beantwoord

Waarom wist NS producten en claim overzicht?

• Anonymous
  • 0 reacties
In Mijn NS account verdwijnen de producten die ik in het verleden heb gehad, ook verdwijnt gestaag mijn claimoverzicht geld terug bij vertraging. Er kan een periode gekozen worden tot een jaar terug, terwijl mijn overzicht van >3 maanden terug gewist is. Vorige week stonden er nog twee pagina's GTBV geregistreerd, nu nog maar 1?

Waarom wist de NS gegevens?
icon

Beste antwoord door niek2 29 juni 2015, 18:23

Heb je recentelijk het nieuws gevolgd? Weinig positiefs over deze overheidsorganisatie. Omdat het van de overheid is, betekent niet dat het goed geregeld is. Getuige de vele problemen waar ik hier niet over uit zal wijden.

Oh vooruit, een dan: vorig jaar claimde de NS nog stellig dat ik geen klant was. Zo stellig dat de medewerker weigerde dit gegeven schriftelijk te bevestigen: omdat ik geen klant was, en de telefoon ophing met de boodschap dat ik geen gelijk had en niet geholpen zou worden.

Ik heb hierover een klacht in proberen te dienen https://forum.ns.nl/abonnementen-2/klacht-over-medewerker-ns-3879 Maar dat mag ik vast niet zeggen, dat is zeker tegen de huisregels. Zo zijn er moderators die van mening zijn:

Klaas-Jan NS schreef:

Er worden heel veel klanten naar volle tevredenheid geholpen en ik ga niet mee in een negatieve spiraal dat dit niet zo zou zijn naar aanleiding van een zelfbedachte beeldvorming. Iedere melding, vraag of klacht wordt individueel behandeld en waar dat mogelijk is zijn we vaak coulant. Dat is echter vaak achter de schermen, individueel met de klant in kwestie. Jammer niek, dat je al "genoeg probleemgevallen" bent tegengekomen, maar jij hebt geen enkele zicht op de afhandeling en wat wij voor onze reizigers doen.

Tja, ik heb daar dus heel goed zicht op, helaas. Ik ben dus wel verbaasd dat de gegevens aan mijn account gekoppeld zijn (ik was toch geen klant?), voornamelijk omdat ze in MijnNS gewist zijn.

Enfin, bedankt. In dit geval is het -na 3 maanden- goed afgehandeld en ik ben blij.

Bekijk origineel

25 reacties

Ik zie inderdaad hetzelfde. In de periode waarin je kan zoeken (1 jaar) heb ik 6 claims gedaan, maar ik kan er via MijnNs slechts 3 zien.
Tom NS stelt dat volgens de Europese wetgeving "er bij 'herhaaldelijke vertraging' een passende compensatie gegeven moet worden, m.a.w. als het om een incidentele vertraging op een bepaald traject gaat, verplichten de regels niet tot compensatie."

https://forum.ns.nl/de-trein-11/geld-terug-treinuitval-traject-vrij-9894/index2.html#post64660

Dan is het toch merkwaardig dat er gegevens gewist worden gedurende de looptijd van een abonnement.
Dag allemaal, er is voor zover bekend geen wijziging doorgevoerd die dit als gevolg zou moeten hebben. Als jullie mij via een privébericht je klantgegevens willen sturen, dan kan ik in deze voorbeelden laten duiken. Alvast bedankt!
Dag Hessel,

Ik heb je een bericht gestuurd, ben wel benieuwd wat de reden is dat deze gegevens te vroeg gewist worden. Zeker als er geen wijziging is gedaan.
marv87 schreef:

Dag Hessel,

Ik heb je een bericht gestuurd, ben wel benieuwd wat de reden is dat deze gegevens te vroeg gewist worden. Zeker als er geen wijziging is gedaan.

Gezien en dank!
Bericht is gestuurd, ik heb de indruk dat er een drie-maanden termijn is. Het was mij al opgevallen dat November gewist was en nu December.

