beantwoord

waarom is reizen op rekening veel duurder?

• 2 mei 2021
  • 4 reacties
  • 180 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Om kosten te besparen, heb ik een abbo genomen op de trein. Hierdoor kan ik geen abbo meer nemen bij de RET bijvoorbeeld.  Nu krijg ik mijn eerste fractuur! EN heb ik buiten de NS 2 euro meerkosten p.d. WAAROM is dit in godsnaam niet gecommuniceerd? Uw instaptarief vervalt bij gebruik van deze ov chipkaart. Vanaf morgen maar met 2 verschillende ov chipkaarten op pad. En onwijs balen dat ik afgelopen maand dus d.m.v abbo gwn duurder uit was.. 40 euro! Weg foetsie

icon

Beste antwoord door Thom 2 mei 2021, 08:38

U kunt hiervoor het beste even contact opnemen met Klantenservice. Ze kunnen het zo voor u inrichten dat een abonnement van de RET wel degelijk mogelijk is naast uw NS-abonnement en op dezelfde kaart. Het zou niet zo moeten zijn of werken, maar er is dus wel een workaround.

Twee kaarten is natuurlijk ook een oplossing. In principe is reizen op rekening niet per definitie goedkoper of duurder. Het is wel goed om exact te weten wat het beste voor u werkt. Flex functioneert niet helemaal hetzelfde als reizen op saldo. In uw situatie zou het niet uit moeten maken na bovenstaande actie.  In dat geval bespaart u wel degelijk kosten, zoals u dat wilde.

Nu krijg ik mijn eerste fractuur!

Ik hoop maar dat het met uw fractuur wat meevalt. ;-)

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt hiervoor het beste even contact opnemen met Klantenservice. Ze kunnen het zo voor u inrichten dat een abonnement van de RET wel degelijk mogelijk is naast uw NS-abonnement en op dezelfde kaart. Het zou niet zo moeten zijn of werken, maar er is dus wel een workaround.

Twee kaarten is natuurlijk ook een oplossing. In principe is reizen op rekening niet per definitie goedkoper of duurder. Het is wel goed om exact te weten wat het beste voor u werkt. Flex functioneert niet helemaal hetzelfde als reizen op saldo. In uw situatie zou het niet uit moeten maken na bovenstaande actie.  In dat geval bespaart u wel degelijk kosten, zoals u dat wilde.

Nu krijg ik mijn eerste fractuur!

Ik hoop maar dat het met uw fractuur wat meevalt. ;-)

Zoals Thom aangeeft is er inderdaad geen prijsverschil tussen NS Flex en het reizen op saldo. Onze klantenservice kan het voor je nakijken en kan BTM (bus, tram en metro) van NS Flex afhalen, waardoor je op dezelfde kaart ook je RET product kan zetten. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community @Dame1,

Ik vermoed dat dit gaat om opnieuw berekenen van het basistarief bij een bus/tram/metro overstap, waar dit niet zou moeten gebeuren (de overstap is binnen 35 minuten).

Dat is inderdaad een (nogal hardnekkig) ‘foutje’ in NS Flex, en gaat dan inderdaad om € 0,99 per keer, dus (als het om woon-werkverkeer gaat) een kleine 2 euro per dag en dus zomaar 40 euro per maand.

Via de klantenservice zou je dat gewoon terug moeten krijgen. Zie dit (lange) topic en vooral ook deze. Houd vol als men nee zegt of geen idee heeft waar je het over hebt.

Als ‘workaround’ (en zeker als je een RET kortingsabonnement wilt) moet het BTM deel van Flex van je kaart verwijderd worden. Bij een vrij reizen (zone/ster/regio) abonnement van de RET is dit niet nodig, dat werkt prima samen met NS Flex op dezelfde kaart.

Jullie zijn geweldig! Bedankt v de tips

Reageer