beantwoord

Waarom staat de ingangsdatum van mijn voordeelurenabbonement op 2016 terwijl ik deze al meer dan 20 jaar onafgebroken heb?

In ´mijn ns´ staat de ingangsdatum van mijn abb. op 2016 terwijl ik deze al een half leven heb...

icon

Beste antwoord door Laura NS 5 mei 2021, 10:01

Hoi reiziger op de 1e plaats. Dat kan zo zijn, omdat we rond die tijd zijn overgestapt op een nieuw systeem voor de accounts en daarmee alles is gereset. 

Bekijk origineel

24 reacties

Hoi reiziger op de 1e plaats. Dat kan zo zijn, omdat we rond die tijd zijn overgestapt op een nieuw systeem voor de accounts en daarmee alles is gereset. 

Bedankt voor je snelle antwoord Laura.

Bijzonder jammer vind ik het wel...een reiziger is namelijk soms trots op het feit dat hij al lang een abonnement bij zich draagt. Goede en slimme bedrijven belonen trouwe klanten zelfs vaak voor langdurige aanwezigheid. Ik werkte zelf tientallen jaren voor een dergelijk bedrijf, een bedrijf dat zich over de hele wereld bevindt. Door ´´beloning voor gebruik´  krijg je als klant ook een beetje een eigen gezicht en voel je je vanzelf wat meer verbonden met je abonnement of zelfs met een bedrijf en dat is precíés ook het uiteindelijke doel van de NS, klanten een thuisgevoel geven.

Het zijn deze kleine zaken die me door de jaren heen steeds opnieuw weer (negatief) opvallen aan de NS, zij schiet daarin echt tekort en tevens op een voor mij onbegrijpelijke, manier.

Onnodig lijkt me het verliezen van een ´abonnementsduurgetal´ ook; wanneer de adresgegevens en het ov chipkaartnummer kunnen worden overgezet binnen een systeem, kan dat ook heel gemakkelijk met ´de reeds ´bestaande duur´ van het abonnement van een klant, geloof me, élke reden waarom niet is daarbij echt een afschuwelijk slechte smoes...

Ik participeer zelf vaak om verbeteringen voor elkaar te krijgen bij de NS, daar stop ik vrijwillig tijd in, bv via peilingen bij reizigers.

Ik constateer dat de NS aan de voordeur gretig informatie opvraagt bij de klant terwijl de juist belangrijke informatie niet als zodanig herkend wordt en aan de achterdeur weer gestaag weglekt. Alwéér een totaal overbodig gemiste kans van de NS, leef je toch in in een klant, zo moeilijk is dat echt niet. Slechts bedrijven waarvan de top in een isolement verkeert, of bedrijven met een top waar men zich uit zelfbescherming slechts nog op getallen concentreert en die niet meer beseft dat het uiteindelijk om de klant gaat, overkomt dit soort zaken.

Eerst werden de reisuren van mijn voordeelurenkaart ingeperkt, zomaar, ónbegrijpelijk ´´het was niet meer van deze tijd´ … en zelfs de moderators zogen daar destijds een enorme (onbewust van bovenaf ingehamerde) punt aan, dát was al volstrekt onbegrijpelijk...en nu is een lidmaatschapduurs vermelding van tientallen jaren ineens foetsie…

Wanneer daalt zoiets nu eens in bij de NS?? Geef kórting aan trouwe klanten, bv (ik noem maar wat) elke tien jaar extra abonnementbezit levert een ´vrij reizen dag´  extra op, stimuléér mensen opnieuw een abonnement te nemen ook al reizen ze in Covid tijd nog nauwelijks, wees toch creatief daarin.

Nog een voorbeeld Laura? Mijn vader was 60 jaar lid van de ANWB, ook een grote organisatie, toch? Wel, op sommige dagen kreeg mijn vader dan 60% korting bv op kleding in de ANWB winkels, prachtig toch, zo simpel is het toch echt. Je laat getallen wegglippen, verschuilt jezelf achter ´nieuwe systemen´ , verbloemt zo je eigen missers (die achteraf natuurlijk aan niemand meer toe te wijzen zijn want je noemt het gewoon ´een nieuw systeem voor accounts´... ) en verzwakt zo je eigen organisatie heel langzaam van binnenuit. Niet wezenlijk natuurlijk, maar toch! 1% van een miljard is 10 miljoen...

