beantwoord

Wat is het beste?

• 13 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 171 Bekeken

Beste NS,

Ik ben mijn abbonement even onder de loep aan het nemen. Op dit moment heb ik een "traject vrij kaart" voor 166 euro per maand voor het traject Wezep- Harderwijk. Ik las over een een "Dal vrij" abbonement. Als ik het goed begrijp kan ik met dit abbonement, als ik incheck in de daluren vrij reizen, op elk traject? Ik check in de morgen altijd om 06:15 uur in om vanuit Wezep naar Harderwijk te gaan, de trein vertrekt om 06:28 uur. In Harderwijk check ik dan weer om 06:50 uur uit (treinreis van 20 minuten). En in de middag check ik weer in om 13:00 uur, om weer terug te gaan naar Wezep. Ik begrijp dat ik dan in de daluren incheck en dus gebruik kan maken van een Dal vrij abbonement? Dat lijkt mij goedkoper dan de 166 euro die ik nu per maand betaal. Op dit moment kost een Dal vrij abbonement maar 105 euro. Scheelt weer 61 euro per maand.

Graag hoor ik van u of ik dit juist heb begrepen!

Met vriendelijke groet,

Jeroen de Vries
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 13 augustus 2019, 09:06

Wat u zegt klopt helemaal. Met een Dal Vrij abonnement mag u de door u genoemde reizen maken omdat in beide gevallen wordt ingecheckt in de daluren. Met als leuk extraatje erbij dat Dal Vrij overal naartoe geldig is door heel Nederland. In het weekend mag u zelfs de gehele dag vrij reizen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge
Wat u zegt klopt helemaal. Met een Dal Vrij abonnement mag u de door u genoemde reizen maken omdat in beide gevallen wordt ingecheckt in de daluren. Met als leuk extraatje erbij dat Dal Vrij overal naartoe geldig is door heel Nederland. In het weekend mag u zelfs de gehele dag vrij reizen.
GroeneRuiter, kijk, dat is mooi om te weten! Ik ga ook regelmatig naar andere plaatsten in Nederland en dan heb ik nu met mijn huidige abbonemet 40% korting. Dan is dus die bijkomstigheid van vrij reizen, in de dal uren erg handig. Leuk! Dus als ik het goed begrijp, kan ik gewoon gratis reizen vanaf 06:28 uur vanuit Wezep omdat ik al incheck om 06:15 uur?

groetjes Jeroen de Vries
Klopt het gaat om het moment van inchecken. De grens is zelfs 6:34:59. Dus zolang je maar voor 6:34:59 incheck (en dan binnen 35 minuten gaat reizen) reis je gratis op basis van je dal Vrij.
Klopt het gaat om het moment van inchecken. De grens is zelfs 6:34:59. Dus zolang je maar voor 6:34:59 incheck (en dan binnen 35 minuten gaat reizen) reis je gratis op basis van je dal Vrij.

Je schrijft dat je dan binnen 35 minuten moet gaan reizen. Maar stel dat de trein in de dienstregeling een half vertraagt is? En de trein komt pas om 07:00 uur of misschien om 07:30 uur en je hebt ingecheckt om 06:15 uur. Is dit toch overmacht? Ik begrijp best dat het niet goed is om om 06:15 in te checken en pas terug te komen voor je reis, die pas om 08:00 uur begint.

groetjes Jeroen.
Badge +3
In artikel 9.2 van de Productvoorwaarden Abonnementen Consumenten staat: "U krijgt alleen korting als u incheckt tijdens de uren waarop u korting geniet en u binnen 30 minuten nadat u heeft ingecheckt de reis waarvoor u heeft ingecheckt start, tenzij dit door een vertraging van het betreffende vervoermiddel niet mogelijk is."

Bij een vertrek later dan 30 minuten na inchecken buiten uw schuld om is er dus geen probleem.

Reageer