beantwoord

Waarom werkt mijn actiecode (ex-student) niet?

• 31 augustus 2014
  • 7 reacties
  • 3829 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Afgelopen vrijdag heb ik mijn studentenreisproduct stopgezet (om 16:30). 48 uur nadien zou ik een abonnement met korting kunnen bestellen. Dit heb ik om 17:00 vandaag (48 uur later) geprobeerd, maar de actiecode doet het niet. De melding die ik krijg is dat de actiecode verlopen is. Kan iemand mij hierbij helpen? Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Brian NS 1 september 2014, 11:42

Hallo Jonas,

Welkom op het NS serviceforum. Is het inmiddels geluk om het uitgestudeerde aanbod aan te vragen? Als je nog steeds de melding krijgt dat de actiecode verlopen is, kan het liggen aan het studentenreisproduct. Als je die tussentijds een keer hebt stopgezet is het niet meer mogelijk om het uitgestudeerde aanbod aan te vragen.

Ps. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'Abonnementen'.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Het komt voor dat na 48 uur de code nog niet werkt, maar na (in ieder geval) 72 uur wel. Probeert u het morgen nogmaals.
Hallo Jonas,

Welkom op het NS serviceforum. Is het inmiddels geluk om het uitgestudeerde aanbod aan te vragen? Als je nog steeds de melding krijgt dat de actiecode verlopen is, kan het liggen aan het studentenreisproduct. Als je die tussentijds een keer hebt stopgezet is het niet meer mogelijk om het uitgestudeerde aanbod aan te vragen.

Ps. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'Abonnementen'.
Goedenavond! Afgelopen vrijdag wilde ik de actiecode Exstudent gebruiken voor mijn OV chipkaart. Dit is mogelijk omdat ik net ben afgestudeerd. Ik heb toen de code goed ingevuld en ik kwam in het betaalschema terecht. Ik heb het betalingsschema toen weggeklikt omdat ik mij besefte dat ik op dat moment niet kon betalen en wilde dit op een later moment doen. Nu wil ik het weer opnieuw proberen maar nu staat er dat de actiecode al in gebruik is. Kan ik ergens nog mijn betaling doen? Ik moet 0,01 cent betalen.

Groet,

Sophie van Beijnum
Badge +3
Normaal gesproken worden incomplete transacties (dus zonder afgeronde betaling) 's nachts gewist.

Ik denk dat je het beste even contact op kunt nemen met de klantenservice om het uit te leggen en de code vrij te geven.

Telefonisch 030 751 5155 is het handigst, maar via Twitter is vaak sneller. Je zult ze dan een DM moeten sturen met je gegevens, zodra ze daarom vragen.
Je kunt hiervoor inderdaad contact op nemen met onze Klantenservice zoals Robert B aangeeft, Sophievanb94! Als je wilt mag je mij ook een privébericht sturen, wat ik op je andere reactie ook heb aangegeven 🙂
Beste,

Ik heb laatst mijn studie afgerond en daardoor heb ik een jaar lang recht op een dalvoordeel abonnement.
Gisteren heb ik dit abonnement proberen aan te vragen en toen ik bij de betaalpagina aangekomen was, kreeg ik een foutmelding.
Een tweede poging mislukte, omdat de actiecode inmiddels al gebruikt was (tijdens de vorige poging).
Als ik in Mijn NS kijk dan zie ik wel die (geannuleerde) bestelling staan. Is het mogelijk om deze betaling van €0.01 alsnog te doen?
Hallo KdeW, welkom op het NS Serviceforum!

De bestelling die niet gelukt is wordt automatisch geannuleerd en uit het systeem gehaald. Het is niet mogelijk de betaling alsnog te doen. De code die je daarvoor hebt gebruikt is nu hoogstwaarschijnlijk niet meer geldig. Als je de code STUDENT + kaartnummer hebt gebruikt dan kun je een nieuwe bestelling doen met de code EXSTUDENT + kaartnummer. Als je de code EXSTUDENT + kaartnummer hebt gebruikt dan kun je een nieuwe bestelling doen met de code STUDENT + kaartnummer. Let wel op dat je actiecode pas 48 uur nadat je je studentenreisproduct hebt verwijderd geldig is. Dus binnen 48 uur bestellen heeft geen zin.

Reageer