beantwoord

Wanneer kan ik mijn Dal Voordeel abonnement beëindigen?

• 28 October 2014
  • 3 reacties
  • 192 Bekeken

Ik heb sinds afgelopen januari een Dal Voordeel abonnement.
Nu zou ik graag weten, wanneer ik die kan beëindigen omdat er nog mijn gastmoeders rekeningnummer staat.
Of is het misschien ook mogelijk, met een Duitse bankrekening te betalen? Als dat mogelijk was, zou ik het niet willen beëindigen.

Bedankt voor het antwoord,
Alisha
icon

Beste antwoord door Robby NS 28 October 2014, 15:22

Bekijk origineel

3 reacties

Sinds de invoering van IBAN moet het mogelijk zijn om het rekeningnummer te wijzigen in een Duits rekeningnummer. Wellicht kan dat niet via "mijn NS", maar dan wel via de klantenservice.

Het abonnement kan ook beëindigd worden per januari, maar dat kun je dan nu al regelen. Hou er wel rekening mee dat het abonnement dan bij een NS-kaartautomaat van de OV-chipkaart verwijderd moet worden voor de einddatum. Dat kan dus niet vanuit Duitsland.
Badge
Beste Alisha,

Een rekeningnummer wijzigen naar een Duits rekeningnummer kan niet in mijn NS, daar de machtiging via Ideal afgegeven moet worden en Ideal alleen te gebruiken is met een Nederlands rekening nummer. Blijven twee opties over:

Je kan het rekeningnummer schriftelijk wijzigen naar een Duits rekeningnummer. Als je een kopie van je bankpas, identiteitsbewijs, een bankafschrift en een brief waarin je verklaart dat je ons machtiging geeft om van dat rekeningnummer af te schrijven opstuurt wordt het via deze weg in orde gemaakt.
Dit kan je opsturen naar:
NS Klantenservice afdeling abonnementen
Postbus 2368
3500 GJ Utrecht

Je huidige abonnement beëindigen en via de telefonische klantenservice een nieuw abonnement aanvragen. Dan wordt het abonnementsgeld via automatische incasso afgeschreven, dat kan wel van een buitenlands rekeningnummer.

Vriendelijke groet, Robby
Je huidige abonnement beëindigen en via de telefonische klantenservice een nieuw abonnement aanvragen. Dan wordt het abonnementsgeld via automatische incasso afgeschreven, dat kan wel van een buitenlands rekeningnummer.

Die manier heeft als nadeel dat je opnieuw voor minimaal een jaar aan het abonnement vast zit, terwijl het oude abonnement na verlenging vanaf januari maandelijks opzegbaar is.

Reageer