beantwoord

Wanneer wordt een "betaalde" rekening afgeschreven ?

• 1 mei 2019
  • 2 reacties
  • 240 Bekeken

Reputatie 1
Hallo allen,
meestal rond de 20. of 21. wordt mijn NS Flex rekening aangemaakt en enkele dagen later afgeschreven.
In April 2019 is de rekening op 23 april 2019 aangemaakt en zou omstreeks de 26de afgeschreven worden.
Dit is nog niet gebeurd. In MijnFacturen staat de factuur wel al als betaald.

Ik heb tot nu toe nog geen herinneringen gehad maar wil ook geen dure incassoprocedure krijgen.
Hoe lang kan de automatische incasso nog duren en is het normaal dat een niet afgeschreven factuur als betaald wordt gekenmerkt?

Groet
Ulrich
icon

Beste antwoord door Denice NS 1 mei 2019, 17:23

Goed dat je dit toch voor de zekerheid even navraagt, Ulrich.

Wat Robert aangeeft klopt inderdaad. Door de feestdagen (Koningsdag en Dag van de Arbeid) liggen incasso opdrachten wat langer te wachten tot ze verwerkt zijn. Mocht het bedrag aanstaande vrijdag nog niet zijn afgeschreven neem dan even contact op met onze Klantenservice.

Tevens sturen we niet direct een incassobureau op je af hoor 😉. Mocht de incasso om wat voor reden mislukken krijg je van ons een e-mail met daarin een betaalverzoek + link om te betalen 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Goed dat je dit toch voor de zekerheid even navraagt, Ulrich.

Wat Robert aangeeft klopt inderdaad. Door de feestdagen (Koningsdag en Dag van de Arbeid) liggen incasso opdrachten wat langer te wachten tot ze verwerkt zijn. Mocht het bedrag aanstaande vrijdag nog niet zijn afgeschreven neem dan even contact op met onze Klantenservice.

Tevens sturen we niet direct een incassobureau op je af hoor 😉. Mocht de incasso om wat voor reden mislukken krijg je van ons een e-mail met daarin een betaalverzoek + link om te betalen 🙂
Badge +3
Wellicht is de incasso wel aangeboden bij je bank, maar nog niet verwerkt. Ook is 1 mei een internationale (EU) feestdag en dan is er geen betalingsverkeer.

Kijk eventueel in je telebankieren omgeving of app of er nog reserveringen/geplande opdrachten klaar staan. Kan goed zijn dat je bank al accoord gegeven heeft aan NS (voldoende saldo) maar de verwerking nog moet doen. Als het vrijdag nog niet verwerkt is zou ik aan de bel trekken.

Reageer