beantwoord

Wanneer heb je recht op 40% korting

• 28 October 2014
  • 9 reacties
  • 1521 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Beste,
Ik heb een 40% korting kaart. Als ik me niet vergis kunnen hier 3 mede reizigers op mee reizen.
Het gaat echter om de daluren (na 9 uur). In mijn geval vraag ik me af of de daluren gelden.
Mijn reis begint in Gent om 7:48. Tegen de tijd dat ik in Nederland ben, is het 9 uur geweest. Dus val ik dan onder het daltarief of niet?

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Brian NS 29 October 2014, 10:42

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Heb je een kortingsabbonement van de NS?
En je reist vanuit gent, met wat voor kaartje doe je dit?
Beste Gento,

Als je een kortingskaart (Dalvoordeel of Voordeelurenabonnement) hebt kun je na 09.00 reizen met 40% korting. Je kunt dus voor het Nederlandse traject dan een kaartje kopen met 40% korting. Het klopt dat je max. 3 medereizigers mee mag nemen met 40% korting na 09.00.
Reputatie 1
dat kan alleen door met een kortingkaart te reizen op 2 manieren,in Belgie een kaartje kopen met korting of bij de nederlandse grens in checken met je kortingkaart.( maar dat is lastig want het grenspunt heeft geen incheckpaaltjes).Eventueel kan je ook in nederland van tevoren een kaartje met korting kopen voor de terugreis maar dat kan alleen bij de verkoopbalies waar je een toeslag van Eur 3,50 betaalt per ticket.
Reputatie 1
Aanvulling nog op het voorgaande,je hebt uiteraard recht op korting binnen Nederland na 09.00
Je kunt ook online bij NS internationaal een ticket kopen, je kunt dan aangeven dat je op het Nederlandse traject 40% korting hebt. Je kunt daar betalen met een creditcard.
Reputatie 4
Badge
Hoe zit dat eigenlijk met de avondspits bij gebruik van DalVoordeel? Vervalt de avondspits zodra je een internationaal vervoersbewijs hebt? En bij vertrek voor 6.30?
Nee, je kunt aangeven op basis van je abonnement of je recht hebt op 40% korting. Als je een Dalvoordeel abonnement hebt moet je je dus wel houden aan de middagspits.
Badge +3
Hoe valt bovenstaande reactie van Brian NS te rijmen met de informatie op deze pagina?
Reputatie 4
Badge
Ah, er is gewoon een duidelijke pagina over. Dus korting in de ochtendspits bij erg vroege reizen vervalt en reizen met korting in de middagspits zijn juist toegestaan bij DalVoordeel.

Reageer