beantwoord

Waarom kan ik mijn traject wissel niet gebruiken op NS online?

• 20 november 2017
  • 35 reacties
  • 674 Bekeken

Ik probeer al dagen op ns online. Mijn Trajectwissel Traject Vrij te wijzigen maar krijgt steeds "Uw aanvraag kan op dit moment om technische redenen niet worden verwerkt." Maar de servicedesk van NS wil mijn abonnement stopzetten en opnieuw aanvragen. Dan zit ik weer een jaar vast aan het abonnement. Maar daar willen ze een aantekening van maken in het systeem. Terwijl het systeem niet klopt, moet ik mijn abonnement stopzetten en weer aanvragen. Dit kan toch niet? Fout ligt hij de software leverancier van NS ga daar maar de fout corrigeren en niet bij de reiziger !!!
icon

Beste antwoord door Erryt NS 20 november 2017, 10:34

Hallo Jan_Leuk en welkom op het NS Serviceforum,

Spijtig dat je je abonnement niet op de normale manier kan wijzigen. Er zal vast een technische oorzaak hierachter zitten. Indien dat het geval is helpen wij alsnog graag de klant door een omweg hiervoor te verzinnen. Een notitie achterlaten met de melding dat het abonnement vanwege technische redenen is beëindigd en de klant alsnog het recht heeft om zijn abonnement eerder te beëindigen dan de contractduur die in ons systeem staat is daar 1 van. Ik wil je daarom ook het advies geven om hier alsnog gebruik van te maken. Ik kan je garanderen dat dit alsnog het gewenste resultaat geeft.

Een melding maken hiervan om het alsnog te laten wijzigen is ook een optie, maar duurt vaak langer dan een beëindiging en opnieuw aanvragen van een abonnement.
Bekijk origineel

35 reacties

Hallo Jan_Leuk en welkom op het NS Serviceforum,

Spijtig dat je je abonnement niet op de normale manier kan wijzigen. Er zal vast een technische oorzaak hierachter zitten. Indien dat het geval is helpen wij alsnog graag de klant door een omweg hiervoor te verzinnen. Een notitie achterlaten met de melding dat het abonnement vanwege technische redenen is beëindigd en de klant alsnog het recht heeft om zijn abonnement eerder te beëindigen dan de contractduur die in ons systeem staat is daar 1 van. Ik wil je daarom ook het advies geven om hier alsnog gebruik van te maken. Ik kan je garanderen dat dit alsnog het gewenste resultaat geeft.

Een melding maken hiervan om het alsnog te laten wijzigen is ook een optie, maar duurt vaak langer dan een beëindiging en opnieuw aanvragen van een abonnement.
Reputatie 7
En Jan_Klant? ben je geholpen met deze informatie?
Nee! Medewerkers van NS op de servicedes kunnen het traject ook niet aanpassen! Dus een systeemfout bij de software leverancier!

Ik vraag mij af of er meerder mensen zijn die ook het traject wissel niet kunnen gebruiken?
Mag ik vragen waarom je niet in wilt gaan op de oplossing die door mijn collega is geboden? Het resultaat zal het hetzelfde zijn.
Heb slechte ervaringen met dit soort workarounds. Als klant/reiziger moet je zelf achter gaan als het niet gecorrigeerd word. Waarom laten jullie niet de software corrigeren, kan ik beter vragen dit loopt al vanaf 5 november?
Reputatie 7
Het is wel zo dat als het resultaat het zelfde is dat dit wel een oplossing zou kunnen zijn.
Ik weet niet wat de reden is dat je abonnement niet gewijzigd kan worden, maar dit zijn vaak problemen die wij niet vaak tegenkomen en door een simpele workaround opgelost kan worden. Om het systeem na te laten kijken waarom dit probleem bij jou wel speelt lijkt mij niet nodig. Nogmaals wil ik benadrukken dat de oplossing van mijn collega een correcte oplossing is en wil daarnaast garanderen dat er niets zal veranderen met betrekking tot een opzegging van jouw abonnement. De optie om jouw probleem door te zetten naar onze ICT-afdeling is ook een oplossing, maar dan ben je wel enkele weken verder.
"Om het systeem na te laten kijken waarom dit probleem bij jou wel speelt lijkt mij niet nodig." ....en waarom niet?

Ik heb dit de laaste tijd gebruik van gemaakt en nu werkt traject wissel niet bij mij. Wie zegt dat als ik het abonnement laat stop zetten en weer aanmeldt het wel werkt?
Ik heb het vermoeden dat dit erg veel kosten met zich mee brengt en niet noodzakelijk is omdat dit proces bijna tot nooit misgaat. Enkele keren gaat dit mis en dit kan prima opgelost worden door een work around. Ik snap dat je dit liever anders had gezien. Ik wil er best naar kijken als je dat fijn vindt, maar ik kan waarschijnlijk niet veel meer dan mijn collega heeft aangeboden.
Dit probleem, snijdt aan 2 kanten.

