beantwoord

Wat is de einddatum van mijn Traject Vrij maandabonnement?

• 24 september 2014
  • 6 reacties
  • 4207 Bekeken

In 'mijn NS' is heel duidelijk de ingangsdatum van het abonnement te achterhalen, alleen de exacte einddatum (zoals vroeger op het papieren kaartje stond) kan ik nergens vinden.

Weet u misschien waar dit staat aangegeven?

Of moet ik gewoon steeds 30 dagen optellen bij de startdatum van het abonnement?

Is een trajectvrij maand standaard 30 dagen lang overigens?
icon

Beste antwoord door Hertog 24 september 2014, 11:42

Een maandabonnement heeft geen looptijd van 30 dagen, maar van een hele maand.

Als uw abonnement bijv op de 24ste ingaat, loopt dat t/m de 23ste van de volgende maand, ongeacht hoe lang de maand is.

Dus van 24 februari t/m 23 maart, 24 maart t/m 23 april, 24 april t/m 23 mei, etc. etc.

U kunt zien op welke dag/datum uw abonnement is ingegaan, dus is het toch heel simpel vast te stellen teot en met welke dag van de volgende maand uw abonnement geldig is.
Bekijk origineel

6 reacties

Als uw abonnement bijv op de 24ste ingaat, loopt dat t/m de 23ste van de volgende maand, ongeacht hoe lang de maand is.
Dus van 24 februari t/m 23 maart, 24 maart t/m 23 april, 24 april t/m 23 mei, etc. etc.

U kunt zien op welke dag/datum uw abonnement is ingegaan, dus is het toch heel simpel vast te stellen teot en met welke dag van de volgende maand uw abonnement geldig is.
Het is dus gewoon het nummer van de datum startdag in de maand -1 voor de datum/dag in de volgende maand....
Duidelijk, bedankt.

Het gaat inderdaad precies om 1 maand. Bedankt voor het geven van uitleg, Hertog.

P.s. Ik heb dit topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
"dus is het toch heel simpel vast te stellen teot en met welke dag van de volgende maand uw abonnement geldig is", beetje denigrerend, vooral dat 'dus' en 'toch heel simpel'

Als dit zo simpel was hebben mensen deze vraag toch ook niet?
Wat is nu precies het probleem om dit te vermelden bij het abonnement? Er staat nergens hoe lang deze geldig is en dit is verwarrend, een einddatum of de uitleg zoals hier gegeven zou fijn zijn. Er staat nu enkel een uitleg over dat de ingangsdatum kan afwijken wanneer je het aan het eind van de maand aanschaft, ook handige informatie, maar het aflopen is iets waar menig reiziger nog tegenaan loopt, zeker nu hij niet meer zichtbaar is. Zo moeilijk is het inderdaad niet om dit in een extra regeltje bij de informatie er bij te plaatsen.

Fijner zou een alert zijn op mobiel of via de mail: "let op, vandaag is de laatste dag van uw abonnement!" Of gewoon bij het scannen bij het paaltje de datum tonen. Dat zou pas service zijn.
Onderstaande wordt aangegeven bij de informatie over het abonnement op de site:

"Het Traject Vrij abonnement is een maand geldig. Start het abonnement bijvoorbeeld op de 18e van de maand? Dan is hij geldig tot en met de 17e dag van de daarop volgende maand."

Ik ga kijken of het ook in de bevestigingsmail vermeld kan worden, bij het inchecken wordt al andere informatie getoond dus dat lijkt me niet handig.
Eindelijk het antwoord gevonden op dit forum! Het kan aan mij liggen, maar ik kon de einddatum niet vinden op veel gestelde vragen en andere informatiebronnen. Misschien is het een idee deze informatie onder veel gestelde vragen te plaatsen.

Reageer