beantwoord

Wanneer reis je onbeperkt met NS Fles Dal Vrij?

  • 10 February 2024
  • 7 reacties
  • 167 Bekeken

Op NS website staat het volgende vermeld:

Je reist onbeperkt met de trein (ook de Nederlandse trajecten van Intercity Berlijn en ICE International) op deze tijden:

In de daluren
Van maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 16.00 en van 18.30 - 6.30 uur.

In het weekend
Van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur.

Op feestdagen
De hele dag.

Let op: het moment van inchecken bepaalt of je met korting reist. Het abonnement geldt niet voor treinreizen met Eurostar.

 

Ik zie dat de daluren van maandag tot en met vrijdag 9:00 – 16:00 en van 18:30 – 6:30 uur.
en in het weekend van vrijdagavond 18:30 uur tot maandagochtend 4:00 uur.
Het is onduidelijk wanneer je reist op maandagochtend tussen 4:00 uur en 5:00 uur.

icon

Beste antwoord door Robert B 10 February 2024, 13:15

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5

 

Ik zie dat de daluren van maandag tot en met vrijdag 9:00 – 16:00 en van 18:30 – 6:30 uur.
en in het weekend van vrijdagavond 18:30 uur tot maandagochtend 4:00 uur.
Het is onduidelijk wanneer je reist op maandagochtend tussen 4:00 uur en 5:00 uur.

Dat staat inderdaad onduidelijk op de website, maar de daluren zijn tot maandag 06.30 uur.

Reputatie 7
Badge +4

Als u maandagochtend voor 04.00 incheckt met uw Dalvrijkaart, is het zo dat u uw reis wel zonder verdere kosten af mag maken, de daluren lopen immers nog door. U heeft dan voor de spits ingecheckt en kunt uw reis net als anders in de spits ook afmaken.

 

Met Weekendvrij  geldt dit bij inchecken voor 04.00 dan tot u uitcheckt. Strikt genomen telt een vervolgreis met een incheck binnen 35 minuten ook.

Er rijden rond deze tijd overigens alleen regionale (nacht-) treinen

Reputatie 5

Als u maandagochtend voor 04.00 incheckt met uw Dalvrijkaart, is het zo dat u uw reis wel zonder verdere kosten af mag maken, de daluren lopen immers nog door. U heeft dan voor de spits ingecheckt en kunt uw reis net als anders in de spits ook afmaken.

 

Met Weekendvrij  geldt dit bij inchecken voor 04.00 dan tot u uitcheckt. Strikt genomen telt een vervolgreis met een incheck binnen 35 minuten ook.

Er rijden rond deze tijd overigens alleen regionale (nacht-) treinen

Maar TS vraagt over Dalvrij - dan kan je tot en met 06.30 inchecken en reizen met afgekocht reisrecht.

Weekendvrij lijkt dan tot 04.00 te lopen - had ik me eigenlijk nooit gerealiseerd. Maar de eerste keer dat ik maandagochtend om 04.00 zou willen inchecken, en hier over zou moeten nadenken, moet ik nog gaan meemaken.

Reputatie 7
Badge +4

Volgens mij schrijf ik dat.

:‘ de daluren lopen nog door’.

Dat het bij Weekendvrij verwarrend en niet voor de hand liggend is, realiseerde ik me juist wel, vandaar.  Er lezen ook mensen mee. Voor ons is veel meer logisch dan voor degenen die de vragen stellen. Er zijn weer een aantal meelezers mee geholpen en de verwarring komt ook dat de grens van 0400 wel geldt voor Weekendvrij,maar voor ons uiteraard, niet geldt voor Dalvrij. Dan is het goed het te verhelderen. hoe het zit. Ik kan me de verwarring heel goed voorstellen eigenlijk.

Badge +3

De tekst bij Weekend is inderdaad van toepassing op Weekend Vrij.

Bij Dal Vrij kan je gewoon ‘het gehele weekend’ zetten. De maandagochtend (die om 4.00 begint) is inbegrepen in de eerste regel.

Nog simpeler in één regel: Buiten de spits, de spits is maandag tot en met vrijdag van 6.30 - 9.00 en van 16.00 - 18.30 uur.

Reputatie 7
Badge

Dus voor het overzicht:

-de spits is op maandag tot en met vrijdag tussen 6:30 en 9:00 en tussen 16:00 en 18:30;

- de rest van de week behoort tot de daluren, dus maandag tot en met vrijdag voor 6:30, van 9:00 tot 16:00 en na 18:30 en in het weekend de hele dag;

- en het weekend is voor NS van direct na de avondspits op vrijdag om 18:30 tot het einde van de dienstregelingsdag 'zondag', die tot maandagochtend 4:00 duurt, dus niet tot middernacht noch tot het begin van de ochtendspits (6:30).

Reputatie 7
Badge +4

De vuistregel is dat u zonder verdere kosten reist met Dalvrij, zolang u maar incheckt in de daluren.

Reageer