beantwoord

Wanneer lossen jullie de problemen mbt Reizen buiten mijn traject (i.c. tonen van de bedragen) op?

• 11 maart 2015
  • 3 reacties
  • 208 Bekeken

Ik heb al een paar keer in de afgelopen maanden bij jullie (via het forum maar ook telefonisch) doorgegeven dat het sinds januari jl. niet meer mogelijk is om een handzaam en maandelijks overzicht te maken van al mijn reizen (incl. de bedragen) die buiten mijn traject vrij abonnement vallen. En zo'n overzicht heb ik wel nodig voor mijn declaraties bij mijn werkgever.

Bij elke reis die ik maak (dus het feitelijke traject maar ook de reizen buiten mijn traject) staat een bedrag van €0,00. Maar dat klopt niet want kijk ik op een NS kaartautomaat dan zie ik wel bij de reizen buiten mijn traject wel een bedrag vermeld staan.

En ja, de bedragen staan allemaal op de maandelijkse factuur maar doordat ik mijn abonnement halverwege een maand ben gestart (en dus niet aan het begin) krijg ik ook maandelijks een factuur die de periode beslaat van half ene maand tot half andere maand beslaat. En dat is dan niet echt handig als maandelijks declaratie-overzicht.

En als ik er hier op het forum of telefonisch dit meld, krijg ik steeds de boodschap terug dat jullie het bij de websitebeheerders hebben neergelegd of zullen neerleggen maar een concrete oplossing heb ik nog steeds niet gezien.

Ik zou het op prijs stellen dat dit probleem nu eindelijk goed wordt opgepakt en wordt opgelost (en wordt gecommuniceerd naar de traject vrij abonneehouders). Tot en met december heeft deze toepassing (dus het uitdraaien van maandelijkse overzichten) overigens wel steeds altijd naar volle tevredenheid gewerkt.

groet,

Jeroen
icon

Beste antwoord door Herman NS 12 maart 2015, 10:43

Hallo Jeroen,

Vaak zien we bij NS Klantenservice de reizen buiten het afgekochte traject terug in de reishistorie, voorzien van de ritprijs. Vreemd dat dit bij jou niet zo is. Zou je mij een privébericht willen sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en het kaartnummer van jouw OV-chipkaart? Vervolgens kan ik melding van jouw probleem maken en op zoek gaan naar een oplossing. Een privébericht stuur je door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken.

Ik zie uit naar je reactie.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Dit speelt niet bij alle reizen waarbij Traject Vrij gebruikt wordt en waarbij achteraf wordt geïncasseerd. Zelf heb ik op 17 februari bijvoorbeeld nog twee reizen gemaakt die deels buiten mijn traject vielen en die zijn juist gefactureerd. Wellicht gaat het alleen mis bij reizen die geheel buiten het traject vallen?

Overigens begrijp ik niet de NS-kaartautomaat de prijzen van ritten buiten uw traject kan tonen. De kaartautomaat leest alleen uw OV-chipkaart uit en daarop wordt toch niets bijgehouden van die reizen, omdat niet op saldo gereisd wordt?
Hoi Tochjo,

Maar toch is het zo. Ik heb nl. een traject vrij abonnement voor het traject Den Bosch - Tilburg v.v. En zoals je in mijn meegestuurde overzicht kan terugzien, toont hij het bedrag niet bij de reizen van Den Bosch naar Utrecht v.v. maar ook niet bij de reizen van Den Bosch naar Breda v.v.

En wat betreft de NS kaartautomaat snap ik ook niet maar ik heb weleens van een klantenservice medewerkster te horen gekregen dat er op mijn overzicht van mijn OV Chipkaart de gegevens wel getoond moeten worden.
Hallo Jeroen,

Vaak zien we bij NS Klantenservice de reizen buiten het afgekochte traject terug in de reishistorie, voorzien van de ritprijs. Vreemd dat dit bij jou niet zo is. Zou je mij een privébericht willen sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en het kaartnummer van jouw OV-chipkaart? Vervolgens kan ik melding van jouw probleem maken en op zoek gaan naar een oplossing. Een privébericht stuur je door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken.

Ik zie uit naar je reactie.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer