Waarom is het verlengen van een bestaand trajectvrij abonnement zo moeilijk en tijdrovend?

• 25 oktober 2014
  • 13 reacties
  • 955 Bekeken

Waarom is het maandelijks verlengen van een TrajectVrij Abonnement zo moeilijk? Het is niet van deze tijd.
Je hebt een OV-chipkaart die bekend is bij OV-organisatie en NS. Je zegt welk voor traject je een abonnement wilt, geeft je chipkaartnr op en je betaalt. Klaar is Kees.

Nu moet ik elke maand opnieuw mijn persoonlijke gegevens opgeven. Is absoluut niet klantvriendelijk. Nog beter zou zijn als je maandabonnement doorloopt, en bijv. pas actief wordt nadat je je bestelling opgehaald hebt. Of dat je inlogt op mijn NS en daar zegt: verleng bestaande abonnement met een maand.

"Vroeger"(tot 3 maanden geleden) gaf ik op het station een stamkaartnr op, bestelde het abonnement, ik betaalde ter plekke en had binnen een minuut mijn maandabonnement. Op de manier waarop het nu gaat, werkt automatisering TEGEN de klant ipv voor.

13 reacties

Hallo mwennink,

Een alternatief is wellicht om over te stappen naar Traject Vrij Jaar. Dan heb je er geen omkijken meer naar.

Op deze pagina vind je een overzicht van alle mogelijke NS-abonnementen: http://www.ns.nl/abonnementen
Dus als een product niet goed werkt, moet je maar een ander product kopen ?

Bij alle webshops werkt dit goed, als je een account aanmaakt en je logt in en je koopt wat, hoef je niet je gegevens in te vullen.

Behalve bij NS.
Ik ben met je eens dat dat niet handig is. Je zou toch inderdaad denken dat het anders zou moeten kunnen binnen Mijn NS zodra je gegevens eenmaal bekend zijn, begrijp dat dat nu niet zo is... vreemd!
Waarom is het maandelijks verlengen van een TrajectVrij Abonnement zo moeilijk?

Maandelijks verlengen van Traject Vrij Maand is niet mogelijk. Je moet elke maand een nieuw abonnement afsluiten. Op waarom-vragen wordt door NS geen antwoord gegeven, dus het is gissen naar waarom ze voor deze uiterst klantonvriendelijke implementatie hebben gekozen. Misschien realiseren ze zich dat steeds meer forensen in lossere arbeidsverhoudingen werken en zich dus liever niet voor een jaar vastleggen aan een abonnement voor een bepaald traject, maar willen ze hen daar op deze manier toch toe aanzetten om er hoe dan ook een heel jaar inkomsten van te krijgen. Het standaardantwoord van NS heeft TreinTrainer al gegeven en dat lijkt daar wel op te duiden.
Ik wil hier wel eens het antwoord horen van de NS zelf, want inderdaad, dit is belachelijk.
Dan krijg je hetzelfde antwoord als van TreinTrainer :

Technisch niet mogelijk en wellicht is de jaarkaart een optie.
Dan krijg je hetzelfde antwoord als van TreinTrainer :

Technisch niet mogelijk en wellicht is de jaarkaart een optie.

... aangevuld met: Welkom (bladiebla) wat mieters dat je het hier hebt kunnen vinden (bladiebla) topic verplaatst, titel verbouwd, iets met vindbaarheid (bladiebla) antwoord van TreinTrainer gemarkeerd als het beste antwoord.

Vraag je vervolgens door naar de waarom-vraag, dan komt er geen reactie meer van NS. De vraag is in hun ogen dan beantwoord, dus is het topic afgehandeld.
Je hebt het goed geanalyseerd Pe_pe zo te lezen! 😃
Maar als je niet het hele jaar reist is dit ongunstig
Badge
Dag allen, je vraagt in principe een nieuw abonnement/contract aan. Dus moet je de voorwaarden weer opnieuw accepteren. Je abonnement wordt niet verlengd, want je koopt weer een nieuw abonnement.
Dus ?

Ik koop bij Bol.com elke keer een ander product. Ik log in en hup al mijn gegevens zijn ingevuld.
2x enter drukken en de bestelling is gedaan.
Badge
Dus ?

Ik koop bij Bol.com elke keer een ander product. Ik log in en hup al mijn gegevens zijn ingevuld.

Macca728, heel goed punt. Wellicht verandert de bestelprocedure nog, maar op dit moment verandert er niks.
Dus ?

Maar als je bij Bol besluit de betaalmethode te wijzigen of als er een fout optreedt tijdens de bestelling, hoef je ook geen 24 uur te wachten voor je je bestelling kunt afronden. Want Bol begrijpt dat jij dat natuurlijk niet gaat doen maar dan een andere winkel uitzoekt. Zolang het de NS door het ontbreken van concurrentie geen cent kost, heeft het minder klantonvriendelijk maken van hun webwinkel geen enkele prioriteit.

Reageer