beantwoord

Wat is de procedure voor OV Jaarkaart bij betaling via acceptgiro?

• 11 september 2014
  • 5 reacties
  • 398 Bekeken

Eind augustus heb ik het aanvraagformulier voor ov jaarkaart ingestuurd. Ik heb nog niets gehoord over de procedure en de tel klantenservice kan niets inzien. Wanneer kan ik de factuur of acceptgiro krijgen voor betaling in eens ? Ik heb al een persoonlijke chipkaa. Ik zou hem liefst zo snel mogelijk in laten gaan ipv eind oktober.
icon

Beste antwoord door Brian NS 12 september 2014, 10:30

Beste Vivian,

Welkom op het NS serviceforum. Gaat het om een jaartrajectkaart of een Traject Vrij abonnement? Als het gaat om een jaartrajectkaart moet je echt even contact opnemen met deze afdeling (0900 8301). Gaat het om een ander abonnement? Dan kun je mij even een privebericht sturen. Ik ga dan kijken waarom je nog geen bericht hebt gekregen over je abonnement.
Bekijk origineel

5 reacties

Beste Vivian,

Welkom op het NS serviceforum. Gaat het om een jaartrajectkaart of een Traject Vrij abonnement? Als het gaat om een jaartrajectkaart moet je echt even contact opnemen met deze afdeling (0900 8301). Gaat het om een ander abonnement? Dan kun je mij even een privebericht sturen. Ik ga dan kijken waarom je nog geen bericht hebt gekregen over je abonnement.
Het gaat om een OV jaarkaart NL vrij voor trein/bus/metro
In dat geval kun je het beste even contact opnemen met het nummer dat Brain in zijn reactie heeft genoemd. Ik heb geen zich in details van 'jaarabonnementen' vandaar dat ik het zelf niet voor je kan nakijken.
Is het nog mogelijk om een bestelling te doen en te betalen met een acceptgiro? Kan ik ook een bestelling doen voor een andere abonnementhouder en dat de rekening (acceptgiro) naar een ander verzonden wordt ter betaling?
Is het nog mogelijk om een bestelling te doen en te betalen met een acceptgiro? Kan ik ook een bestelling doen voor een andere abonnementhouder en dat de rekening (acceptgiro) naar een ander verzonden wordt ter betaling?

Het is niet mogelijk een bestelling te doen en te betalen met een acceptgiro. Je kan via onze webshop bestellen (en betalen met IDeal), via NS Klantenservice (machtiging) en er is sinds november 2015 een nieuwe mogelijkheid; namelijk op stations met een OV servicewinkel of verkoopbalie.Je krijgt bij de OV servicewinkel en de verkoopbalie een tijdelijk reisrecht, waarmee je direct kan reizen in afwachting van de activering van het definitieve abonnement (het abonnement is na 10 dagen op te halen bij de kaartautomaat of verkoopbalie). Naast de populaire Dal Voordeel en Weekend Vrij abonnementen kan het Altijd vrij, Altijd voordeel en het gratis Kids Vrij abonnement direct op het station worden gekocht. Overige abonnementen kunnen nog niet worden gekocht op het station, maar alleen via internet en NS Klantenservice.

Reageer