beantwoord

wanneer gaat mijn NS Flex abonnement in?

  • 21 November 2022
  • 5 reacties
  • 885 Bekeken

Ik heb per 17 november een NS Flex abonnement, maar deze is nog nergens zichtbaar. Nu moet ik voor elke reis nog wel saldo opladen en reis ik niet met de 40% korting die ik in mijn abonnement heb.

Per wanneer gaat mijn abonnement dan echt in? En kan ik restitutie krijgen voor de reizen die ik nu heb gemaakt zonder korting?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 21 November 2022, 12:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heeft u het abonnement op een nieuwe OV-chipkaart besteld of op een bestaande?

In het laatste geval gaat het abonnement in principe per direct in, maar moet deze nog wel geactiveerd worden bij een kaartautomaat. Is dat ook gedaan?

Reputatie 7
Badge +1

Of-en dit geeft dus enorm vaak verwarring: ALS FLEX eenmaal wel is geaktiveerd, komt enkel+altijd nog op het small screen de boodschap: Reizen Op Rekening, en niet welke soort tarief is toegepast. Maar als U echt inderdaad nog steeds saldo nodig hebt is dat een sureproof teken dat FLEX niet is geaktiveerd.

Ook als het eenmaal hebt en later wilt wijzigen dat gaat steeds per stante pede=direkt en zonder dat u er iets van ziet bij de IN+UITsjeks

Het is op een bestaande kaart gedaan, maar bij het aanbieden bij een kaartautomaat krijg ik de melding dat er geen bestellingen beschikbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +2

Je kunt NS Flex op een bestaande kaart pas ophalen op de gekozen ingangsdatum zover ik weet. Vooraf proberen op te halen geeft de melding die je benoemt.

Reputatie 7
Badge +3

Als dit op 17 november is besteld op een bestaande kaart met ook de 17e als ingangsdatum, zou er wel een bestelling klaar moeten staan.

Controleer de bevestigingsmail nog even, daar staat de ingangsdatum als het goed is in.

Mocht dat inderdaad de 17e zijn, dan raad ik je aan rechtstreeks contact op te nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter. Zij kunnen kijken wat er mis is gegaan en dit hopelijk weer rechtzetten. Ook voor eventuele restitutie moet je bij de klanteNService zijn.

Reageer