beantwoord

Waarom elke keer weer opnieuw gegevens invullen bij bestellen Altijd Vrij maand?

• 21 november 2014
  • 7 reacties
  • 358 Bekeken

Reputatie 1
Zojuist weer eens mijn 'Altijd Vrij (maand)' voor een maand verlengt via NS.nl. Verbazingwekkend wat de NS allemaal wil dat ik invul.

1) Om te beginnen moet ik handmatig mijn OV-Chipkaartnummer invullen terwijl mijn kaart gewoon aan mijn account gekoppeld is.
2) daarna moet ik handmatig mijn NAW invullen terwijl ik a] een account heb b] mijn kaart op naam staat
3) de volgende stap moet ik Naam en Woonplaats rekeninghouder invullen, terwijl ik met iDeal betaal
4) en wordt er gevraagd akkoord te gaan met een automatische incasso, maar ik betaal het hele bedrag in een keer met iDeal.

Ik koop het abonnement online omdat ik dan aan het einde van het jaar een beter overzicht heb van de gemaakte kosten maar ik denk dat ik in het vervolg toch maar m'n verlenging bij de kaartautomaat haal, daar is het drie keer op het scherm kloppen, pinnen en klaar....moet nu toch ook nog alsnog langs de automaat (ook een onbegrijpelijke stap, maar dat is een hele andere discussie) om m'n abonnement te activeren.

Mijn vraag is dus WAAROM?? moet dit allemaal zo omslachtig?? Dat kan toch allemaal een stuk eenvoudiger.
icon

Beste antwoord door Inge NS 21 november 2014, 18:10

We zijn momenteel bezig met het ontwikkelen van een koppeling tussen de webshop en Mijn NS. Dit zou betekenen dat je in de toekomst niet meer bij elke bestelling je gegevens opnieuw hoeft in te vullen. Het is nog niet bekend wanneer dit gerealiseerd zal zijn, maar het zit er dus wel aan te komen.

P.s. Ik heb de titel van je topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Zou het kunnen zijn dat deze procedure wordt gevolgd voor alle abonnementen van NS? Dus dat het systeem rekening moet houden met mensen zonder account, zonder chipkaart of waarbij een automatische incasso deel uitmaakt van het abonnement (denk aan traject vrij)?
Reputatie 1
Zou het kunnen zijn dat deze procedure wordt gevolgd voor alle abonnementen van NS?
Daar lijkt het inderdaad op, maar dat zou niet nodig moeten zijn. Hoewel, abonnement zonder OV-Chip is geloof ik niet meer mogelijk. En het gebruik van een abonnement zonder mijn NS lijkt me ook niet vaak voor te komen.
Reputatie 1
Het is mogelijk om meerdere (dezelfde) kaarten gekoppeld te hebben aan je NS.nl-account. Dus dan is het wel logisch dat je dan moet aangeven op welke kaart je het abo wil. Maar ik vrees dat je het hele nummer moet intikken.
Reputatie 1
Dus dan is het wel logisch dat je dan moet aangeven op welke kaart je het abo wil.
Logisch, maar dat zou ook met een Drop-down met de bekende kaarten moeten kunnen
Reputatie 1
Dus dan is het wel logisch dat je dan moet aangeven op welke kaart je het abo wil.
Logisch, maar dat zou ook met een Drop-down met de bekende kaarten moeten kunnen

Dat zou wel handiger zijn.
We zijn momenteel bezig met het ontwikkelen van een koppeling tussen de webshop en Mijn NS. Dit zou betekenen dat je in de toekomst niet meer bij elke bestelling je gegevens opnieuw hoeft in te vullen. Het is nog niet bekend wanneer dit gerealiseerd zal zijn, maar het zit er dus wel aan te komen.

P.s. Ik heb de titel van je topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Hoi ConradM,

Excuses dat je niet eerder een terugkoppeling hebt gehad. Ik heb begrepen van een van onze verbetermanagers dat deze implementatie op de lijst van eerstvolgende verbeteringen staat. Het is de bedoeling dat wanneer je bent ingelogd in MijnNS, je niet alle gegevens nog handmatig hoeft in te vullen.

Reageer