beantwoord

Wat is het juiste tarief

  • 6 January 2023
  • 30 reacties
  • 723 Bekeken

Reputatie 1

Klacht Volgens tarievenlijst 2023 van NS staat op pagina 4 dat een Dalvrij abonnement voor 65+ en 1e klas EUR 87,95 kost. Als ik via mijn eigen NS account mijn Flexibele basis tarief wijzigt in Dalvrij voor 65+ op basis van 1e klas komt er een bedrag van EUR 89,95 uit. Een verschil van Eur 2 per maand. Graag dit verschil oplossen.

Via de helpdesk kom ik geen stap verder en weten dit niet op te lossen: te weinig kennis. Gissteren zelfs 2 uur aan de telefoon gezeten zonder rfesultaat

icon

Beste antwoord door Erryt NS 24 January 2023, 18:46

Bekijk origineel

30 reacties

Goedemiddag Herman51 en welkom bij de NS Community.

Het spijt me om te lezen dat de werkelijke prijs niet overeen komt met de aangekondigde prijs. Ik vrees echter dat je via de Community niet anders geholpen kan worden dan via onze Klantenservice. De Community zelf heeft sowieso geen toegang tot jouw klantgegevens, en Moderators kunnen niets meer dan onze collega's.

Ik ga ervan uit dat mijn collega's op zijn minst een vraag hebben uitgesteld om te controleren waar dit verschil vandaan komt? Wat is er precies besproken?

Reputatie 7
Badge +3

Even een test bestelling gedaan en inderdaad komt daar als prijs €89,95 te staan voor een 1e klas Dal Vrij abonnement met 65+ korting. Volgens de tarievenlijst 2023 zou dit €87,95 zijn. 

 

 

Bij een 2e klas Dal Vrij abonnement komt de prijs wel overeen met wat in de tarievenlijst staat. 

Reputatie 1

Beste Stijn,

Zowel dinsdag (ruim een half uur), alsmede gisteren (2 uur) heb ik contact gehad met Klantenservice. Steeds vraag ik een ontvangstbewijs van de klacht nadat ik merkte dat de Klantenservice er niet uit komt. Daar wordt vaag over gedaan. Het lijkt of de Klantenservice niet weet hoe dat geregistreerd moet worden. Hoe kan de klacht dan wel geregistreerd worden. We zien duidelijk een  verschil van EUR 2 ten nadele van mij. Ik hoop nu echt op een oplossing

Ik heb het uitgezet, Herman51. Ik kom er zo snel mogelijk op terug waarom dit het geval is en of dit gecorrigeerd zal worden.

Reputatie 7
Badge +3

Er zal ergens iets gecorrigeerd moeten worden, de tarievenlijst 2023 geeft een prijs van €87,95 en als je wilt bestellen krijg je een prijs te zien van €89,95. Eén van de 2 is dan niet juist en zal gecorrigeerd moeten worden. 

Reputatie 1

Ik wacht de reactie van NS af.

Badge +3

Voorheen verschilde de leeftijdskorting bij Dal Vrij een paar euro tussen 1e en 2e klas (62 resp. 60 euro korting in 2021), zie dit topic 

Maar goed, in dit geval klopt de tarievenlijst dus niet. Voor 2e klas krijg je 65 euro leeftijdskorting en voor 1e klas 70 euro, terwijl dat volgens de tabel 72 euro zou zijn? Lijkt me nogal royaal…

Reputatie 1

Helaas nog geen reactie op mijn klacht inzake tarief Dalvrij 65+ 1e klas. Ook nog geen reactie van Erryt NS

Reputatie 7
Badge

Voorheen verschilde de leeftijdskorting bij Dal Vrij een paar euro tussen 1e en 2e klas (62 resp. 60 euro korting in 2021), zie dit topic 

Maar goed, in dit geval klopt de tarievenlijst dus niet. Voor 2e klas krijg je 65 euro leeftijdskorting en voor 1e klas 70 euro, terwijl dat volgens de tabel 72 euro zou zijn? Lijkt me nogal royaal…

Kan zijn. Maar zo lang dan de tarievenlijst niet is aangepast, zal NS het tarief uit die lijst moeten toepassen.

87.95 zou het moeten zijn:

 

Badge +3

Oke, men is dus nogal royaal door 72 euro leeftijdkorting te verlenen op 1e klas terwijl het voor 2e klas ‘slechts’ 65 euro is. In 2021 was das nog 62 resp. 60 euro, dus een veel kleiner verschil.

Aan de andere kant zou de prijs van € 73,30 naar € 89,95 wel een verhoging van 22,7% zijn, dus misschien heeft men die iets proberen te dempen (tot 20%) door die 2 euro extra korting te geven?

Maar ja, dan moet je die wel krijgen… 🤣

Reputatie 1

Hoe staat het met mijn klacht NS over tariefverschil bij Dalvri Flex abonnement 1e klasse. voor 65+(zie bovenstaand)

Ik hoor maar niets. Wanneer krijg ik wat te horen?

Mijn collega Erryt is hiermee bezig. Zodra hij meer weet krijg je dit uiteraard zo snel mogelijk te horen via dit topic.

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat niet alleen om Herman51. Op Twitter was er gister ook iemand die al een Dal Vrij 1e klas voor 65+ had en deze maand gewoon een rekening van €89,95 krijgt ondanks dat de tarievenlijst €87,95 aangeeft.