Ook vervelend dat de producten die ik in het verleden heb gehad er niet meer in staan, want dat zijn gegevens die voor de belastingdienst relevant zijn. Als ik een naheffing krijg heb ik een heel groot probleem.
niek schreef:

Tom NS stelt dat volgens de Europese wetgeving "er bij 'herhaaldelijke vertraging' een passende compensatie gegeven moet worden, m.a.w. als het om een incidentele vertraging op een bepaald traject gaat, verplichten de regels niet tot compensatie."

https://forum.ns.nl/de-trein-11/geld-terug-treinuitval-traject-vrij-9894/index2.html#post64660

Dan is het toch merkwaardig dat er gegevens gewist worden gedurende de looptijd van een abonnement.

Heeee... Bij mij zijn ook alle claims t/m december 2014 verdwenen! Heel apart, omdat bij iedere claim die ik heb ingediend een reactie krijg dat NS tot 5 jaar later kan terugvorderen wat ze dan als onterecht uitgekeerd beschouwen! En nu kan ik niet meer terugzien wat ik heb geclaimd? Ik denk dat ik me dan op het standpunt moet stellen dat ik ook niet meer hoef te verwachten dat er geclaimd wordt. En dat ik daarom een nieuwe racefiets ga kopen van alles wat ik gereserveerd had voor de toekomstig terug te betalen claims-verwachting. Dan fiets ik voortaan en hoef niet meer te claimen. Goed geregeld, NS!:D
Ook weer heel bizar dit , volgens Hessel NS is er geen wijziging geweest en nu blijkt het al bij minstens 3 klanten te spelen.
Volgens mij is dit al een tijdje gaande, er zijn veel storingen in het systeem dus het kan met de achterliggende database te maken hebben. Hopelijk kunnen de gegevens terug gezet worden, anders wil ik op een andere manier even een uitdraai van mijn vorige NS chipkaarten.
niek schreef:

...ik heb de indruk dat er een drie-maanden termijn is. Het was mij al opgevallen dat November gewist was en nu December.

Het blijkt inderdaad zo te zijn dat oude Geld terug bij vertraging-claims tot drie maanden zijn terug te zien in Mijn NS, daarna verdwijnen ze. Nu is jullie vraag waarschijnlijk: waarom? Dus dat wordt ook mijn volgende vraag 🙂
Bedankt voor het uitzoeken, ik ben benieuwd waarom.

Hoe zit het met gegevens van de voorgaande abonnementen? Die stonden altijd in MijnNS, maar die zijn nu ook weg.
Is er al meer bekend voor dit onderwerp. In een ander topic heb ik aangegeven dat ik een claim heb die toegewezen is maar niet betaald wordt, dit loopt al twee maanden. Maar als de claims na 3 maanden al verwijderd worden dan begin ik me wel zorgen te maken.

Lijkt mij sowieso dat je gedurende de looptijd van je contract (minimaal 1 jaar) inzicht moet hebben in de claims die je gedaan hebt.
Ik dacht vandaag precies hetzelfde marv87.

Aanvullend: inmiddels vermoed ik dat mijn chipkaarten/abonnementen uit Mijn NS zijn verdwenen, omdat de NS met een toverstafje heeft gezwaaid en ze onterecht als Business Cards heeft bestempelt. Business Cards kunnen alleen in Zakelijk Mijn NS aangemeld worden, een account die ik 1) nooit heb gehad, 2) niet heb, en 3) niet kan krijgen. Kan die redenering kloppen en waarom wordt dat gedaan? Het is namelijk erg klant onvriendelijk.
en zal Hessel al een antwoord hebben na 29 dagen ??
Hessel NS schreef:

niek schreef:

...ik heb de indruk dat er een drie-maanden termijn is. Het was mij al opgevallen dat November gewist was en nu December.

Het blijkt inderdaad zo te zijn dat oude Geld terug bij vertraging-claims tot drie maanden zijn terug te zien in Mijn NS, daarna verdwijnen ze. Nu is jullie vraag waarschijnlijk: waarom? Dus dat wordt ook mijn volgende vraag :)

Beste Hessel, graag ontvangen wij nog een afdoende reactie. Het waarom hoeft wat mij betreft niet aangepast te worden als er een duur gekozen wordt die overeen komt met hoelang je de reishistorie kan inzien. Het scherm 'mijn claims' suggereert doordat je een periode kan kiezen van maximaal 1 jaar terug dat je dus ook je claims tot 1 jaar terug kan zien. Dat lijkt mij ook niet heel onlogisch.
Na drie maanden looptijd is dit topic nog niet afgehandeld.

