beantwoord

Waarom werkt mijn 40% daluren korting niet bij Qbuzz

• 23 december 2018
  • 9 reacties
  • 626 Bekeken

Ik reis veel met de MerwedeLinge trein lijn. En ik heb een dalvoordeelabo. Vanaf 9 dec is de MerwedeLinge treinlijn overgenomen door Qbuzz. Ineens krijg ik geen korting meer! Hoe zit dit? Nu word reizen voor mij onbetaalbaar en kan ik dus niet meer naar mijn werk (vergoeden maar deel en de bijbetaling kan ik nu niet meer opbrengen) of vriend.
icon

Beste antwoord door Robert B 23 december 2018, 12:36

Meestal (ook op het kippenlijntje/Valleilijn Ede-Wageningen - Amersfoort) komt dat omdat het product Reizen op Saldo NS ontbreekt op je chipkaart.

Voor NS is dat sinds 1 juni 2018 niet meer nodig dus staat het ook niet meer op nieuwe ov-chipkaarten, maar bij sommige andere treinvervoerders (Connexxion, en misschien dus ook Qbuzz) is het nog wel nodig. Oók bij NS Flex, hoe vreemd dat ook klinkt!

Kijk bij een kaartautomaat op een station hoe je dat op je kaart kunt zetten. Bij een NS automaat staat/stond het bij Laden overige producten. Daarna zou het moeten werken.

En anders kunnen ze het bij een NS Tickets & Service balie wel voor je regelen. Geen garantie dat het werkt trouwens.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge
Gek, het zou moeten werken, omdat de regionale treinvervoerders ook de kortingsabonnementen van NS moeten accepteren. Het beste zou je denk met Qbuzz contact op kunnen nemen omdat het daar lijkt mis te gaan sinds zij die lijn hebben overgenomen. Bij NS informeren kan ook geen kwaad, omdat het een NS abonnement is. Hopelijk wordt het geen kastje-muur verhaal.
Reputatie 6
Badge +2
201812 23 11:28
Zie ook https://community.ns.nl/dienstregeling-59/onduidelijk-of-dal-vrij-nog-geldig-is-op-de-merwedelingelijn-nu-met-qbuzz-54025. Werkt de korting niet bij inchecken bij paaltjes, of niet bij poortjes, of bij allebei niet?
Ik kan alleen maar in en uitchecken bij paaltjes.
Reputatie 6
Badge +2
Ik kan alleen maar in en uitchecken bij paaltjes.
Vreemd, Dal Vrij werkt wel bij paaltjes (bij poortjes volgens Qbuzz ook, maar dat heb ik zelf niet geprobeerd).
Dan morgen Qbuzz maar bellen. Maar ze zijn nogal laks daar
Badge +3

Meestal (ook op het kippenlijntje/Valleilijn Ede-Wageningen - Amersfoort) komt dat omdat het product Reizen op Saldo NS ontbreekt op je chipkaart.

Voor NS is dat sinds 1 juni 2018 niet meer nodig dus staat het ook niet meer op nieuwe ov-chipkaarten, maar bij sommige andere treinvervoerders (Connexxion, en misschien dus ook Qbuzz) is het nog wel nodig. Oók bij NS Flex, hoe vreemd dat ook klinkt!

Kijk bij een kaartautomaat op een station hoe je dat op je kaart kunt zetten. Bij een NS automaat staat/stond het bij Laden overige producten. Daarna zou het moeten werken.

En anders kunnen ze het bij een NS Tickets & Service balie wel voor je regelen. Geen garantie dat het werkt trouwens.

Ok ik heb inderdaad reizen op rekening. Dan moet ik eens kijken. Bij Arriva heeft t gewoon gewerkt tot het Qbuzz werd
Hi BiancaM. Welkom bij de Community!

Wat vervelend!

Laat je weten of de tip van Robert heeft geholpen?
Reputatie 7
Badge +3
Bij Reizen op Rekening denk ik aan NS Flex (of Traject-Vrij). Dan heb je inderdaad geen Reizen op Saldo en dat hoort ook zo.
Het lijkt me toch echt dat er bij Qbuzz iets niet goed zit als het daarvoor bij Arriva wel goed heeft gewerkt. Ook omdat er al meer meldingen hierover bij Qbuzz zijn sinds 9 december.

Reageer