beantwoord

Wanneer krijg ik de 65+ korting op mijn zojuist aangeschafte NS Flex Dal Vrij?

• 1 augustus 2019
  • 11 reacties
  • 1617 Bekeken

Ik heb 2x een NS flex dal vrij abonnement gekocht voor mijn ouders. Gisteren. Zij betalen nu maandelijk een bedrag van €106 per persoon en reizen in de daluren en in het weekend onbeperkt. Nu lees ik zojuist dat zij, omdat ze beide al 65 jaar geweest zijn, dat er ook nog een korting over de maandprijs beschikbaar is. Die ben ik met de heel aanvraag nergens tegenkomen, al moest ik wel de geboortedata invoeren van zowel mijn moeder als mijn vader. De 2x €106 is ook al afgeschreven. Hoe kan ik dit regelen?
groet, Chantal Ophuis
icon

Beste antwoord door masd 1 augustus 2019, 10:00

Die kortingen zijn (nog) niet beschikbaar voor 65+ i.c.m. Flex. Je zou kunnen overwegen om over te stappen naar een klassiek DalVrij-abonnement voor je ouders. Dan krijgen ze wel korting.

Kun je het beste contact voor opnemen met de klantenservice.

https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Staat trouwens uitgelegd onder "Goed om te weten"

https://www.ns.nl/klantenservice/flex/overstappen.html

Ook heeft NS Flex (nog) niet alle klassieke abonnementsvormen. Zo hebben we nog geen:

Leeftijdskorting voor 65+ op de Weekend Vrij en Dal Vrij abonnementen
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Die kortingen zijn (nog) niet beschikbaar voor 65+ i.c.m. Flex. Je zou kunnen overwegen om over te stappen naar een klassiek DalVrij-abonnement voor je ouders. Dan krijgen ze wel korting.

Kun je het beste contact voor opnemen met de klantenservice.

https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Staat trouwens uitgelegd onder "Goed om te weten"

https://www.ns.nl/klantenservice/flex/overstappen.html

Ook heeft NS Flex (nog) niet alle klassieke abonnementsvormen. Zo hebben we nog geen:

Leeftijdskorting voor 65+ op de Weekend Vrij en Dal Vrij abonnementen
Reputatie 7
Badge +4
Als u de juiste geboortedatum invoert bij de aanvraag van een klassiek abonnement en de zaken verder kloppen, wordt de korting automatisch verrekend. Het moet nu via Klantenservice.

Bedenk wel dat het klassieke Dalvrij voor 65 plus een jaarabonnement is. Mochten zich omstandigheden voordoen waardoor het opgezegd moet worden, dan is een overgang naar een goedkoop Flexabonnement een optie. De korting op Dalvrij voor 65 plus wordt niet gegeven bij Flex. Het is wel een heel prettig abonnement voor ouderen die toch nog regelmatig willen reizen.

Voor de meelezers: 65-plussers kunnen dus beter een klassiek Dalvrij dan wel Weekendvrij kopen. Flex is ook nog niet beschikbaar voor een Dalvoordeelabonnement met Keuzedagen.

NS zou ook kunnen overwegen om die 65+ korting in de flex abonnementen op te nemen. Is raar om maar een half product aan te bieden.

Reputatie 1

ik heb sinds vandaag een ns flex weekend vrij + daluren korting. dat kost €35. volgens klantenservice gaat daar 65+ korting af. Mooi niet dus.  weer klantenservice gebeld. Blijkt dat niet voor flex abonnementen te gelden. Dus ik voel me belazerd!

Badge +3

Je krijgt in ieder geval automatisch 34% korting op je reizen met bus/tram/metro. Dat werkt wél bij Flex, toch?

Reputatie 7
Badge +4

NS zou ook kunnen overwegen om die 65+ korting in de flex abonnementen op te nemen. Is raar om maar een half product aan te bieden.

