgehaald hebt zal je saldo zijn, dit krijg je altijd via de eerstvolgende maandfactuur terug.