beantwoord

Waarom kan mijn studenten ov niet gekoppeld worden aan het abonnement weekend vrij?

  • 12 October 2022
  • 4 reacties
  • 188 Bekeken

Ik wilde het abonnement weekend vrij reizen aanschaffen bovenop mijn studenten ov waar ik door de weeks gratis mee reis. Via de website krijg je de optie om die te koppelen aan je bestaande ov kaart, als ik voor deze optie kies komt er een foutmelding. Kan dit abonnement niet koppelen met het product wat al op je OV kaart staat. Je moet hier dus speciaal een nieuwe kaart voor aanvragen, wat weer 5 werkdagen duurt, terwijl ik dit weekend naar Amsterdam moet. Hier moet ik nu dus 40 euro retour voor betalen, terwijl het abonnement 32 euro kost en dan de rest van de maand ook nog eens vrij kan reizen. De NS adverteert met binnen 1 uur kun je je nieuwe product ophalen. Dit kan dus niet en hierdoor zit ik met dubbele kosten opgescheept. Niet leuk NS...

icon

Beste antwoord door Momo 12 October 2022, 16:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

NS Flex gaat niet goed samen op 1 kaart met het Studentenreisproduct. Het is goed dat je daar nu een foutmelding voor krijgt, in het verleden was dat meen ik niet zo en werd Flex nog wel eens op een kaart met Studentenreisproduct gezet waardoor het SRP niet of niet goed werkte en studenten meer moesten betalen. Als je dit nu eerder had bedacht en gecheckt en een week geleden het Flex abo met nieuwe kaart had besteld, had je gewoon dit weekend ermee kunnen reizen. 

Reputatie 7
Badge +1

Eigenlijk vind ik dat studenten in 3e graads onderwijs zelf de hersens zouden moeten kunnen laten kraken en dat zelfstandig bedenken. Dat helpt ze vast ook nog wel een beetje met wat ze dan ook studeren, zelfs al is het kunstzinnig-creatief.

Badge +3

Bij een supermarkt kan je je SRP verwijderen (vrijdag na thuiskomst), daarna kan je NS Flex bestellen en er nog dit weekend mee reizen.

Daarna koppel je je SRP opnieuw (via Mijn DUO) en dan maar hopen dat het werkt, waarschijnlijk dus niet.

Als je nog vandaag een blanco persoonlijke ov-chipkaart bestelt (€ 7,50 via https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-kopen/persoonlijke-ov-chipkaart.htm) dan heb je die met een beetje geluk zaterdag en anders dinsdag, en kan je daar je SRP aan koppelen. Dat zou je dan hooguit kosten opleveren voor reizen op maandag (en dinsdagochtend).

Badge +3

Overigens ben je nooit 40 euro kwijt voor een retourtje Amsterdam, want de maximale prijs voor een enkele reis is nog geen 17 euro. Je SRP geeft 40% korting in het weekend.

Als je dacht met Weekend Vrij ook gratis te reizen in bus, tram en metro, dat is niet zo.

Reageer