Een leven lang probeer ik de NS al te begrijpen: ik maakte de kartonnen kaartjes mee die doorboord werden door vastberaden en regelmatig zichtbare... conducteurs, raampjes konden bv nog open, wat momenteel letterlijk een verademing zou zijn tijdens pandemieën natuurlijk, mondiale ziektes waar we nog lang niet vanaf zijn want zoönose gaat, met meer mensen op aarde (en in treinen), natuurlijk vaker voorkomen dan 1x in de 20 jaar. Echt niemand stapt na de volgende pandemie nog in een trein zonder frisse lucht of een trein uitgerust met een ventilatiesysteem dat slechts op blauwe ogen geloofd moet worden, je herinnert je vast de uitspraken van de KLM nog wel over hun uitstekende ´luchtbewerkingssystemen...die waren zelfs al ongeloofwaardig. Behalve voor de voetbalsupporters (zie het voetbalfeestje van afgelopen week terwijl er elders mensen naar lucht lagen te happen) natuurlijk want die hebben maling aan virussen, echter die wil de NS natuurlijk liever niet... 

Van onoplettendheid en weinig invoelendheid bij de NS (echt bijna grenzend aan autisme) in het besturen van een grote organisatie naar... zoönose, tsja, dat kan Laura, je zag het net gebeuren.

Voor de zekerheid, dit gaat niet over jou, dat begrijp je…voel je zeker niet aangesproken Laura alsjeblieft, tenzij je jezelf volledig identificeert met dit beleid van de NS natuurlijk, dan wél graag een deskundig antwoord.;)

Badge +3

Als het goed is zou de ingangsdatum van je abonnement elk jaar bij vernieuwing bijgesteld moeten worden (in Mijn NS).

Hoe dat zit bij het Voordeelurenabonnement weet ik niet, maar ik weet wél dat er mensen zijn/waren die het inderdaad vanaf 2016 of ander jaar al hadden en waarbij de jaarlijkse vernieuwing nooit heeft plaatsgevonden (lees: ze hebben er daarna ook nooit voor hoeven betalen)!

Ik snap het punt niet echt, want op een rijbewijs staat toch ook niet wanneer je het behaald hebt maar alleen een uitgiftedatum?

Edit: Oh wacht, op de achterkant staat dat wél… 

Ik voel me hiermee niet persoonlijk aangevallen, dus daar geen zorgen om. Ik zie op deze community wel vaker verhalen voorbij komen met argumenten die ik volledig begrijp vanuit mijn eigen, persoonlijke standpunt en ik wil altijd graag helpen. 

Dit is er alleen, net als velen, 1 waar ik zelf als moderator niks mee kan doen, want systeembeheer en hoe dit wordt weergegeven is helaas niet mijn taak, ligt ook niet binnen mijn kunnen/bevoegdheden. Ik ben hierin een doorgeefluik. Ik begrijp je heel goed, want de klantbeleving is ultiem belangrijk. Ik weet echter niet of daar nog wat mee gedaan wordt op korte termijn, omdat het best laag op de lijst zou komen te staan onder de ontwikkelingen waar we nu mee bezig zijn. Daar moet ik ook realistisch in zijn. Het enige wat ik wel kan doen is jouw feedback doorzetten naar de betreffende afdeling die dit wel kan en heb ik bij deze dan ook gedaan.

Net zoals jij vind ik het ook pré als er iets wordt gedaan voor leden die hun abonnement al heel lang hebben. Dat zou mij in ieder geval wel extra motiveren langer te blijven. We hebben wel vaker acties voor abonnementhouders, maar ik kan me zelf, zolang ik hier werk, geen actie meer herinneren die voor leden zijn die specifiek al heel lang bij oNS zijn. Ik snap je standpunt daarom ook volkomen. Zelf heb ik geen inzicht in de mogelijkheden, daarom zet ik deze suggestie ook graag voor je door. Bedankt hiervoor!

Als het goed is zou de ingangsdatum van je abonnement elk jaar bij vernieuwing bijgesteld moeten worden (in Mijn NS).

Dat is met NS Flex inderdaad zo.

Hoe dat zit bij het Voordeelurenabonnement weet ik niet, maar ik weet wél dat er mensen zijn/waren die het inderdaad vanaf 2016 of ander jaar al hadden en waarbij de jaarlijkse vernieuwing nooit heeft plaatsgevonden (lees: ze hebben er daarna ook nooit voor hoeven betalen)!

