beantwoord

Wat gebeurt er met Dal Voordeel abonnement bij aanvraag Maand Traject Vrij abonnement ?

• 28 October 2014
  • 3 reacties
  • 224 Bekeken

Op dit moment ben ik een langstudeerder en heb begin oktober mijn gratis Dal Voordeel abonnement op mijn OV chipkaart geactiveerd. Nu blijf ik onverwacht langer op mijn stageplek en omdat ik een lange reistijd heb (119 tariefeenheden) lopen de reiskosten snel op. Daarom wilde ik een Maand Traject Vrij aanvragen voor enkele maanden. Wat betekent dit voor mijn Dal Voordeel abonnement, kan ik er dit wel op mijn huidige OV kaart laten staan en na stopzetten van het Maand Traject abonnement weer laten hervatten? Of moet ik dit stopzetten en ben ik dus eigenlijk mijn gratis Dal Voordeel uren abonnement kwijt?

Alvast bedankt voor het meedenken!
icon

Beste antwoord door Tochjo 28 October 2014, 18:42

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Op deze pagina staat:

Is het mogelijk om Traject Vrij ook op mijn OV-chipkaart met ander NS-abonnement te laden?

Ja, dit kan met Dal Voordeel. Dit abonnement wordt dan wel tijdelijk overschreven. Doe dit niet bij een Voordeelurenabonnement als u deze wenst te behouden, want deze wordt dan automatisch beƫindigd. Voor de andere abonnementen geldt dat het niet mogelijk is. Het is dus onmogelijk om Traject Vrij (Reizen op rekening) te combineren met een ander NS-abonnement (Reizen op saldo), zoals Altijd Vrij, Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Voordeel en Kids Vrij.

Dal Voordeel loopt wel door en wordt niet tijdelijk stopgezet: de einddatum van het gratis jaarabonnement blijft hetzelfde.
Badge
He Milou, welkom op het forum. Tochjo heeft het juiste antwoord gegeven. Je kan het Traject Vrij maand op je OV-chipkaart laden waar je Dal Voordeel ook op geactiveerd is. Het Traject Vrij maand overschaduwt een maand lang je Dal Voordeel abonnement. Na een maand is je Dal Voordeel weer actief. Vriendelijke groet, Leny
Bedankt! Ik snap inderdaad dat ik het abonnement niet stop kan zetten, maar wilde inderdaad weten of ik het daarna weer gewoon kon gebruiken.

Reageer