beantwoord

Waarom geen overgang 2-1 voor een specifiek traject meer met Vrij-abonnementen?

Toon eerste bericht

29 reacties

Ik weet niet hoe dit kan, maar klaarblijkelijk is dit topic een beetje ondergesneeuwd. Er is bij abonnementen met afgekochte of deelsafgekochte reisrechten gekozen voor een generieker afrekensysteem. Ik heb jullie feedback hierover doorgezet.
En nog steeds geen oplossing? Afschaffen van papieren kaartje leek me bedoeld om Ov.-chip gebruik te 'optimaliseren', niet om mensen meer geld uit de zak te kloppen. Bizar dat 2-1 overgang niet meer per traject verkrijgbaar is!
Reputatie 3
Badge
Ik zag in een ander topic (weet helaas niet meer waar, en daarom is het des te spijtiger dat die reactie niet hier is terechtgekomen) de bewering van een NS-medewerker: "In de spits is er geen overcapaciteit in de eerste klas, en daarom willen we in ieder geval het upgraden naar de eerste klas in de spits voor een bepaald traject niet stimuleren."

Nu ben ik in het verleden inderdaad regelmatig heel chagrijnig geworden als ik voor de ochtendspits een upgrade had gekocht en als beloning even goed in de eerste klas moest staan, maar dat is natuurlijk een risico dat je op basis van ervaring bewust neemt. Ook vaste eersteklasreizigers kunnen daar tegenaan lopen.
En het verklaart al helemaal niet waarom het dan in Daluren zo tegengewerkt moet worden.

Overigens geloof ik niet eens dat NS hier nu in financiële zin nou zoveel baat bij heeft of schade van lijdt. Ik schat in dat die upgrades echt maar een heel beperkt deel van de omzet zijn.
NS bereikt wel iets anders: wie het geld er niet voor over heeft om een toeslag voor de hele dag te kopen, kan er ook voor kiezen buiten de spits te gaan reizen. Dat doe ik nu zelf noodgedwongen omdat ik om medische redenen even drukke treinen moet vermijden, en eigenlijk overweeg ik het maar tot mijn vaste ritme te gaan maken. Tweede klas, zee van ruimte. . . (Toegegeven, mede omdat NS in de spits op mijn traject buiten de spits met langere treinen rijdt dan in de spits, maar dat is weer een andere kwestie.)
Ik zag in een ander topic (weet helaas niet meer waar, en daarom is het des te spijtiger dat die reactie niet hier is terechtgekomen) de bewering van een NS-medewerker: "In de spits is er geen overcapaciteit in de eerste klas, en daarom willen we in ieder geval het upgraden naar de eerste klas in de spits voor een bepaald traject niet stimuleren."
Hier: https://forum.ns.nl/overige-producten-6/overgang-2e-naar-1e-klas-5640/index1.html#post36104

Deze uitleg is natuurlijk absurd, want ook in de daluren is de upgrade voor een traject niet mogelijk. Daarnaast mogen alle andere reizigers wel in de spits in de eerste klas over een traject reizen.

Snapt de NS niet dat een klant die >6 euro voor zijn abonnement betaalt en voor 4 euro een upgrade naar de 1e klas koopt, evenveel (eigenlijk meer) betaalt als iemand die voor 10 euro het kaartje in eens koopt?

Reageer