beantwoord

Waarom kan ik mijn traject wissel niet gebruiken op NS online?

• 20 november 2017
  • 35 reacties
  • 674 Bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Vervelend dat je hier ook tegenaan loopt, Saskia_5 😞 Heb je al contact gehad met onze Klantenservice?

Dit probleem is al meerdere malen onder de aandacht van de betreffende afdeling gebracht echter omdat het wijzigen vaak toch alsnog te regelen valt via onze Klantenservice ben ik bang dat dit probleem geen hoge prio heeft. Ook kan de oorzaak van het probleem per klant verschillend zijn heb ik begrepen.
Yep, hier ook.

"Ophalen trajectprijzen
Uw aanvraag kan niet worden verwerkt. Probeer het later nog eens."

Maar die melding krijg ik al weken! Wanneer wordt dit probleem opgelost?
Vervelend om te lezen dat ook jij hier problemen mee hebt, Elinepje. Wat betreft je vraag wil ik graag even mijn collega Denise quoten:
Dit probleem is al meerdere malen onder de aandacht van de betreffende afdeling gebracht echter omdat het wijzigen vaak toch alsnog te regelen valt via onze Klantenservice ben ik bang dat dit probleem geen hoge prio heeft. Ook kan de oorzaak van het probleem per klant verschillend zijn heb ik begrepen.
Heb jij hier ook al over contact opgenomen met onze Klantenservice?
Hallo Stijn,
Ik heb zojuist de Klantenservice gebeld; de oplossing die zij me bood is dat zij mijn account zou verwijderen (dat heeft ze intussen ook gedaan) en dat ik zometeen een nieuwe account aanmaak, mijn chipkaart opnieuw koppel en het dan opnieuw probeer. In de hoop dat de "blokkade" die er ergens tussen zat, nu verwijderd is. Wordt vervolgd...
Update:

Mijn account is gisteren verwijderd en hier heb ik ook een bevestiging van gehad. Toen ik even later probeerde een nieuw account aan te maken, kreeg ik de foutmelding "emailadres is al bekend". Inloggen met mijn oude account lukte echt er ook niet meer... ik besloot toen het nog een dag aan te kijken en het vandaag opnieuw te proberen: helaas dezelfde foutmelding 'emailadres is al bekend". Dus maar weer met de klantenservice gebeld.
Haar diagnose: ik had nog een oud account, dat in het oude systeem stond. Dat account is gisteren verwijderd. Mijn account in het nieuwe systeem was echter niet verwijderd; blijkbaar bestond er een dubbele account. Vandaag heeft ze dus ook het nieuwe account verwijderd, en als het goed is kan ik nu na 24 uur een nieuwe account aanmaken en dan zou alles opgelost moeten zijn, ook de problemen met de trajectwissel.

Misschien dat dit probleem met de dubbele account wel ten grondslag ligt aan het eerste probleem met de trajectwissel waar ik tegenaan liep? En misschien geldt dit dus voor meerdere mensen die dit probleem hebben?

Ik heb in ieder geval goede hoop dat het nu opgelost is! En ik ben blij met de mevrouw van de klantenservice die me vandaag hielp want zij was heel behulpzaam.
Bedankt voor de update Elinepje! Fijn om te lezen dat het nu hopelijk is opgelost! Het is inderdaad mogelijk dat het dubbele account een onderdeel heeft gespeeld in het probleem, maar het is lastig te zeggen of dit voor meerdere mensen het geval is. Zeker wanneer het om Mijn NS accounts gaat is elke situatie weer anders.
Hoi Stijn,

Weer een update: het is vandaag wel gelukt opnieuw een MijnNS account aan te maken. Het koppelen van de kaart verliep ook vlekkeloos... maar als ik probeer een Trajectwissel aan te vragen, wederom diezelfde foutmelding: "ophalen trajectprijzen - uw aanvraag kan niet worden verwerkt. Probeer het later nog eens".

Ik ben er dus niet mee opgeschoten en kan nog steeds geen Trajectwissel aanvragen. En nu?
Reputatie 5
Ik ga dit graag voor je nakijken, Elinepje. Zou je mij een privébericht willen sturen met je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer, OV-chipkaartnummer en e-mailadres? Dit kun je doen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Zou je hierbij ook aan willen geven naar welk traject je abonnement gewijzigd moet worden en per wanneer?
Reputatie 7
Badge +3
Bij mij kon de klantenservice wel het traject aanpassen toen ik vorig jaar dezelfde foutmelding kreeg.
Ik zou dus contact opnemen met de klantenservice en vragen of zij het voor je kunnen aanpassen. Je moet daarna nog wel de wijziging als bestelling ophalen bij een automaat.
Ben heeft intussen de Trajectwissel voor me klaargezet. Nu nog ophalen bij een automaat en dan ben ik all set! :)
Dank Ben voor je hulp!

Reageer