Dit komt pas in 2021. Piet had mijns inziens beter Dalvrij voor senioren kunnen nemen. Dat is per maand maar zeven euro duurder, maar inderdaad niet Flex en dus voor een jaar. Het past echter volledig bij Piet’s hobby, want zolang er in de daluren wordt ingecheckt, reis je verder gratis.

Dat jaarabonnement kan met een truc tussentijds beeindigd worden als Piet een Flex abonnement neemt, het kan het goedkoopste abonnement zijn. die je  dan na een maand weer op zegt. Je kunt dus wel degelijk Dalvrij voor senioren nemen zonder dat je er een jaar aan  vast zit.

Badge +3

Dat jaarabonnement kan beeindigd worden als Piet een Flex abonnement neemt, het kan het goedkoopste zijn en dan na een maand weer op zegt. Je kunt dus wel degelijk Dalvrij voor senioren nemen zonder dat je er een jaar aan  vast zit.

Je hoeft niet eens een maand een goedkoop Flex abonnement te nemen volgens mij. Omzetten naar Flex Basis is voldoende, als je het helemaal niet meer gebruikt.

De €10 inschrijfkosten voor Flex Basis of Wekeend Voordeel hoef je als bestaande abonnementhouder niet te betalen.

Reputatie 7
Badge +3

Het is dan alleen weer jammer dat de klantenservice in eerste instantie aangaf dat bij een Flex abonnement de korting wel berekend zou worden. Het is al eerder hier ter sprake gekomen dat bljkbaar niet iedereen van de klantenservice op de hoogt is van alle regels. Lijkt me dat dit voor medewerkers dit wel gewoon moeten weten of moeten kunnen opzoeken in een database. Nu worden klanten soms een verkeerd advies gegeven.

Reputatie 6
Badge

Het probleem bij de klantenservice (en dat speelt bij meer bedrijven) is dat het verloop vaak hoog is en dat medewerkers zich niet altijd even betrokken voelen bij het bedrijf, omdat ze ingehuurd worden door een extern-bedrijf. Eer de medewerker is ingewerkt vertrekt deze weer.

Zelf ook weer ondervonden bij NS onlangs: je wordt vaak niet in 1x goed geholpen, ook niet als je 3 uur wacht in de chat.. Het is echt afhankelijk wie je treft.

Reputatie 7
Badge +3

Vandaar dat ik aangeef dat dit op te zoeken moet zijn in een database, die er volgens mij ook gewoon is bij NS. Ik zei op werk altijd al “je hoeft niet alles te weten, wel waar je het kunt vinden”.  We hadden dan ook voor de customer service een soort van startpagina op een intranet pagina waar alle dingen die nuttig waren werden neergezet en die iedereen als default homepage had bij opstarten van de internet browser. Die werd ook bijgewerkt als er dingen veranderden of nieuw waren. Maar ja, als iemand iets denkt te weten en er niet verder naar kijkt heb je daar niet zo veel aan. Het zou ook niet zo moeten zijn dat je afhankelijk bent van wie je treft. 

Badge +3

Bezoekers hier hebben een zoekfunctie, en dan kom je vaak meer te weten dan wat een chat- of telefoonmedewerker je ooit kan vertellen.

Met alle respect, die (vooral telefoon, de webcare ^dakjes wat minder restricties) houden zich gewoon aan ‘scripts’, en natuurlijk een kennisbank voor mogelijke uitzonderingen (als ze bereid zijn die te raadplegen op dat contactmoment).

Het klinkt heel stom maar aan de klantenservice heb je dus soms helemaal niets, terwijl heel veel mensen hier toevallig weten (dank moderators en ander NS personeel) dat iets eigenlijk gewoon linksom of rechtsom of rechtdoor ook wel kan of mag, volgens alle regels of juist tegen alle regels en voorwaarden in als uitzonderlijke situatie.

Je zit bijv. met een e-ticket in een trein die om 8:58 vertrokken is en mag pas na 9:00 reizen eigenlijk. Maar goed, daar ging dit topic niet over!

En ik lees nu i.p.v. 60+ overal ineens 65+ wat is dat dan?

Reageer