Waarom krijg ik geen bericht als de betaling voor mijn abonnement niet is gelukt?

• 30 september 2014
  • 2 reacties
  • 234 Bekeken

Ik heb een Dal Vrij abonnement besteld, kreeg bericht in Mijn NS dat ik mijn bestelling kan ophalen, maar bij de kaartenautomaat zie ik geen bestelling klaar staan. Naar de servicebalie gelopen, konden me niet verder helpen. Gebeld naar de klantenservice waaruit bleek dat mijn betaling niet is gelukt (onverklaarbaar, gezien het rekening nummer is gekoppeld en er genoeg saldo op mijn rekening staat). Mevrouw kon me niet uitleggen wat ik moest doen om de betaling wel in orde te maken, buiten dat ik een nieuw abonnement moest afsluiten. Duurt nu weer een maand voordat het nieuwe abonnement ingaat, terwijl het maar de vraag is of de betaling nu wel lukt. Dit geintje kost me honderden euro's extra ivm reiskosten op basis van ander abonnement.

Waarom krijg ik geen bericht als er een fout is met mijn bestelling en hoe kan ik weten of het afsluiten van mijn abonnement volgende maand wel gaat lukken? Dit kost me enorm veel geld dat ik niet zou hoeven te betalen als mijn abonnement wel goed zou zijn afgesloten..

En waarom geeft jullie klantenservice me niet de informatie waar ik om vraag ?

2 reacties

Hallo GerardC! Welkom op het NS serviceforum. Wat rot dat de betaling niet is gelukt. Op het moment dat de betaling niet lukt ontvang je ook geen bevestigingsmail. Daaruit is op te merken dat het bestellen niet gelukt is, want anders zou je die mail automatisch moeten ontvangen. Wel heel vreemd dat er in jouw MijnNS account stond dat je het product op kon halen. Hoe kan het precies dat het een maand duurt voordat je nieuwe abonnement in gaat? Wil je een hoofd- of bijabonnement bestellen?
Beste Laura, ik heb een nieuw hoofdabonnement besteld via Mijn NS (ik heb een Dal Voordeel abonnement, maar heb begin september een Dal Vrij abonnement aangevraagd). Ik heb daarvan een bevestigingsmail gekregen op 9 september, de ingangsdatum van het abonnement zou zijn 28 september (referentienummer: 9802912). Op 29 september kreeg ik een melding via Mijn NS dat ik mijn abonnement kon ophalen, maar dit lukte mij niet bij de kaartenautomaat. Vervolgens begon het traject in dat ik hierboven heb beschreven.

Toen ik de klantenservice belde is mij dus verteld opnieuw het abonnement af te sluiten omdat de betaling schijnbaar niet is gelukt (meer informatie kon de medewerkster niet geven). Dit heb ik gedaan via Mijn NS, maar de eerst mogelijke ingangsdatum van dit nieuwe abonnement is 28 oktober. Dit is precies dezelfde handeling als die ik een maand geleden heb gedaan toen ik mijn abonnement in eerste instantie wilde afsluiten.

Ik begrijp nog steeds niet goed waarom ik mijn abonnement niet op kan halen en waarom het nu dus weer een maand duurt voordat mijn abonnement kan worden geactiveerd. Inmiddels moet ik vrijwel elke werkdag op en neer van Eindhoven naar Utrecht, maar met mijn huidige abonnement is dit veel duurder dan met een Dal Vrij abonnement. Ik hoop echt dat dit snel kan worden opgelost. Alvast bedankt voor je reactie.

Reageer