beantwoord

Wanneer krijg ik welke factuur?

• 24 September 2021
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

Ik heb op 23 augustus een weekend vrij flex abonnement afgesloten, 1e klas + korting in spits, en 40 euro aanbetaald. Klopt het dat ik deze maand geen factuur krijg? in mijn ns staat “Uw eerstvolgende factuur is naar verwachting 30 oktober beschikbaar.”. Waarom is dit? Betekend dit dat de 1e maand vooraf betaald wordt en daarna achteraf? Of is simpelweg de factuur nog niet aangemaakt voor deze maand? 

Toevoeging: Ik heb ongeveer 30 euro kosten gemaakt op dit abonnement deze maand. Wanneer wordt dit precies geincasseerd? 

icon

Beste antwoord door Thom 24 September 2021, 22:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

De volgende termijn wordt geincasseerd ongeveer vijf dagen na de vervaldag. U krijgt wel degelijk een rekening in september en niet pas per oktober.  De aanduiding op Mijn NS van de volgende rekening klopt niet en het bedrag wat u zou moeten betalen wordt ook wel eens fout aangegeven. Niet te veel van aantrekken, De informatie deugt soms niet en uw boerenverstand wel.:innocent:

Tel eventueel de bedragen onder Reishistorie op en vergelijk dat bedrag wat op MijnNS direct wordt aangegeven. Daar zit soms een niet direct verklaarbaar verschil tussen. Bij mij stond er ooit 162 euro en een paar dagen later het juiste bedrag, rond de 93 euro. 

De factuur wordt een paar dagen eerder aangemaakt en alle kosten kunnen dus niet verrekend zijn. De maand er op staan ze er wel bij. U kunt kijken op Mijn NS onder reishistorie en onder Facturen voor meer informatie.Gemaakte ritten zijn soms na een dag pas zichtbaar en in een enkel geval duurt het nog langer. Uiteindelijk klopt het allemaal, geen zorgen.

sorry maar ik vind dit belachelijk. hoeveel mensen maken wel niet gebruik van mijn ns? er moet toch duidelijke betrouwbare informatie in dit dashboard staan? en wordt dit nu geescaleerd naar de it afdeling van de ns of is jou antwoord dan een soort pleister op een niet goed werkend systeem?  

Reputatie 3

sorry maar ik vind dit belachelijk. hoeveel mensen maken wel niet gebruik van mijn ns? er moet toch duidelijke betrouwbare informatie in dit dashboard staan? en wordt dit nu geescaleerd naar de it afdeling van de ns of is jou antwoord dan een soort pleister op een niet goed werkend systeem?  

hai jij hebt ns ns flex Weekendvrij  op 23 augustus afgesloten als goed hebt word hebt saldo op je kaart die word verrekend met factuur en je betaald vanaf dan 23 augustus tm 22 september jouw nieuwe periode gaat dan in van 23 september dus dan betaal abonnement ns flex helemaal van 23 september tm oktober de reis van bus en tram en metro betaald je achteraf dat is dan de maand augustus als goed hebt nu wel factuur gehad in mijn ns daar staat ook de rit overzicht van afgelopen maand gehad 

Badge +3

De kosten van reizen (gele balkje) kloppen normaal gesproken wel, zij het dat er enkele dagen vertraging in kan zitten (en bij sommige busritten nog wat langer).

Maar klopt het dat je voor de eerste betaling (aanschaf NS Flex) geen factuur krijgt?

De factuur van rond 23 september zou je inmiddels moeten hebben, tenzij je meerdere kaarten met NS Flex hebt onder dezelfde Mijn NS account (klantnummer) want dan krijg je één factuur per maand voor alle kaarten.

Verder heb ik meerdere meldingen gezien over 30 oktober als volgende factuurdatum, maar dat klopt natuurlijk niet.

Kon het gisteren niet controleren (storing Mijn NS, op dit moment weer problemen trouwens) maar bij mij stond het vanochtend in ieder geval goed. Factuur van 25 september nog niet ontvangen overigens.

Reageer