beantwoord

Waarom geen goed advies over abonnementen?

• 10 november 2017
  • 10 reacties
  • 216 Bekeken

Goedeavond,

Sinds 3 weken reis ik met de trein naar mijn werk. Ik ben nog steeds een groentje... 😉 Om dit te vereenvoudigen heb ik een maandabonnement aangeschaft. Ik heb gekozen voor (traject Vrij op) het traject Rotterdam CS - Amsterdam CS. Daar betaal ik 410 Euro per maand voor, helaas kom ik er gisteren achter dat ik ook had kunnen kiezen voor Altijd Vrij, dat precies 410 Euro kost.

Ik snap niet waarom het systeem van de NS niet uit zichzelf aangeeft dat ik beter voor Altijd vrij had kunnen kiezen. Dus bel ik vandaag met de NS klantenservice. Krijg ik te horen: Nee, helaas kunnen we dit niet aanpassen.

Sorry, maar ik vind dit toch een vorm van oplichterij en zeer klant onvriendelijk. Erg blij dat ik geen jaar abonnement heb gekozen, maar voel mij toch voor de gek gehouden.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 10 november 2017, 19:11

Hallo Reiziger10000 en welkom op het NS Serviceforum.

Spijtig om te lezen dat je in jouw abonnementskeuze achteraf gezien een betere keuze had kunnen maken. Het is vaker geopperd om deze 'melding' te laten verschijnen wanneer er een TrajectVrij abonnement wordt gekozen, waarbij de prijs hetzelfde is als een AltijdVrij abonnement voor dezelfde contractduur. Dit is ook al bij de verbetermanagers terecht gekomen die hierover een beslissing zullen maken. Gelukkig gaat het om een maandabonnement, waardoor je voor de volgende maand een nieuw abonnement kunt afsluiten en je bij deze weet dat het AltijdVrij abonnement even gunstig is, maar ruimere voorwaarden voor jouw reisgedrag. In het vervolg, omdat je ook aangeeft onervaren te zijn met de trein, wil ik je adviseren om ook gebruik te maken van de mogelijkheden die wij je bieden om te overleggen met onze kanalen wat betreft jouw abonnementskeuze. Daar was dit zeker aangekaart. Toch begrijp ik je frustratie, het zou klantvriendelijk zijn als dit wordt aangegeven. Ik breng dit voor je nogmaals onder de aandacht.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hallo Reiziger10000 en welkom op het NS Serviceforum.

Spijtig om te lezen dat je in jouw abonnementskeuze achteraf gezien een betere keuze had kunnen maken. Het is vaker geopperd om deze 'melding' te laten verschijnen wanneer er een TrajectVrij abonnement wordt gekozen, waarbij de prijs hetzelfde is als een AltijdVrij abonnement voor dezelfde contractduur. Dit is ook al bij de verbetermanagers terecht gekomen die hierover een beslissing zullen maken. Gelukkig gaat het om een maandabonnement, waardoor je voor de volgende maand een nieuw abonnement kunt afsluiten en je bij deze weet dat het AltijdVrij abonnement even gunstig is, maar ruimere voorwaarden voor jouw reisgedrag. In het vervolg, omdat je ook aangeeft onervaren te zijn met de trein, wil ik je adviseren om ook gebruik te maken van de mogelijkheden die wij je bieden om te overleggen met onze kanalen wat betreft jouw abonnementskeuze. Daar was dit zeker aangekaart. Toch begrijp ik je frustratie, het zou klantvriendelijk zijn als dit wordt aangegeven. Ik breng dit voor je nogmaals onder de aandacht.
Badge +3
Ik zou ervoor willen pleiten de melding niet alleen te laten zien bij trajecten die even duur (of zelfs duurder) zijn als een Altijd Vrij-abonnement, maar ook bij trajecten die minder dan een x-bedrag (euro of 50?) goedkoper zijn. In die gevallen kan het voor een reiziger ook verstandiger zijn Altijd Vrij te kopen, als buiten het traject nog andere reizen gemaakt gaan worden.
Reputatie 7
Het is dan wel even de afweging wat de grens is, want vanuit een verkoophoek vindt het misschien niet veel draagvlak. Toch lijkt het mij zaak dat dit goed overdacht wordt: het is zonde om een abonnement aan te schaffen, terwijl je beter uit had kunnen zijn. Zoals aangegeven: ik kaart dit aan.
Reputatie 6
Badge +1
Hoi reiziger10000, wellicht kunnen de wat meer ervaren reizigers op dit forum je nog van een goed advies voorzien. Je reist dus van Rotterdam naar Amsterdam. Doe je dat vaak (fulltime) of werk je een paar dagen per week? En is er een ans ppp
Je hebt je blijkbaar slecht laten informeren. Dat de Traject Vrij op die afstand even duur is als Altijd Vrij is peanuts! Nee, dan moet je wel blij zijn dat je een maand abo hebt genomen ipv jaarabonnement. Misschien kun je beter bij de NS goed van te voren laten informeren voordat je klakkeloos een abonnement aan gaat.
Reputatie 6
Badge +2
Het is inderdaad goed te weten dat NS absurde producten verkoopt zoals Traject Vrij Maand Rtd - Asd (waar de reisplanner via de link ''Alle tarieven'' zelfs naar verwijst), zodat je niet in die val trapt. bijdragevandennis
Reputatie 7
Badge
Zoals Thomas al aangeeft zal men in de " NS Verkoophoek" niet. Anders zou in de kaartautomaat ook wel het voordeliger assortiment uit de Spoordeelwinkel kunnen worden gekocht. Bijv. Je toetst vandaag in "Den Haag - zwolle"en ziet dan 21,50 enkele reis, en dan krijg je een optie "retour met gratis Snack 19 euro".
Reputatie 6
Badge +1
Sorry mijn toetsenbord wilde niet meer. Ik wilde vragen of er mogelijkheden zijn om buiten de spits in te checken op de heen- of de terugweg. De spits is van 6:35u tot 8:55u en van 16:05 tot 18:25u.
Sorry mijn toetsenbord wilde niet meer. Ik wilde vragen of er mogelijkheden zijn om buiten de spits in te checken op de heen- of de terugweg. De spits is van 6:35u tot 8:55u en van 16:05 tot 18:25u. Als TS alleen in de daluren zou gaan reizen dan zou een Dal Vrij nog goedkoper kunnen zijn. Maar daar heb ik niet in dit topic verder terug gezien. Neem aan dat TS Altijd Vrij bedoelde, om ook in de spits te mogen reizen.
Reputatie 6
Badge +1
Zullen we voor we het hele forum volzetten met reacties als 'ik weet het niet maar ik lees het niet' maar even afwachten wat de schrijver van het topic zelf te zeggen heeft?

Reageer