beantwoord

Waarom moet je 18 zijn om een kind met Kidsvrij mee te nemen?

• 13 juli 2016
  • 9 reacties
  • 286 Bekeken

Wat ik me al een tijdje afvraag: waarom moet je 18 zijn om een kind met een kidsvrijkaart mee te mogen nemen, maar mogen kinderen met een railrunner wel zelfstandig op pad? Als ouder mag je dus je kind met kidsvrij wel meenemen, als hij of zij met zijn broertje of zusje van 14 op pad gaat moet er ineens een extra kaartje gekocht worden. Dat is toch raar? Zeker als je bedenkt dat die 14-jarige gewoon het volwassen tarief betaalt.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 21 juli 2016, 16:53

De discussie over het onderwerp in dit topic vindt ook bij ons plaats. Ik heb begrepen dat het niet zo'n simpel proces is. De reden dat Kids Vrij met een begeleider moet reizen en railrunner niet is overigens omdat het abonnement gratis is. Kids Vrij kan gratis zijn omdat de begeleiders wél betalen. We onderzoeken of er aanpassingen mogelijk zijn, maar daarover is geen duidelijkheid en ik kan ook geen prognose geven.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Voor zover ik weet mochten kinderen met de Railrunner lange tijd ook niet zelfstandig reizen. Kennelijk is dat ooit versoepeld, maar dat is nog geen antwoord op je vraag.
Of er, anders dan "zo zijn de voorwaarden nou eenmaal", nog meer verklaring voor is zoek ik voor je uit Danielle.
Ik ben ook zeker benieuwd, heb er zo snel ook geen andere verklaring voor.
Ik heb de productmanager om input gevraagd. Hopelijk kan ik snel een terugkoppeling verzorgen.
Nog geen reactie voor mij, dus ook niet voor jullie.
De discussie over het onderwerp in dit topic vindt ook bij ons plaats. Ik heb begrepen dat het niet zo'n simpel proces is. De reden dat Kids Vrij met een begeleider moet reizen en railrunner niet is overigens omdat het abonnement gratis is. Kids Vrij kan gratis zijn omdat de begeleiders wél betalen. We onderzoeken of er aanpassingen mogelijk zijn, maar daarover is geen duidelijkheid en ik kan ook geen prognose geven.
Jammer dat mijn reactie opeens weg is, want het antwoord dat Klaas-Jan hierboven geeft staat haaks op het verhaal dat eerder door NS werd gegeven, namelijk: "Het zogenoemde Kids Vrij-abonnement wordt betaald met het geld dat klanten niet terugvragen wanneer ze vergeten uit te checken."

Overigens bestonden er al langer twijfels over het nakomen van de belofte om het geld dat is verdiend met vergeten uitchecks te investeren in zaken die de reiziger ten goede komen.
Mijn kleinzoon van 14 had en volwassen kaartje, mijn kleinzoon van 11 een railrunner. Samen zijn ze zonder enig probleem van Arnhem naar Haarlem (= 1 keer overstappen) gereisd.
Vooraf had ik bij de ns geinformeerd; daar zei men mij dat dit zo heel goed kon.
Dus dat was SUPER.
Dat kan klopen Theo. Met een railrunner mag je namelijk ook onder de 12 zelfstandig reizen. Leuk om dit te lezen en wat fijn dat alles goed is gegaan.

Reageer