beantwoord

Wat gebeurt er met een bij-abbo als hoofd-abbo-houder opzegt?

Beste NS,

Mijn vriend heeft een weekend vrij abonnement (doorlopend), en daar heb ik onlangs een bij-abonnement (jaarcontract) bij aangevraagd. Mijn vriend overweegt nu zijn abonnement op te zeggen. Wat gebeurt er dan met het bij-abonnement?

Groeten, Dieuwertje
icon

Beste antwoord door Bart NS 27 maart 2014, 18:10

Een bijabonnement loopt een jaar, ongeacht de looptijd van het hoofdabonnement. Het gaat dus inderdaad om het contractjaar van een bijabonnement.
Bekijk origineel

14 reacties

Hoi Dieuwertje12,

Ik heb even op de site zitten kijken, ik heb deze info niet direct paraat namelijk, maar daar staat dat het Bij-abonnement voor een jaar wordt afgesloten. Ik ga er dan ook vanuit dat als het hoofdabonnement wordt opgezegd, dit bijabonnement gewoon het jaar gaat uitzingen. Honderd procent zeker ben ik niet en hoop dat als ik er naast zit nog een ander forumlid mij kan aanvullen.
Loes je hebt het juiste antwoord gegeven. Het bijabonnement loopt inderdaad door tot het einde van je contractjaar, ook als het hoofdabonnement is opgezegd.

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum 'abonnementen'. Dit maakt je topic beter vindbaar.
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb begrepen dat een bijabonnement een jaar loopt, en dus later kan eindigen dan de vervaldatum van het hoofdabonnement. Wordt met het bovengenoemde contractjaar dus bedoeld het contractjaar van het bijabonnement?
Een bijabonnement loopt een jaar, ongeacht de looptijd van het hoofdabonnement. Het gaat dus inderdaad om het contractjaar van een bijabonnement.
Dag allemaal,

Bedankt voor de reacties en excuus voor mijn late reactie. Ik snap dat het abonnement doorloopt, maar bij een bij-abonnement heb je te maken met de gereduceerde prijs van 20 euro per maand. Blijft het deze prijs als de hoofd-abbo-houder opzegt of verandert dit dan in het reguliere tarief?

Groeten, Dieuwertje
Reputatie 6
Badge +2
Het blijft deze prijs.
Beste Dieiwertje12, geen probleem dat je pas later hebt kunnen reageren. De prijs van het bijabonnement blijft hetzelfde, ook als het hoofdabonnement is stopgezet. Weet je zo voldoende?
Reputatie 7
Badge +4
De prijs blijft hetzelfde (laag). Dieuwertje. Alleen als de termijn afloopt, en het hoofdabonnement is vervallen dan kun je niet meer voor die prijs een nieuwe afsluiten en betaal je het volle bedrag. Dan worden de termijnen ook van je eigen rekening afgehaald.
Binnenkort loopt mijn Weekend Vrij Abonnement af.
Kan ik nu nog als gezinslid van mijzelf een Jaarabonnement
Weekend Vrij afsluiten voor €20 per maand? :)

Beste Michiel, Bedankt voor je vraag. Je kunt nog een bijabonnement aanvragen tot en met de einddatum van het hoofdabonnement.
Dag allemaal, bedankt voor de snelle reacties! Ik weet genoeg!
Reputatie 7
Badge +4

Leuke taalvondst, gezinslid van mijzelf, 😉
Reputatie 6
Badge +2

Susan suggereert dat het mag, maar ik denk dat ze er overheen gelezen heeft, en dat het niet mag. Toch wel gek dat een abonnementhouder een gunstiger regeling voor een gezinslid wordt geboden (een goedkoop abonnement voor een jaar ondanks het al na een maand aflopen van het hoofdabonnement) dan voor zichzelf.
Beste Michiel, Bedankt voor je vraag. Je kunt nog een bijabonnement aanvragen tot en met de einddatum van het hoofdabonnement.

Fijn, dan ga ik nu snel voor mijzelf een bijabonnement NS Weekend Vrij á €20 per maand aanvragen, en dan mijn oude abonnement NS Weekend Vrij á €29 per maand opzeggen 😳

Reageer