beantwoord

Wanneer komen er meer flexibiliteit in het abbonement van Traject vrij ?

Toon eerste bericht

27 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Tamzin,
Ik doe nergens alsof dat verplicht is. Waarom zou ik anders dan ook zeggen dat wanneer niet alles vergoed wordt je het mogelijk kan aftrekken van de inkomstenbelasting?
Wat ik enkel wil zeggen is dat er een grote groep werkgevers is die wel de regeling hebben dat ze 19 cent per km vergoeden (al dan niet met een maximum van 30-35 km) en dat ik een vergoeding van €700 nogal laag vind.
Het staat een werkgever inderdaad vrij om te vergoeden wat hij wil. Aan de andere kant kan een werknemer kiezen waar hij gaat solliciteren, en als dat bij een bedrag 80 km van zijn huis is en dat bedrijf vergoed niet of maar een klein deel van de reiskosten is dat ook eigen keus.
Zelf zou ik er ook nooit voor kiezen om op zo'n grote afstand van mijn woonplaats te werken. Ik heb er al niet gekozen om in Delft te werken terwijl ik zelf in Leiden woon, echter het bedrijf verhuisde van Zoeterwoude naar Delft.

@Wahjonger,
die link ken ik. Echter nooit echt in verdiept aangezien dit voor mij niet van toepassing is.
@Timbosie1986 De link die ik ook aan Momo heb laten zien blijkt ook dat eigenlijk niet meer dan 80 km zou worden vergoed. Van Apeldoorn naar Amsterdam kom ik uit op 88 km via de belastingdienst zou € 2.090,-- maximaal vergoeding kunnen zijn.

Reageer