Dit is niet in alle gevallen zo, dat ze niet meer betaalden, een klein percentage maar. Bij het inhuldigen van het nieuwe systeem zijn de accounts gemigreerd en zijn ze op het migratiejaar ingesteld. Dit is bij alle abonnementen zo geweest, niet alleen het Voordeeluren abonnement.

Badge +3

Voor de rest, iedereen met een Voordeelurenabonnement heeft dat al minimaal 9½ jaar, want per augustus 2011 is het niet meer verkocht. Dat zijn dus ‘trouwe klanten’ maar of de NS daar voordeeltjes aan wil geven is een eigen keuze.

https://nieuws.ns.nl/nieuwe-abonnementen-voordeliger-reizen-in-dal (verbaasd dat die link nog werkt) :joy:

Bij bijv. KPN, Ziggo, telecomproviders en energieleveranciers werkt het net andersom. Nieuwe klanten krijgen voordeeltjes (gratis Wi-Fi versterkers, 6 maanden korting of cashback bij een overstap) maar de bestaande klanten… helemaal niets!

Badge +3

Off-topic maar interessant om te lezen op de pagina in mijn vorige reactie:

Op 1 augustus 2011 stopt de verkoop van het huidige Voordeelurenabonnement. Voor bestaande houders van een Voordeelurenabonnement verandert er niets. Zij kunnen hun abonnement behouden tegen de bestaande voorwaarden, zoals de mogelijkheid om ook met korting in de avondspits te reizen. Uiteraard kunnen zij ook kiezen voor één van de nieuwe abonnementen met voordelen zoals het gratis meereizen van kinderen.

Dus met bijv. Dal Voordeel mocht je kinderen (ooit) gratis mee laten reizen, maar met het Voordeelurenabonnement niet? :thinking:

Reputatie 7
Badge +3

Eerst werden de reisuren van mijn voordeelurenkaart ingeperkt, zomaar, ónbegrijpelijk ´´het was niet meer van deze tijd´ … en zelfs de moderators zogen daar destijds een enorme (onbewust van bovenaf ingehamerde) punt aan, dát was al volstrekt onbegrijpelijk...en nu is een lidmaatschapduurs vermelding van tientallen jaren ineens foetsie…

Wanneer daalt zoiets nu eens in bij de NS?? Geef kórting aan trouwe klanten, bv (ik noem maar wat) elke tien jaar extra abonnementbezit levert een ´vrij reizen dag´  extra op, stimuléér mensen opnieuw een abonnement te nemen ook al reizen ze in Covid tijd nog nauwelijks, wees toch creatief daarin.

Een lang betoog maar pas bij bovenstaande stukje komt de aap uit de mouw. Het gaat u niet om de geregistreerde datum als zodanig maar u wilt daar extra voordeeltjes voor uzelf aan koppelen.

Badge +3

Dus met bijv. Dal Voordeel mocht je kinderen (ooit) gratis mee laten reizen, maar met het Voordeelurenabonnement niet? :thinking:

Voordat Kids Vrij gratis werd voor iedereen, konden houders van een ‘nieuw’ abonnement maximaal drie Kids Vrij-abonnementen als gratis bijabonnement afsluiten. Houders van een Voordeelurenabonnement konden dat niet.

Badge +3

Die voordeeltjes (met korting reizen in de middagspits en heel de dag in juli/augustus, tussen kerst en nieuwjaar en de vrijdag na Hemelvaartsdag) hebben de VDU-houders 10 jaar lang gehad/behouden, tegen een geringe meerprijs.

Andere (nieuwere, die dat maar al te graag zouden willen!) klanten konden dat helemaal niet krijgen, ook niet tegen meerprijs. En als het aan de NS lag was heel het VDU al in 2012 afgeschaft, maar daar hebben de (toentertijd 900.000?) abonnementshouders en reizigersorganisaties dus een stokje voor weten te steken. Dat stokje is nu (per 2021) op zijn eind, jammer maar helaas. VDU is gelijk (qua prijs en voorwaarden) aan Dal Voordeel.

Oke, er is nog een verschil… iets met RailPlus in Duitsland maar daar heb ik geen verstand van.