Nee, heb ik. Ja kan ik van jou krijgen....dus doe je best zou ik zeggen....graag niet alleen kijken...maar ook dat werkelijk bevestigen dat het aan de software ligt.
Ik bedoelde jouw probleem. Niet onze software. Sorry.
Mijn probleem?...... typische NS uitspraak!

Leg dit dan eens uit ?!

"Uw aanvraag kan op dit moment om technische redenen niet worden verwerkt."
Ik los heel graag je probleem op, maar ik kan waarschijnlijk niet achterhalen waarom ons systeem deze melding geeft. Belangrijkste lijkt mij dat je probleem wordt opgelost.
Waarom escaleert je het probleem niet, naar de backend, 2e/3e lijns willen je best wel helpen?

Zo te zien hebben jullie regelmatig problemen met trajectwissel:

https://forum.ns.nl/abonnementen-2/waarom-kan-ik-in-mijnns-mijn-traject-niet-veranderen-39915

https://forum.ns.nl/search?q=trajectwissel
Joeh hoe....bent u er nog?
Zeker. We zijn hier aanwezig en ik wil dit issue zeker intern kenbaar maken. Dat zal ik bij deze dus ook gaan doen. Lukt het mijn collega's van de klantenservice ook niet de wijziging door te voeren in hun systemen?
Reputatie 7
Badge +3
Het topic wat jij aangeeft is die van mij en ik had inderdaad ook problemen met het aanpassen van mijn Traject in MijnNS.
Dit kon uiteindelijk wel door de klantenservice worden opgelost zonder mijn abonnement stop te zetten en een nieuwe af te sluiten. Wel kreeg ik een andere melding in MijnNS dan jij hebt. Misschien is dit weer een andere probleem.
Heb inmiddels mijn NS traject vrij abonnement laten beëindigen(t/m 30-11-2017) door klantenservice. Heb net geprobeerd om een nieuw abonnement af te sluiten maar dat is door technische redenen niet mogelijk, volgens de ns site.

Wanneer kan ik een nieuwe NS traject vrij abonnement afnemen?
Hallo Jan_Leuk,

Ik zal me eens vastbijten in jouw slepende situatie. Dit moet onderhand voor veel frustraties gezorgd hebben en dat lijkt me niet de bedoeling. Zou je een privébericht willen sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens 'stuur privébericht'? Graag je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer en OV-chipkaartnummer meesturen zodat ik me direct kan verdiepen. Hopelijk lukt dit nog voor 14:30 uur, anders zal ik het pas bij mijn volgende dienst (volgende week dinsdag) op kunnen pakken. Je kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen met de klantenservice. Dit gaat het snelst per telefoon (030-7515155), chat, Twitter (@NS_online) of facebook.
Heb via klantenservice gechat en zij adviseert mij om het later nogmaals te proberen. Ik neem eind dit jaar weer contact op met jullie website.

Waarschijnlijk werkt het volgens mijn nog niet ....maar ja. Hoop doet leven!
Ik neem aan dat je nu wel kunt reizen volgens de prijs die jij graag zou willen? Jammer om te lezen dat het niet wil zoals jij graag wenst. Als ik nog wat voor je kan betekenen, laat het dan vooral weten. Dan ga ik m'n best voor je doen!
Ik kom net dit topic tegen. Loop tegen precies hetzelfde aan; kan in Mijn NS geen trajectwissel doen. Krijg al dagen (met verschillende browsers en pc's geprobeerd) de melding "Uw aanvraag kan niet worden verwerkt. Probeer het later nog eens".
Zou fijn zijn als dit opgelost wordt op de website, want er zijn dus ondertussen meerdere mensen die hier tegenaan lopen.
Ik zal er een melding van maken. Heb je al contact gehad met onze klantenservice om je probleem op korte termijn op te lossen, Anoeska?
Ik heb eenzelfde probleem, ook ik kan al weken niet mijn trajectabonnement wisselen op ns.nl. Ik heb ook verschillende browsers geprobeerd, op zowel telefoon als pc, maar ik krijg steeds de volgende foutmelding:

Ophalen trajectprijzen
Uw aanvraag kan niet worden verwerkt. Probeer het later nog eens.
Reputatie 7
Badge +3
Speelt dit probleem nog steeds?
Dit is nu al meer dan een jaar, misschien zelfs wel anderhalf of twee jaar zo. Wanneer wordt dit eens opgelost?

Ik had vorig jaar hetzelfde probleem
De enige manier om het traject te kunnen wijzigen is via de klantenservice, via MijnNS lukt het niet.

En nadat mijn traject door klantenservice is gewijzigd (en dit als bestelling opgehaald is) is het daarna wel mogelijk om het aan te wijzigen via MijnNS (ooit een keer getest zonder daadwerkelijk te wijzigen).

Reageer