beantwoord

Waarom moet ik vanaf 1 september 2016 1 uur wachten om ná de spits 40% of 100% korting te krijgen?

  • 16 augustus 2016
  • 32 reacties
  • 1155 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 4

Waarom is dit van 2 walletjes eten. Ik ga regelmatig vanuit mijn werk door naar familie, de reis start ik in de spits (op mijn traject) en in Hilversum check ik om (na de spits) om door te reizen met 40% korting. Nu wordt ik verplicht om of meer dan 35 minuten te wachten of om mijn reis met een half uur uit te stellen zodat ik al met 'korting' op mijn afgekochte traject kan reizen. Als iemand mij dit kan uitleggen waarom dit heel redelijk is, dan hoor ik het graag.

Omdat je in de middagspits ook door mag reizen tegen het lage tarief als je voor 16.00 uur vertrekt. Wat U wilt is wel 's morgens omschakelen van hoog naar laag tarief maar niet 's middags van laag naar hoog tarief. Dat heet van twee walletjes willen eten.

Overigens kunt U nog altijd een los kaartje kopen voor het eerste stuk, net als vroeger toen er nog geen OV-chipkaart was.
Ik wil in de ochtend helemaal niet doorreizen. Ik wil gewoon de reis dit ik nu maak met korting blijven maken met korting.
In de spits reis ik op mijn traject, dus gratis, de oplossing om daar dan maar een los kaartje voor te kopen gaat dus niet werken.
Heb een tweede ov kaart. Jippie :? 27.50 aan eurootjes gedoneerd bij de kassa, maar per 1 september hoef ik geen 35 minuten te wachten..
Ik heb nagevraagd of er nog extra mailing naar buiten komt, maar geen reactie op gehad.
Ik ben de komende periode met vakantie, dus kan dit niet meer monitoren.
Ik heb Sivan gevraagd het in de gaten te houden.
Reputatie 7
Badge +3
Wat een gezeur weer, het gaat over een handjevol anti-chipkaart drammers die perse tegen iedere wijziging zijn.
Reputatie 3
Ja sterk argument weer, klanten moeten vooral niet zeuren en alles maar braaf slikken.
@tamzin. Ik ben zeker niet tegen de ov-chipkaart, wel tegen de oplossingen die de NS (en andere vervoerders kiezen) onderander met traject vrij.

Met traject vrij zijn we al keer op keer door keuze van de NS duurder uit, het abonnent is uitgekleed en de service verlaagd. Deze wijziging is voor traject vrij gebruikers enkel de zoveelste stap dat we erop achteruit gaan.

Een kleine aanpassing van het voorstel ( het mogelijk maken bewust een nieuwe reis beginnen) zou volgens mij alle bezwaren wegnemen. Ik weet niet of jij het prima vind om meer te betalen voortaan, of dat deze wijziging voor jou toevallig wel goed uitpakt. Maar dat geldt dus niet voor iedereen.

Reageer