Reputatie 7
Badge +3

De wereld van de marketing blijft verbazen. Bedrijven steken enorme budgetten in het wegkapen van klanten bij de directe of indirecte concurrent. Er worden dan kortetermijnsuccesjes geboekt tegen aanzienlijke kosten. 

Het is waarschijnlijk veel rendabeler om wat te investeren in het behoud van vaste klanten. Maar dat zullen de marketingjongens en -meisjes nooit voorstellen omdat ze dan hun eigen baantje overbodig maken.

Het schrijnendste voorbeeld is het jaarlijkse reclamecircus rond de zorgverzekeringen. Allemaal weggegooid geld dat ook in de zorg besteed had kunnen worden. 

Bij NS zou je denken dat de vaste klanten nu juist voordeeltjes zouden moeten krijgen. De abonnementhouders zijn een jaarlijkse bron van vaste inkomsten zonder dat daar enige prestatie voor hoeft te worden geleverd. (Ik heb het dan niet over Trajectabonnementen.)

Badge +3

Vond nog een screenshot van mijn klassieke Dal Voordeel abonnement. Daar staat ook 2016, terwijl ik het volgens mij al vanaf 2014 had… Lekker belangrijk :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +3

Bij NS zou je denken dat de vaste klanten nu juist voordeeltjes zouden moeten krijgen. De abonnementhouders zijn een jaarlijkse bron van vaste inkomsten zonder dat daar enige prestatie voor hoeft te worden geleverd. (Ik heb het dan niet over Trajectabonnementen.)

Klopt, maar dat moeten dan wel abonnementhouders zijn die geld in het laadje brengen zoals forensen op een TrajectVrij of AltijdVrij. En dat zijn dus niet senioren die voor 3 euro per dag op een keuzedag in de spits half Nederland doorkruisen. Van klanten die vrijwel niets betalen wordt een bedrijf niet rijk

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft in de daluren stoelen over en moet dan heftig concurreren met de auto. Het is voor NS dan beter om lege stoelen te vullen met voordeelreizigers dan om lege stoelen heen en weer te laten rijden.

Als NS in plaats van al die rare actietickets zou inzetten op abonnementen voor de daluren dan was er al een hoop gewonnen. 

Badge +3

Als ik nu (als klant bij KPN voor tv en internet) naar Ziggo bel dat ik wil overstappen krijg ik van alles gratis of met korting, maar dat heeft niets te maken met ‘hey Robert we kennen je nog van vroeger!’

Ook al is dat wel handig soms, die retentie. Maar voor de NS maakt het echt niets uit (bij verlengen) of je al sinds 2016 of 1987 klant bent, en hoeveel je in 2020 met je abonnement wel of niet gereisd hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Helemaal mee eens. Maar voor NS is het wel belangrijk dat je klant blijft en niet met de auto gaat. De auto is voor NS de directe concurrent.

Reputatie 6
Badge

Ben zelf toch ook al heel wat jaartjes in een of andere vorm abonnee, das tegenwoordig ook makkelijk zat door zonodig op FLEX-basis terug te zetten-zoals vorig jaar enkele maanden in de diepste coronagolf.

Maar ik ben dus al abonnee uit de tijd van VOOR die chipkaart en heb diverse stadia van dan weer dit en dan weer dat vervangen/aanpassen/herzien meegemaakt. De echte ouwe trouwe klantjes zullen dus feitelijk niet meer in totale duur te achterhalen zijn. Ik zelf kan het ook niet meer want heb bij verhuizing alle trouw bewaarde giro-afschriften weggedaan.

Overigens is er, ook bij busbedrijven waar ik net iets meer van weet, al enkele keren onderzoek gedaan naar vasthouden van ouwe klanten en dat leverde -helaas voor U-bitter weinig op. De meesten daarvan moeten wel. NS zit zelfs nog in een redelijk luxe positie vanwege die 100.000en VDU/keuzedaagjes houders die zelfs niet of amper (zeker niet genoeg om die kaart op zich er met korting uit te krijgen) buiten die daagjes reizen. Dus da´s kassa!

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft in de daluren stoelen over en moet dan heftig concurreren met de auto. Het is voor NS dan beter om lege stoelen te vullen met voordeelreizigers dan om lege stoelen heen en weer te laten rijden.

Als ze vrijwel niets betalen is het voordeliger die treinen op het rangeerterrein te laten staan en de frequenties buiten de spits wat te verlagen. 

