beantwoord

Waarom moet ik akkoord geven voor automatische incasso als ik een enkel maand traject vrij abonnement aflsuit?

• 8 februari 2019
  • 8 reacties
  • 130 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik koop een maand abbonnement via https://www.ns.nl/abonnementen/traject-vrij.html. Dit is een product wat automatisch afloopt na een maand, toch kan ik het alleen kopen als ik NS akkoord geef voor automatische afschrijvingen. Dit is vreemd omdat er hier geen sprake is van automatische afschrijvingen gezien ik een enkel maandproduct koop en deze gelijk betaal met ideal zonder automatische verlenging of iets dergelijks.
icon

Beste antwoord door Thom 8 februari 2019, 00:26

Bij een Trajectvrij abonnement kunt u ook buiten uw traject reizen, de kosten daarvan worden achteraf in rekening gebracht en betaald met uw automatische incasso. Zijn die kosten er niet, dan betaalt u niets.
Het is dus volkomen logisch en derhalve ook niet zo vreemd als het in eerste instantie lijkt. 😉
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Bij een Trajectvrij abonnement kunt u ook buiten uw traject reizen, de kosten daarvan worden achteraf in rekening gebracht en betaald met uw automatische incasso. Zijn die kosten er niet, dan betaalt u niets.
Het is dus volkomen logisch en derhalve ook niet zo vreemd als het in eerste instantie lijkt. 😉
En als ik een traject abonnement wil zonder de optie buiten mijn traject te reizen op basis van automatische incasso?
Reputatie 7
Badge +4
Die optie is er niet. TrajectVrij werkt zo, en dat zal/kan niet worden aangepast. Bedenk echter dat u geen kosten heeft, ook niet achteraf, als u binnen uw traject blijft. Het is inderdaad wel zo dat u uw banknummer moet opgeven. De Nederlandse wet is van toepassing, dus uw privacy is redelijk gewaarborgd. Edit: Reactie aangepast.
Goedemiddag KWW,

Welkom bij deze mooie Community! Ik zie dat je al reacties hebt gehad van Thom. Hierbij bevestig ik zijn antwoorden.
Op onze site staat dit ook beschreven op https://www.ns.nl/abonnementen/traject-vrij.html onder het kopje beneden onder "Goed om te weten" en dan "betalen".

Is het je duidelijk op dit moment?
Reputatie 7
Badge +3
Wordt er bij een Traject Vrij ook een cent afgeschreven? Je betaalt toch gewoon de abonnementskosten vooruit en bevestigt daarmee ook automatisch je bankgegevens?
Reputatie 7
Badge +2
Dat vroeg ik me eigenlijk ook al af. Die cent is dacht ik alleen bij gratis abonnementen als OV-fiets en Kids Vrij.
Je betaalt inderdaad met iDEAL, daarom wordt die cent niet in rekening gebracht.

Het klopt inderdaad dat we bij de gratis abonnementen zoals OV-Fiets en Stallen op Rekening ter controle €0,01 afschrijven.
Reputatie 7
Badge +4
Daar zeg je inderdaad wat mrfreeze. Je moet haast wel gelijk hebben.😀

Reageer