Hoe kan het product overzicht van de laatste 5 jaar aangevraagd worden, aangezien deze niet meer in MijnNS te zien is en wel vereiste administratie is voor de belastingdienst?
Probeer het eens bij "Het ministerie van Financiën" NS, belastingdienst....
Reputatie 4
jahallo schreef:

Hoe kan het product overzicht van de laatste 5 jaar aangevraagd worden, aangezien deze niet meer in MijnNS te zien is en wel vereiste administratie is voor de belastingdienst?

Ik maak ieder jaar via OVC.nl een uitdraai van mijn reistransacties en bewaar ze op papier, misschien een oplossing voor in de toekomst 😉
De kaarten konden niet bij https://www.ov-chipkaart.nl aangemeld worden en niemand wilde/kon helpen om dat wel voor elkaar te krijgen.

"Op 6-12-2012 heeft u ons een bericht gestuurd. Uit uw bericht begrijp ik dat het u niet lukt om uw OV-chipkaart te registreren op www.ov-chipkaart.nl. Dit vind ik vervelend voor u."

Of het nu wel mogelijk is weet ik niet, zal het weer eens proberen...

Printer heb ik niet, dus die uitdraai wordt lastig 😉 daarom was het overzicht in MijnNS altijd handig...
jahallo schreef:

Printer heb ik niet, dus die uitdraai wordt lastig 😉 daarom was het overzicht in MijnNS altijd handig...

Printen naar pdf...
Ok, dat is mogelijk: wanneer er ergens gegevens staan.

Maar de gegevens zijn dus uit MijnNS verwijderd en staan niet in ov-chipkaart.nl. Het gaat om 22500 euro, klein detail maar ik vind dat best een boel geld.
jahallo, het gaat in jouw geval toch om een OV-jaarkaart? Kreeg je daar niet elk jaar een productoverzicht/ov-verklaring per brief thuisgestuurd?
Reputatie 4
Bedankt Hessel NS, de gegevens zijn binnen: 10 jaarabonnementen/contracten in 5 jaar tijd :D

Ik had niet verwacht dat de NS die gegevens zou hebben (gezien de negatieve ervaringen met de klantenservice), de belastingdienst zal blij met jullie zijn (en ik ben het ook).
@Niek,

De overheid is eigenaar van beide organisaties. Zou ook wel heel slordig zijn geweest.
Reputatie 4
Heb je recentelijk het nieuws gevolgd? Weinig positiefs over deze overheidsorganisatie. Omdat het van de overheid is, betekent niet dat het goed geregeld is. Getuige de vele problemen waar ik hier niet over uit zal wijden.

Oh vooruit, een dan: vorig jaar claimde de NS nog stellig dat ik geen klant was. Zo stellig dat de medewerker weigerde dit gegeven schriftelijk te bevestigen: omdat ik geen klant was, en de telefoon ophing met de boodschap dat ik geen gelijk had en niet geholpen zou worden.

Ik heb hierover een klacht in proberen te dienen https://forum.ns.nl/abonnementen-2/klacht-over-medewerker-ns-3879 Maar dat mag ik vast niet zeggen, dat is zeker tegen de huisregels. Zo zijn er moderators die van mening zijn:

Klaas-Jan NS schreef:

Er worden heel veel klanten naar volle tevredenheid geholpen en ik ga niet mee in een negatieve spiraal dat dit niet zo zou zijn naar aanleiding van een zelfbedachte beeldvorming. Iedere melding, vraag of klacht wordt individueel behandeld en waar dat mogelijk is zijn we vaak coulant. Dat is echter vaak achter de schermen, individueel met de klant in kwestie. Jammer niek, dat je al "genoeg probleemgevallen" bent tegengekomen, maar jij hebt geen enkele zicht op de afhandeling en wat wij voor onze reizigers doen.

Tja, ik heb daar dus heel goed zicht op, helaas. Ik ben dus wel verbaasd dat de gegevens aan mijn account gekoppeld zijn (ik was toch geen klant?), voornamelijk omdat ze in MijnNS gewist zijn.

Enfin, bedankt. In dit geval is het -na 3 maanden- goed afgehandeld en ik ben blij.

Reageer