beantwoord

Waarom is er 0,01 geincasseerd?

• 5 november 2014
  • 5 reacties
  • 245 Bekeken

Ik heb een persoonlijke OV chipkaart waarmee ik op saldo reis; ik heb geen abonnement. Dit saldo laat ik automatisch opwaarderen en daarom heeft de NS mijn bankrekening nummer. Nu is er gisteren 0,01 cent geincasseerd? Waarom?
icon

Beste antwoord door Herman NS 5 november 2014, 15:10

Hallo MartinevH,

Wil je me je NAW-gegevens, je kaartnummer en je geboortedatum in een privébericht toezenden? Ik zoek het graag voor je uit.

In de meeste gevallen is er sprake geweest van het vergeten van uitchecken bij een Traject Vrij of een Traject Vrij maandabonnement. In dat geval wordt er achteraf € 0,01 in rekening gebracht. Dit is om ervoor te zorgen dat klanten aan deze nieuwe abonnementsvorm kunnen wennen zonder dat direct het instaptarief in rekening wordt gebracht.

Je topic heb ik naar het subforum 'abonnementen' verplaatst.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Heeft u het automatisch opladen pas ingesteld? De eerste keer wordt er ter controle van de machtiging van het opgegeven rekeningnummer € 0,01 geïncasseerd. Anders weet NS niet of het geld voor het automatisch opladen in de toekomst wel geïncasseerd zal kunnen worden.

Als u langer automatisch opladen had weet ik niet waarom.
Het automatisch opladen bestaat al minstens een jaar; vandaar ook mijn verbazing
Reputatie 1
Het automatisch opladen bestaat al minstens een jaar; vandaar ook mijn verbazing

Misschien ivm IBAN ofzo, maar dat is ook niet zo nieuw natuurlijk.
Hallo MartinevH,

Wil je me je NAW-gegevens, je kaartnummer en je geboortedatum in een privébericht toezenden? Ik zoek het graag voor je uit.

In de meeste gevallen is er sprake geweest van het vergeten van uitchecken bij een Traject Vrij of een Traject Vrij maandabonnement. In dat geval wordt er achteraf € 0,01 in rekening gebracht. Dit is om ervoor te zorgen dat klanten aan deze nieuwe abonnementsvorm kunnen wennen zonder dat direct het instaptarief in rekening wordt gebracht.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Hallo MartinevH,

Vriendelijke groet,
Herman NS

Een beetje vreemde reactie als in de opening van dit topic duidelijk staat Ik heb een persoonlijke OV chipkaart waarmee ik op saldo reis; ik heb geen abonnement
Overigens wordt er bij het Traject vrij abonnement ook 1 cent in rekening gebracht als je wel correct in en uitcheckt maar dat is een ander verhaal. Kan zomaar gebeuren als je met een andere vervoerder reist (Veolia)

Reageer