beantwoord

Wat doet u met mijn aangetekend schrijven

  • 23 August 2022
  • 5 reacties
  • 259 Bekeken

Ik heb gisteren weer een dreigende aanmaning ontvangen, terwijl ik u een aangetekend schrijven heb gestuurd. Deze brief heeft u inmiddels ontvangen (19 augustus) Gestuurd naar: Postbus 2372; 3500GJ Utrecht.  Zie relatie nummer 3903945. uw kenmerk. 5189519422.

Ik heb sinds 14 april 2022 geen OV-chipkaart meer. Die heb ik moeten inleveren. Daarmee verviel mijn abonnement, maar dat heeft u niet doorgevoerd. 

U bent niet te bereiken en op de website kan ik mijn vragen/klachten niet vinden. Dit is een onmogelijke en kwalijke situatie. Graag een spoedige reactie.

Karen M. Quix

icon

Beste antwoord door Thom 23 August 2022, 16:36

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Wij zijn geen postadres van NS maar een publiek forum. Iedereen kan uw mail lezen en dat lijkt me niet de bedoeling. 

U moet hiervoor contact opnemen met Klantenservice. Omdat u persoonlijke gegevens in uw bijdrage heeft staan, raad  ik u aan alles direct te verwijderen. Klik op de drie puntjes rechts onderaan en volg de instructies onder ‘Bewerk’. Het moet binnen een uur. Bent u er wel zeker van dat uw abonnement is vervallen met het moeten inleveren van uw kaart, of veronderstelt u dat alleen?

Als u aanmaningen krijgt kijkt NS alleen naar betaald of niet, en niet naar het waarom ervan. 

Een OV-chipkaart en een abonnement staan los van elkaar

 

Reputatie 6

U kunt geen aangetekende post naar een postbusnummer sturen. 

U kunt geen aangetekende post naar een postbusnummer sturen. 

Dat hoor ik veel vaker en het is me een raadsel waarom. Het kan namelijk gewoon en heeft voor zover ik weet ook altijd gekund. In ieder geval in Nederland.

https://www.postnl.nl/klantenservice/advies-opties-bij-versturen/aangetekend/postbus/

Aangetekende post naar een postbus

Je kunt aangetekende post en pakketten sturen naar een postbus. We leveren de post dan af bij een PostNL-punt. De geadresseerde ontvangt vervolgens een kaartje in zijn postbus met het adres van het PostNL-punt waar hij de post kan ophalen. Voor alle zekerheid vragen we hem ook om zich te legitimeren. Is de post niet opgehaald? Dan sturen we hem terug naar de afzender.

Reputatie 7
Badge +3

Geen OV-chipkaart meer hebben betekent niet dat daarmee het abonnement automatisch vervalt. Een abonnement dient opgezegd te worden. Als je geen OV-chipkaart meer hebt is het dan alleen niet mogelijk om de opzegging bij een automaat op te halen om de opzegging definitief te maken, daarom moet je in zo'n geval altijd opzeggen via de klantenservice en daarbij melden dat je geen OV-chipkaart meer hebt. Doe je dat niet dan loopt het abonnement gewoon door. 

Een (aangetekende) brief sturen naar NS is niet handig, aangezien NS een lange verwerkingstijd van meerdere weken of zelf maanden heeft hiermee. U kun het beste telefonisch of via de chat contact opnemen. 

Reageer