Reputatie 7
Badge +3

Helemaal mee eens. Maar voor NS is het wel belangrijk dat je klant blijft en niet met de auto gaat. De auto is voor NS de directe concurrent.

Er is daarbij wel een ondergrens, van klanten die echt maar 2 of 3 cent per kilometer betalen (zoals bijv. bij keuzedagen, jongerenkaartjes en sommige aanbiedingen) kun je beter afscheid nemen. Dat geldt bij andere bedrijven ook, als ik bij Mediamarkt zeg dat ik maar €100 wil betalen voor een nieuwe TV wensen ze me ook veel succes bij de concurrent. En een restaurant serveert ook niet voor €8 een menu met als enige doel om ook op een stille maandagavond alle tafels vol te krijgen. 

@Tamzin, zeer tegen mijn gewoonte in reageer ik een keer en wel op uw tenenkrommende aantijging aan mijn adres. Dat is namelijk het soort van primitieve reactie (de door u bespeurde ´aap uit de mouw´) dat ik niet zou moeten mogen verwachten van iemand die op een serieus forum reeds meer dan 12000 reacties schreef…, uw uitspraak werpt wat mij betreft dan ook een kristalheldere blik op uw eenzijdige gedachtenwereld omtrent dit onderwerp.

Niet iedereen schrijft slechts uit eigenbelang @Tamzin. Voor het gemak gaat u in uw magere ´analyse´... van mijn beweegredenen, zijnde simpelweg ´egoïstisch en gevoelloos eigenbelang´, bovendien voorbij aan het feit dat ik ten eerste bereid ben om flink wat tijd in een goed betoog op dit forum te stoppen, dit vanzelfsprekend om de voorwaarden van álle trouwe klanten en abonnementhouders van de NS constructief te verbeteren en overduidelijk zónder daarbij het grote perspectief uit het oog te verliezen en daarnaast aan het feit dat ik ín dat betoog evenzeer uitleg régelmatig (en op filantropische basis) deel te nemen aan onderzoeken van de NS om zo ook op een andere wijze dan slechts hier, de dienstverlening van de NS te helpen verbeteren.

Ook vind ik dat u dat u onterecht en zelfs met enige verachting alsook op een populistische wijze de door u benoemde doelgroep van  ´de drie Euro senioren´ in het verdomhoekje probeert te zetten omdat die senioren volgens uw eigen interpretatie van de bedrijfsstatistieken allen voor een habbekrats ´het halve land zouden doorkruisen´ en dat men dan de treinen maar beter ergens op een rangeerterrein kan parkeren...; dat is regelrechte, onbeschaafde stemmingmakerij ten koste van groepen mensen die in uw kille visie blijkbaar slechts nog ´dienen´ om de betalingsbalans van de NS op orde te krijgen. 

In uw ´bedrijfsfilosofie´ gaat u bovendien voorbij aan de dienstbaarheid aan de samenleving dat een goed openbaar vervoernetwerk over het algemeen nastreeft. De NS is zeker geen ´Mac Donalds´ en u bewijst hier de NS, door slechts te hameren op opbrengst en tevens de volgens u commercieel niet interessante groepen maar gewoon uit te sluiten, zéker in deze tijd, dan ook geen dienst. 

Veel senioren reisden bovendien al een levenlang met de trein @Tamzin en ondersteunden als zodanig ook al die jaren de opbouw van ons Hollandse treinennetwerk net als de huidige reiziger dat vandaag de dag nog doet.

Dat op demagogisch wijze verklaarde ´halve land´ van u bestaat overigens in mijn geval uit 6x een retourtje van 40 kilometer en mijn partner haalt dat niet eens, en zo zie ik nog wel een paar groepen die niet in uw ´bedrijfsprofiel´ zullen passen, helaas krijgen zij welhaast zeker ook dat ondoordachte ´stempel´ van u.

U moet niet zomaar wat roepen, of er maar wat op los gissen, u doet uzelf zo tekort.

Gelukkig zijn er hier op dit forum nog de wél constructieve en bovendien respectvolle bijdragen van bv de vriendelijke moderator @Laura en van iemand als @Imark, zienswijzen geschreven door mensen die er gelukkig voor zorgen dat een nieuwkomer hier niet meteen gillend weer vertrekt.

Het valt mij teruglezend ook op dat u graag het laatste woord heeft. 

