beantwoord

wanneer gaat een NS Flex weekend vrij in als ik hem zondag overzet van dal vrij gaat ie dan het weekend erop in

• 18 augustus 2019
  • 11 reacties
  • 146 Bekeken

wanneer gaat een NS Flex weekend vrij in als ik hem zondag overzet van een dal vrij gaat ie dan het weekend erop in of moet ik hem pas overzetten dat weekend erop .waardoor ik dus nog een week dal vrij heb.alleen die gebruik ik dan niet meer maar betaal erdan wel voor neem ik aan.of moet ik eerst mijn abonnement stopzetten en kan ik dan de week erop weekend vrij nemen .
icon

Beste antwoord door Robert B 18 augustus 2019, 15:57

Welkom bij de NS Community!

Als je nu Flex Dal Vrij hebt en dat omzet naar Flex Weekend Vrij is dat per direct (en per vandaag zelfs, dus eventuele reizen die je vandaag gemaakt hebt worden dan afgerekend als Weekend Vrij. Pas daar dus mee op als je zoiets op een doordeweekse dag zou doen!).

Ongebruikte dagen krijg je terug bij omzetten naar Weekend Vrij. Dat zou ik dus zo snel mogelijk doen als je deze week toch niet meer reist.

Nu stopzetten (Basis, zoder abonnement) en dan volgende week Weekend Vrij nemen gaat niet. Tussen elke wijziging moet minimaal een maand zitten.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3

Als je nu Flex Dal Vrij hebt en dat omzet naar Flex Weekend Vrij is dat per direct (en per vandaag zelfs, dus eventuele reizen die je vandaag gemaakt hebt worden dan afgerekend als Weekend Vrij. Pas daar dus mee op als je zoiets op een doordeweekse dag zou doen!).

Ongebruikte dagen krijg je terug bij omzetten naar Weekend Vrij. Dat zou ik dus zo snel mogelijk doen als je deze week toch niet meer reist.

Nu stopzetten (Basis, zoder abonnement) en dan volgende week Weekend Vrij nemen gaat niet. Tussen elke wijziging moet minimaal een maand zitten.
maar als ik morgen mijn abonnement omzet naar weekend vrij dan gaat ie aankomend weekend in dan of moet je altijd op de dag dat je abonnement afloopt hij is ingegaan op 18 augustus

Badge +3
Als je het morgen omzet dan heb je per 19 augustus Weekend Vrij.

Het deel 19 augustus - 17 september van je Dal Vrij krijg je binnen een week teruggestort, dat zal rond de €100 zijn.
maar ik kan morgen ook nog omzetten als mijn abonnement tot vandaag loopt of wordt mijn dal vrij dan automatisch met een maand verlengd?
oke maar kan dus beter vandaag omzetten want ivm dat ik anders nog een dag dal vrij moet betalen
Badge +3
Ja, zeker doen!

Want zelfs als je vandaag nog gereisd hebt (trein) is dat zowel voor Dal Vrij als Weekend Vrij sowieso gratis.
maar als ik hem nu overzet dan mis ik wel een weekend dat ik gebruik kan maken van flex weekendvrij.
en ik reis vandaag trouwens niet meer
Badge +3
Ja en nee...

Je Flex Weekend Vrij kan je ook gewoon na 5 of 6 weken weer wisselen naar iets anders. De kosten worden altijd per dag berekend na een wijziging.

En omdat Weekend Vrij een stuk goedkoper is dan Dal Vrij is het gunstig om vandaag te wisselen, als je de komende week toch niet reist met de trein, en pas volgend weekend weer.
hoeft je dat niet per maand te doen?
Badge +3
Welnee, bij Flex niet dus!

Wél moet je na elke wijziging dus minimaal een maand wachten totdat je weer een volgende wijziging kunt doen.

Reageer