wanneer komt mijn abonnement binnen

Hallo NS,

ik heb vanmiddag ( 14 juli ) mijn 1 maand weekend vrij reizen abonnement gekocht plus de gratis OV-chipkaart, maar over ongeveer hoeveeldagen komt hij hier binnen ik heb hem namenlijk nodig

Ik hoor het graag van NS

groetjes Lucas Versteegh

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U krijgt hem voor de ingangsdatum die u heeft ingevuld. Als u hem op een bestaande ovchipkaart had gezet, had u hem meteen kunnen gebruiken en vanaf vrijdag als weekendvrij. Het duurt al gauw een week.
Mijn vorige is vorige week verlopen, krijg ik mijn nieuwe volgende vrijdag of deze? Bedqnkt voor de moeite
Reputatie 7
Badge +4
Het feit dat je hem nodig hebt, versnelt het helaas niet. Een week na de aanvraag als je een nieuwe kaart neemt is doorgaans wel het minimum, als je het op een bestaande kaart zet binnen een uur. NS doet geen toezeggingen en ik ben niet in de positie dat te doen.
Volgens mij garandeert NS dat u de kaart binnen een week hebt (dat is immers de eerste ingangsdatum die u kunt kiezen voor het abonnement), de levertijd is doorgaans enkele werkdagen.
Mijn ingangs datum is 21 juli ik neem aan dat het er dan nog niet is?
Reputatie 7
Badge +4
Dan zou het er heel goed al kunnen zijn hoor. Ik denk haast van wel en je kunt hem zeker dat weekend al wel gebruiken voor weekendvrij. Als ze akkoord zijn met 21 juli heb je hem ook.
Mijn ingangs datum is 21 juli ik neem aan dat het er dan nog niet is?

Als de NS u een kaart verkoopt met een abonnement dat 21 juli ingaat, dan zijn zij verplicht om ervoor te zorgen dat die kaart uiterlijk die datum in uw bezit is. Als er met de bezorging niets mis gaat zult u de kaart dus voor die datum ontvangen.
Er is je toch al verteld dat het maximaal zeven dagen duurt. Dus de kans is groot dat je hem de 21ste hebt. Je kunt geen gebruik maken van je abonnement voor de 21ste.

Je abonnement laten ingaan op de 21ste is overigens niet echt slim. Laat je hem op de 24/25ste ingaan, dan kun je een heel weekend langer 'gratis' reizen.
Dan zou het er heel goed al kunnen zijn hoor. Ik denk haast van wel en je kunt hem zeker dat weekend al wel gebruiken voor weekendvrij. Als ze akkoord zijn met 21 juli heb je hem ook.

bedankt 🙂 ik ben blij om dat te horen
Reputatie 7
Badge +4
Het is niet te veranderen maar Luchtmacht heeft wel gelijk want dan had je vijf weekenden gehad 😉
Maar het zijn toch 4 weekenden vanaf de 1e of is het gewoon vanaf de ingangs datum, ik heb het gelezen en gekocht natuurlijk maar ik begreep het niet suuuuuper goed
Reputatie 7
Badge +4
Kijk maar op de kalender en tel het aantal weekenden wat je zou hebben met de 25 als ingangsdatum tot de einddatum 25augustus
Reputatie 1
Badge
je kan het ELKE dag laten ingaan. dus ALS je het op een VRIJdag laat ingaan heb je 5 weekends (min de laatste ZOndag, als de lopende maand 30 dagen heeft-tenzij je dan 1 dag opschuift met als start ZAterdag). Gewoon kwestie van ff op een kalender kijken.

Reageer