Gaat uw gang zou ik zeggen maar bedenkt u vooraf eerst; ´het is voor niemand ooit te laat om nieuwe inzichten te vergaren.´ 

Reputatie 7
Badge +3

In uw ´bedrijfsfilosofie´ gaat u bovendien voorbij aan de dienstbaarheid aan de samenleving dat een goed openbaar vervoernetwerk over het algemeen nastreeft. De NS is zeker geen ´Mac Donalds´ en u bewijst hier de NS, door slechts te hameren op opbrengst en tevens de volgens u commercieel niet interessante groepen maar gewoon uit te sluiten, zéker in deze tijd, dan ook geen dienst. 

Sorry, maar u bent juist zelf met economische argumenten gekomen waarom NS langjarige klanten extra kortingen zou moeten geven. Ik heb daar tegenover gezet dat klanten met bijv. nog een oud VDU voor NS economisch helemaal niet attractief zijn.

Veel senioren reisden bovendien al een levenlang met de trein @Tamzin en ondersteunden als zodanig ook al die jaren de opbouw van ons Hollandse treinennetwerk net als de huidige reiziger dat vandaag de dag nog doet.

U bedoelt het Nederlandse treinennetwerk?

Dat netwerk is trouwens voor het leeuwendeel door particuliere bedrijven gebouwd in de tijd dat NS nog niet bestond. Sinds het net in staatshanden kwam (1938) zijn er nog maar een paar lijnen gebouwd en heel veel lijnen opgeheven. De huidige senioren hebben aan de opbouw van het netwerk dus weinig bijgedragen want die opbouw was vóór hun tijd. 

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, maar dat moeten dan wel abonnementhouders zijn die geld in het laadje brengen zoals forensen op een TrajectVrij of AltijdVrij. En dat zijn dus niet senioren die voor 3 euro per dag op een keuzedag in de spits half Nederland doorkruisen. Van klanten die vrijwel niets betalen wordt een bedrijf niet rijk

Nou, nou. Dus het is geen toeval dat ik sinds ik Keuzedagen heb geen verjaardagskadootjes meer van NS krijg. Ik bracht te weinig geld in het laatje. Bijna 40 jaar abonnementhouder waaronder tijdens studie OV jaarkaart, want SRP bestond mijn tijd niet. Basisbeurs overigens ook niet. Daarna altijd kortingsabonnementen gehad. Tot met 8-3-20 veel gereisd met de trein. Geen auto, nooit gehad ook. Nu zou ik geen vaste klant speciaaltjes mogen hebben. Maar degene met het door de baas betaalde traject abonnement wel?

Mijn VDU stond er ook met 2016 als ingangsdatum. ‘ ik zie dat u sinds 2016 een abonnement heeft' kreeg ik een keer te horen.

Reputatie 7
Badge +3

Er is daarbij wel een ondergrens, van klanten die echt maar 2 of 3 cent per kilometer betalen (zoals bijv. bij keuzedagen, jongerenkaartjes en sommige aanbiedingen) kun je beter afscheid nemen. Dat geldt bij andere bedrijven ook, als ik bij Mediamarkt zeg dat ik maar €100 wil betalen voor een nieuwe TV wensen ze me ook veel succes bij de concurrent. En een restaurant serveert ook niet voor €8 een menu met als enige doel om ook op een stille maandagavond alle tafels vol te krijgen. 

De hetze tegen VDU'ers wordt nu gevoerd tegen gebruikers van leeftijdsgebonden kaartjes. Mis kids vrij en railrunner nog in het rijtje.

Reputatie 7
Badge +3

De hetze tegen VDU'ers wordt nu gevoerd tegen gebruikers van leeftijdsgebonden kaartjes. Mis kids vrij en railrunner nog in het rijtje.

Het is geen hetze, het punt is dat na corona de nadruk voor NS zal moeten liggen op geld genereren en op reizigers die dus in ruime mate dat geld opbrengen. Vroeger kwamen de goed betalende spitsuurreizigers vanzelf en kon NS zich qua marketing volledig richten op de daluren maar na corona is het speelveld drastisch veranderd en zal het primair gaan om het opnieuw vullen van treinen met reizigers die een hoge kilometerprijs betalen. Goedkoop reizen in de daluren heeft voorlopig even wat minder prioriteit want net als in veel andere sectoren zal er na corona voorlopig geen ruimte zijn voor leuke cadeautjes. 

Reageer