beantwoord

Waarom kosten berekend met traject vrij voor zelfde prijs reis

• 2 december 2015
  • 9 reacties
  • 196 Bekeken

Vorige week Donderdag reden er geen treinen tussen Haarlem en Voorhout. Ik heb eeb trakect vrij kaart voor A'dam Centraal-Voorhout en heb de trein naar Sassenheim genomen. Kaartje A'dam Voorhout is evenduur als A'dam Sassenheim, toch werd ik aangeslagen voor 3.60 euro omdat ik extra voorhout-sassenheim gereden zou hebben, terwijl er geen treinen reden.
Klacht insturen helpt niet want ik krijg geen reactie, nu maar eens via hier proberen
icon

Beste antwoord door Tamzin 2 december 2015, 16:15

Je hebt een abonnement voor het traject Amsterdam-Haarlem-Voorhout. Dat betekent niet dat je dan ook mag reizen naar een ander station op gelijke afstand vanaf Amsterdam aan een andere lijn. Anders zou je ook van Amsterdam naar Baarn, Castricum of Utrecht kunnen gaan. Je had formeel moeten wachten op vervangend vervoer, moeten omreizen via Leiden (indien dat mogelijk was) of moeten wachten op de herstart van de treindienst.

Je kunt nu hooguit de situatie uitleggen en hopen op coulance.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Je hebt een abonnement voor het traject Amsterdam-Haarlem-Voorhout. Dat betekent niet dat je dan ook mag reizen naar een ander station op gelijke afstand vanaf Amsterdam aan een andere lijn. Anders zou je ook van Amsterdam naar Baarn, Castricum of Utrecht kunnen gaan. Je had formeel moeten wachten op vervangend vervoer, moeten omreizen via Leiden (indien dat mogelijk was) of moeten wachten op de herstart van de treindienst.

Je kunt nu hooguit de situatie uitleggen en hopen op coulance.
Zo had ik het nog niet bekeken maar het klinkt logisch, als ik een traject kaart heb voor een bepaald bedrag dan zou ik inderdaad ook van A'dam naar Baarn moeten kunnen reizen. Ik heb toch betaald voor een traject van een bepaalde prijs. Goed voorstel hopelijk leest de NS mee
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je voorstel weinig kans maakt.
Werlkom op het NS Serviceforum, Ted68. Wat Tamzin zegt, klopt inderdaad. Wanneer je ervoor kiest om op een andere manier te reizen dan het advies van NS, kom je niet in aanmerking voor restitutie. Via welk kanaal heb je restitutie aangevraagd? Daarnaast heb je inderdaad een abonnement voor een bepaalde prijs, maar vooral voor een bepaald traject.
Op de manier waarop Ted68 het beschrijft, zou je met een Traject Vrij van Harderwijk naar Zwolle, onbeperkt op en neer van Zwolle naar Amersfoort kunnen reizen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Iris, mijn reactie op Tamzin was sarcastisch bedoelt, ik kon weinig met de reactie van Tazmin.
Ik heb begrepen dat met mijn traject vrij kaart voor A'dam-Voorhout zowel over Haarlem als over Schiphol mag reizen. Op het moment dat er geen treinverkeer mogelijk is over Haarlem kan ik dus over Schiphol naar Leiden en dan door naar Voorhout. Op deze dag was er een stremming in Voorhout zelf. Ik heb dus netjes uitgechecked in Sassenheim en ben gaan lopen naar huis. Ik heb geen extra kosten gemaakt voor de NS (prijs is hetzelfde) en heb me zelf uren wachten op een bus bespaard. Dat de NS hier dus geld voor in rekening brengt voor een reis die ik niet gereisd heb vind in niet netjes. Ik heb hier ene bericht over gestuurd naar de klantenservice maar niets vernomen, niet eens een ontvangst mail dat mijn bericht is ontvangen. Heb jij een ander advies waarmee ik kan proberen mijn geld terug te krijgen?
NS reageert over het algemeen pas na 4 tot 6 weken op mails/brieven. Het is voor NS dus normaal dat je nog niets vernomen hebt.
normaal gesproken als ik een klacht via de website instuur(de) kreeg ik direct een standaard mail met de boodschap dat ik binnen 5 werkdagen een antwoord zou krijgen, niet dat ze dat doen maar ik wist in elk geval dat er iets ontvangen was........afwachten dus maar.
Met uitzondering van de berichten m.b.t. claims en UvB zijn wij bij. Dit betekent dat onze brieven binnen de tien werkdagen worden beantwoord. Ook de e-mails zouden binnen de gestelde vijf werkdagen beantwoord moeten worden. Mocht je over een week niets hebben gehoord, laat mij dit dan even weten via een priv├ębericht. Dan ga ik het alsnog voor je laten oppakken.

Reageer