beantwoord

Wat betekent opzeggen vanaf één maand bij Flex?

• 27 September 2021
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik heb voor precies één maand een Flex Dal Voordeel abonnement nodig. Als ik dat aanschaf op 29 september 2021, wat is dan de eerste datum waarop ik het weer kan terugzetten naar gewoon Flex en hoeveel maanden betaal ik dan?

icon

Beste antwoord door Tochjo 27 September 2021, 12:43

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

U kunt het weer wijzigen naar NS Flex zonder abonnement nadat er een maand is verstreken. Dus voor het eerst op 29 oktober. Maar ook op 30 oktober, of 31 oktober, enzovoorts.

U betaalt precies het aantal dagen dat u het abonnement hebt kunnen gebruiken. In de praktijk betekent dat dat de abonnementskosten voor de tweede maand al zullen worden geïncasseerd, omdat de factuur voor de tweede maand al vóór 29 oktober zal zijn gemaakt, maar u krijgt dus het te veel vooruitbetaalde abonnementsgeld terug.

Dank voor dit antwoord. Zo duidelijk staat het niet op de website van NS.

Badge +3

Bij pauzeren van een abonnement (wisselen naar Flex Basis) krijg je vrijwel direct een creditfactuur voor tot de volgende maandelijkse factuurdatum.

Je schiet dus weliswaar de tweede maand voor, maar krijgt het ‘teveel betaalde bedrag’ binnen een dag of 5 terug. Voor Dal Voordeel gaat dat natuurlijk niet over wereldbedragen… :sweat_smile:

Reageer