Dus wanneer ik met de NS een andere dan mijn dagelijks rit maak, moet ik om korting te krijgen altijd een papieren kaartje via Internet boeken. Dit kaartje moet ik bij controle samen met mijn Trajectkaart tonen. Mij ontgaat de logica hiervan.
Beste antwoord door Stephan NS
Wat voor abonnement heb je precies, Borgholzhausen? Als je een "oude" jaartrajectkaart hebt, kun je inderdaad van tevoren via een e-ticket een reis met 40% korting kunnen maken. Mocht je dit niet van tevoren willen doen, dan kun je ook prima bij de kaartautomaat een reis met 40% korting op je ov-chipkaart laden. Dit scheelt denk ik wel wat tijd ten opzichte van het kopen van een e-ticket. Als het goed is, moet je ook bij de andere treinvervoerders een reis met korting op je kaart laden. Met de bus, tram en metro kun je wel gewoon standaard op saldo reizen, net als op je persoonlijke OV-chipkaart.
Mocht je dit een gecompliceerd systeem vinden, dan zou je ervoor kunnen kiezen om over te stappen op Traject Vrij Jaar. Je reizen buiten het traject, in de daluren, worden dan automatisch verrekend met de 40% korting. De gemaakte kosten krijg je aan het einde van de maand op rekening.
Groet,
Stephan
Bekijk origineel
Mocht je dit een gecompliceerd systeem vinden, dan zou je ervoor kunnen kiezen om over te stappen op Traject Vrij Jaar. Je reizen buiten het traject, in de daluren, worden dan automatisch verrekend met de 40% korting. De gemaakte kosten krijg je aan het einde van de maand op rekening.
Groet,
Stephan