Waarom niet een OV chip APP + 1 OV klantenservice?

Elke keer, als je belt, moet je een hele rits gegevens bevestigen inclusief toestemming om ze te mogen gebruiken. Met een "t Ging even niet goed me t mijn OV" kunnen de klantgegevens alvast duidelijk zijn zonder cookies. Daarna kan een simpel mailtje van klantenservice duidelijk maken, of er nog een telefoontje nodig is.

6 reacties

Dar aanvullende telefoontje zal vrijwel altijd nog nodig zijn. Want met de mededeling dat het even niet goed ging met mijn OV, krijg je meteen de vraag wat er niet is goed gegaan.
Vergeten in te checken, of vergeten uit te checken, problemen met opladen van een reisprodukt (dagkaart fiets, keuzedag, e.d.), problemen met automatisch opladen, 2x ingecheckt of 2x uitgecheckt.
Ingecheckt bij NS, uitgecheckt bij andere vervoerder (of andersom).

Kortom, er zijn nogal wat gevallen te bedenken waarbij de gebruiker van een OV-chipkaart de fout in kan gaan.
Dat ondervang je niet met de mededeling dat het mis is gegaan, lijkt mij zo.
Hé wacht Hertog, één aanvullend telefoontje, HH !
Ik bel dinsdag ca 1 uur na iets, wat was misgegaan, en leg alles uit, naam leeftijd geboortedatum etc.
Nee meneer, ik kan uw reisgegevens pas na 24 uur zien, niet nu al!
Ik bel woensdag, na 25 uur, leg weer alles uit, naam leeftijd geboortedatum etc.
Ja meneer, maar ik kan niet bij uw NS business card, daarvoor moet u een ander nummer bellen!
Kan dat ook nu? Dat weet ik niet!
Ik bel het andere nummer, en de automatische beantwoorden bevestigt, dat dit alleen tussen 8:00-18:00 kan.
Ik bel donderdag na 40 uur, en ik geloofde m'n eigen oren niet:
Nee, de resultaten van uw business card zien wij pas na 10 dagen (= 240 uur). Belt u dan weer.
Zo'n APP kan heel wat ondervangen, lijkt me zo.
Als de NS APP al mijn BC reizen laat zien, dan is een terugmelding van mijn vergissingen en mijn overtredingen een kleine uitbreiding.
Stel je voor, twee klantendiensten, die zo goed samenwerken, dat het één enkele dienst lijkt.
Waterdamp schreef:

Elke keer, als je belt, moet je een hele rits gegevens bevestigen inclusief toestemming om ze te mogen gebruiken. Met een "t Ging even niet goed me t mijn OV" kunnen de klantgegevens alvast duidelijk zijn zonder cookies. Daarna kan een simpel mailtje van klantenservice duidelijk maken, of er nog een telefoontje nodig is.

Niet erg duidelijk ik bedoelde een APP "'t Ging effen niet goed met mijn OV."
Vandaag, 10 dagen na het per ongeluk uitchecken mag ik bellen, want -9,43€ staat nu op mijn account.
Maar ja, ik zit in Frankrijk aan de Ardèche, dus ga ik bellen? Nee dus.
Er moet nog ergens een blauwe balk te vinden zijn, zodat ik niet oef te bellen.

Reageer