beantwoord

waarom kan ik online niet mijn bestelling annuleren?

• 12 oktober 2014
  • 6 reacties
  • 303 Bekeken

ik bestelde mijn maandtraject via firefox maar kon niet betalen ivm met storing met de bank. dus logde uit en deed opnieuw de bestelling in safari. dat kon vervolgens niet omdat de site mijn bestelling op firefox nog in zijn geheugen had. om mijn bestelling te annuleren moet ik vervolgens de klantenservice bellen (al heel vreemd). Maar die zijn niet 24/7 open!!!! waarom wordt A) de bestelling bewaard terwijl ik uitlog en 😎 waarom verwijst de NS door naar een telefoonnummer die dan vervolgens niet bemand is? Word hier een beetje verdrietig van...
icon

Beste antwoord door Leny NS 13 oktober 2014, 09:05

Simone, welkom op het forum. Het verzoek voor een Traject Vrij maand wordt automatisch doorgestuurd naar NS. Indien de betaling mislukt is, wordt het abonnement automatisch geannuleerd. Pas na 06.00 uur ( in de ochtend) kan je het abonnement opnieuw bestellen. Zondag zijn we inderdaad niet open. Je kunt ons telefonisch bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Als het goed is kan je nu opnieuw een Traject Vrij bestellen. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'.

Groet,
Leny
Bekijk origineel

6 reacties

Badge
Simone, welkom op het forum. Het verzoek voor een Traject Vrij maand wordt automatisch doorgestuurd naar NS. Indien de betaling mislukt is, wordt het abonnement automatisch geannuleerd. Pas na 06.00 uur ( in de ochtend) kan je het abonnement opnieuw bestellen. Zondag zijn we inderdaad niet open. Je kunt ons telefonisch bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Als het goed is kan je nu opnieuw een Traject Vrij bestellen. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'.

Groet,
Leny
De bestelling wordt juist niet geannuleerd, dat is het probleem en de vraag is waarom niet ?

Bij elke webwinkel wordt een bestelling geannuleerd als de betaling mislukt, behalve om 1 of andere reden niet bij NS.
Badge
De bestelling wordt juist niet geannuleerd, dat is het probleem en de vraag is waarom niet ?

Bij elke webwinkel wordt een bestelling geannuleerd als de betaling mislukt, behalve om 1 of andere reden niet bij NS.
Ook bij ons wordt het abonnement geannuleerd. Indien de betaling mislukt is.
Ja na 24 uur, de bestelling blijft gewoon hangen en dat zorgt voor veel overlast.
Gezien de vele klachten hier op dit forum.

Maar misschien kopen jullie nooit online, dan is dit normaal.
Beste Leny van de NS, dank voor je antwoord. Ik blijf het alleen raar vinden dat een bestelling onthouden blijft, terwijl je in het bestelproces gewoon uitlogt. Dan zou de bestelling niet moeten blijven hangen. Zo werkt dat bij alle online bestellingen. Afbreken = annuleren. Maar dan wordt het nog erger. Als je dan wilt annuleren, dmv een bijv een knop of zo. Dan kan dat niet. Dan moet je bellen. En dan komt ie: dan zijn jullie niet bereikbaar. Ik begrijp dat niet; het is niet klantvriendelijk en het is ook niet denken vanuit de online wereld. Inmiddels vandaag op mijn werk de bestelling wel kunnen doen. Ik denk dat dit een case is voor het online team. Niet voor de klantenservice. Maar dit terzijde.
Gewoon 2 vragen die niet worden beantwoordt, lekker makkelijk

A en B uit OP

En vooral de hamvraag, waarom blijft een bestelling 24 uur (of langer) hangen bij NS als er iets misgaat, wat wereldwijd nergens zal voorkomen gok ik zo.

En wat gaat de NS hier op korte termijn aan doen ?

Reageer