beantwoord

Waarom moet ik in-en uit-checken met mijn nieuwe abonnement?

• 18 July 2014
  • 2 reacties
  • 630 Bekeken

waarom moet ik in-en uit-checken met het nieuwe abonnement? Ik heb namelijk een abonnoment om niet te hoeven in- en uit- te checken om dat ik wel eens wil vergeten.
icon

Beste antwoord door Inge NS 18 July 2014, 16:25

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
De hoofdreden is helaas dat dit per wet is vastgelegd: het in- en uitchecken is boete bepalend.
En uiteraard in- en uitchecken zodat de NS jouw reisgegevens kan "gebruiken" (als ik misbruiken zeg komt daar een opmerking over 😉 ) voor hun eigen doeleinden. Volgens hun verklaring om het vervoer voor ons nóg beter te maken maar uiteraard is het voornaamste gewoon puur commercieel.
Echter, de NS had zeker wel wat kunnen verzinnen om hun abonnementen klantvriendelijk te houden ... maar dat hebben ze dus niet gedaan ... net zoals bijna al hun huidige producten.
Ik ben het helemaal met je eens hoor: ik vindt het ook een asociaal iets. Voor mezelf heb ik al besloten dat als ik onverhoopt vergeet in- of uit te checken, ik alles in de strijd zal gooien om een boete absoluut niet te gaan betalen.
Welkom op het forum mathijs_a!

Ik kan uit je post niet helemaal opmaken op welk abonnement je precies doelt, maar bij het gros van de abonnementen geldt inderdaad een plicht tot in- en uitchecken. Aan de hand van de OV-chipkaartgegevens kunnen we reizigersstromen beter in kaart brengen en de planning van ons materieel daar op aanpassen. Daarnaast is een geldige check-in + check-uit noodzakelijk om in aanmerking te komen voor 'Geld Terug bij Vertraging'.

P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer