beantwoord

Wanneer worden de kosten van Dal vrij maandelijks afgeschreven?

• 6 juni 2019
  • 6 reacties
  • 193 Bekeken

Ik zit er over te denken om van mijn huidige abonnement (40 % korting na 09.00 uur) om te zetten naar Dal Vrij. Dit gaat me echt heel veel schelen per maand. Maar kan iemand mij vertellen wanneer de kosten maandelijks worden afgeschreven? Begin van de maand; halverwege de maand of aan einde van de maand? Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Stijn NS 8 juni 2019, 16:17

Nog even samenvattend, als je een nieuw abonnement besteld, zal het maandelijkse betaalmoment liggen rond de besteldatum, zoals mijn collega Danny al aangaf.

Gaat het om een wijziging bij een al lopend abonnement, dan zal de al bestaande maandelijkse factuurdatum gehanteerd blijven, zoals tridek_ok beschrijft.

In het geval dat je momenteel een jaarbetaling hebt (bij een klassiek Dal Voordeel abonnement) en je het omzet naar een abonnement met maandbetaling, dan zal de maandelijkse datum bepaald worden door de datum waarop het abonnement oorspronkelijk is ingegaan. Dit zal, zoals Robert B aangeeft dezelfde datum zijn als waarop je de wijziging zelf kunt uitvoeren.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi ronmol1965 en welkom bij de NS Community!

De afschrijving zal plaatsvinden rondom de datum van bestellen. Bestel je op de 14e, dan zal elke maand rond de 14e het bedrag worden afgeschreven.
Ben je Flex gebruiker? Dan blijft de incassodag volgens hetzelfde, ook als je tussentijds van abonnement wisselt. Als je dal-korting hebt met incasso op de 5e van de maand maar je zet deze op de 15 om naar dal-vrij, dan blijft de incassodag de 5e, althans, zo is dat bij mij.
Badge +3
Klopt, en klassieke (jaar)abonnementen kan je alleen maar per een bepaalde dag van de maand wijzigen/upgraden.

Je zit er dan niet opnieuw een jaar aan vast, het huidige jaar loopt gewoon door.
Nog even samenvattend, als je een nieuw abonnement besteld, zal het maandelijkse betaalmoment liggen rond de besteldatum, zoals mijn collega Danny al aangaf.

Gaat het om een wijziging bij een al lopend abonnement, dan zal de al bestaande maandelijkse factuurdatum gehanteerd blijven, zoals tridek_ok beschrijft.

In het geval dat je momenteel een jaarbetaling hebt (bij een klassiek Dal Voordeel abonnement) en je het omzet naar een abonnement met maandbetaling, dan zal de maandelijkse datum bepaald worden door de datum waarop het abonnement oorspronkelijk is ingegaan. Dit zal, zoals Robert B aangeeft dezelfde datum zijn als waarop je de wijziging zelf kunt uitvoeren.
Badge +3
Ik las in een ander topic dat bij het upgraden/wisselen van klassieke (jaar)abonnementen tegenwoordig een nieuw jaarcontract in gaat?

Maar dat kan je (vooralsnog) gewoon omzeilen door het om te zetten naar Flex zodra je het niet meer nodig hebt in dat jaar.

Edit: Dat was trouwens dit topic, en gaat over een maandabonnement (Traject Vrij) dat omgezet wordt in een klassiek jaarabonnement (Altijd Vrij voor €346 per maand). Dan werkt het anders dus, en kan je net zo goed meteen Flex Altijd Vrij nemen.
Er gaat dan inderdaad een nieuw jaarcontract in. Je zou ook meteen kunnen wijzigen naar NS Flex Dal Vrij.

Reageer