beantwoord

Waarom kan ik online geen kaartje met korting kopen

  • 11 August 2023
  • 10 reacties
  • 500 Bekeken

Ik reis met de trein van Duitsland naar Nederland. Ik wil naar een andere bestemming dan gepland, dus ik wil graag online een kaartje kopen (met 40% korting) voor het gewijzigde deel van het traject. 

Waarom kan dat niet? In mijn NS account te zien dat ik de 40% korting heb.

Zou ik eventueel het verschil terug kunnen claimen?

icon

Beste antwoord door Daniel 11 August 2023, 17:13

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Dat kan niet omdat je voor binnenlandse reizen verplicht moet in en uitchecken. 

Als je internationale ticket van een tarief is dat je kunt wijzigen of annuleren dan is het nog wel een optie dat ticket naar je nieuwe bestemming aan te passen.

Reputatie 7
Badge +3

Reizen met 40% korting doe je normaal gesproken door in- en uit te checken met je OV chipkaart. Op stations waar internationale treinen stoppen zijn over het algemeen incheckpaaltjes op het perron.

Wat is precies het reisplan en tegen welk tarief? En wat is de gewenste wijziging? Wat meer details kunnen helpen bij geven van een beter advies.

Reputatie 7
Badge +4

Anders gezegd, u heeft die korting alleen als u in- en uitcheckt met uw ov-chipkaart. Voor e-tickets moet u gewoon het volledige bedrag betalen en alleen op een samenreiskortingticket reizen is gewoon zwart.

 

Als u van Duitsland naar Nederland reist, kan het verkapt. U geeft de reis op van uw Duitse station naar uw Nederlandse station, u geeft u -als u daar middels uw abonnement recht op heeft - 40 procent korting op voor het Nederlandse traject en u checkt nergens in en in Nederland opent u het poortje met de vierkante code op de e-ticket. U moet dan niet in- of uitchecken met uw ov-chipkaart, dan zou uw dubbel betalen. U moet uw ov-chipkaart wel meenemen omdat het uw bewijs van korting is. Evenals uw ID of paspoort.  De conducteur kan dit beide vragen.. 

Reputatie 7
Badge +2

Als u van Duitsland naar Nederland reist, kan het verkapt. U geeft de reis op van uw Duitse station naar uw Nederlandse station, u geeft u -als u daar middels uw abonnement recht op heeft - 40 procent korting op voor het Nederlandse traject en u checkt nergens in en in Nederland opent u het poortje met de vierkante code op de e-ticket.

Uit de vraag haal ik dat TS al een ticket heeft maar de bestemming in Nederland wil wijzigen. Dan zou je op jouw manier dubbel betalen voor dat stuk.

Badge +3

Dan kun je tot het Nederlandse station op je ticket reizen en daar (of ergens onderweg waar je aftakt van het traject op je ticket) uitstappen en inchecken met je ov-chipkaart voor 40% korting.

Wat staat er op je ticket en waar wil je heen?

Badge +3

Zou ik eventueel het verschil terug kunnen claimen?

Ja, dat kan. Je koopt een e-ticket voltarief en claimt je korting daarna via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Dank voor alle reacties :) Ik had inderdaad in- en uit kunnen checken op het station, maar had een zeer korte overstap tijd. 

 

Ja, dat kan. Je koopt een e-ticket voltarief en claimt je korting daarna via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Ik ga dit proberen!

Waarom kan dat niet? 

Met een eticket check je niet in en dan gaan mensen met korting in de daluren reizen.

Badge +3

 

Ja, dat kan. Je koopt een e-ticket voltarief en claimt je korting daarna via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Ik ga dit proberen!

Oh, je kunt natuurlijk ook je bankpas gebruiken als je ergens moet overstappen.

Reputatie 7
Badge +3

dan gaan mensen met korting in de daluren reizen.

Da's toch ook de bedoeling? 😂

Reageer