Ik vind het eerlijk gezegd schandalig dat NS een hogere prijs factureert dan in de eigen tarievenlijst staat.  

Ik ben er nog mee bezig en zal zo snel mogelijk een reactie plaatsen als ik meer weet.

Badge +3

Zal om (onder andere) deze gaan op Twitter https://twitter.com/roos_panis/status/1613230656892375040

Ik hoop van harte dat mensen die € 89,95 gefactureerd hebben gekregen daar gewoon alsnog € 2,00 van terug krijgen op hun volgende Flex factuur? 🤔

Badge +3

Hier gaat het dus mis

En 

Volgens de voorwaarden (en tabel van @Henk_NL) moet dat dus geen 70 maar 72 euro zijn.

Dat het 20% (zonder die extra korting zelfs 22,7% ) in prijs verhoogd is blijft wel een dingetje natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Gewoon simpel volgens de op de NS webite gepubliceerde tarievenlijst moet dat abonnement €87,95 kosten.

Als NS zich al niet eens kan houden aan de eigen tarievenlijst is het toch wel triest gesteld. Nog triester is het als een klant (zoals nu Herman51) hierover contact opneemt met de klantenservice en geen stap verder komt, dat zo'n klantenservice medewerker niet even denkt dat er iets niet klopt en dit doorspeelt. Hopelijk kan Stijn wel wat bereiken want het kan toch gewoon niet dat NS een hogere prijs hanteert dan wat in de tarievenlijst staat? 

Of is het tegenwoordig zo moeilijk om aan bekwaam personeel te komen dat dit soort fouten kunnen gebeuren? Het jaar begon ook al zo leuk dat de prijs van de Jongerendagkaart verkeerd stond in de app waardoor deze tickets niet gekocht konden worden. 

 

 

Badge +3

Dat van de Jongeren Dagkaart (die zogenaamd exclusief via de app te koop zou zijn) was tenminste binnen een dag opgelost.

Nu dit nog, dus 2 euro terug voor iedereen die onterecht € 89,95 heeft betaald. 😥

Ja maar… AVG en zo?! NEE, het zijn zonder uitzondering NS Flex klanten die je gewoon mag compenseren.

Graag 2 euro (en volgende factuur correct) want zo staat het in de tabellen en voorwaarden

Wat het (bestel)systeem ervan maakt is niet mijn/uw/jouw probleem!

Misschien nog excuses, zou de NS sieren om dat een keer te doen. Bij andere vervoerders (ook al is NS Flex geheel schuldig!) doet men dat wel 😴

Reputatie 1

Ik ben het eens met Momo. Vreemd dat alles zo lang duurt en dat je aan Klantenservice niets hebt: niet voldoende kennis. Ik snap ook niet dat je geen gewone klachtenafdeling hebt bij de NS. Alles loopt via Klantenservice, maar zij kunnen je niet doorverbinden. Telefonisch contact met de juiste afdeling is bij de NS niet mogelijk. Een ontvangstbevestiging van de klachtenafdeling heb ik ook niet gehad met een klachtennummer. Daarin kan men ook aangeven wat de doorlooptijd van de klacht is. Dan weet je tenminste wat.Nu duurt alles heel lang. Ik ben wel blij dat Erryt zich erin gaat verdiepen. Liefst heb ik telefonisch contact en hoop op een snelle terugkoppeling

Badge +3

Daarin kan men ook aangeven wat de doorlooptijd van de klacht is. Dan weet je tenminste wat.Nu duurt alles heel lang. Ik ben wel blij dat Erryt zich erin gaat verdiepen. Liefst heb ik telefonisch contact en hoop op een snelle terugkoppeling

Ga er gerust vanuit dat klanten -zolang de tarieftabellen niet aangepast worden*- gewoon gecompenseerd gaan worden met 2 euro per maand.

* ook al zal er vast ergens staan ‘druk- en zetfouten voorbehouden’, de (interne) tabel is overduidelijk over het bedrag van € 87,95

Edit: precies dat staat er dus ook op de laatste pagina van ns.nl/tarieven

In de VS noemen ze dat ‘truth in advertising’, dus als er op het schap in een winkel staat dat een product $ 7,99 kost en je bij de kassa vervolgens $ 9,99 moet afrekenen heb je gewoon recht op $2,00 terug.

Als er in een reclamefolder of website een overduidelijk foute prijs (druk/zetfout) staat wordt het een ander verhaal (ook al valt dat soms wel te winnen), maar dat is hier niet aan de orde.

We wachten de reactie van @Erryt NS natuurlijk in spanning af.

Ik hoop dinsdag met het antwoord te komen.

Reputatie 1

Helaas heb ik dinsdag 17 januari geen reactie ontvangen van Erryt NS. Helaas is mij ook niet meegedeeld het waarom en wanneer ik verder iets kan vernemen. Elke keer moet ik er zelf achteraan gaan over mijn klacht. Van wie krijg ik nou eens een duidelijke communicatie en wie heeft mijn dossier in beheer? Het gaat nog steeds over het prijsverschil van EUR 2 per maand. Na meer dan 2 uur aan de telefoon gezeten te hebben en vele mails nog steeds geen resultaat of goede communicatie. 

 

Ik heb nog geen antwoord mogen vernemen en heb een reminder gestuurd. Ik geef zo snel mogelijk een update. Er is niet een specifieke collega van mij die jouw dossier in beheer heeft.

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap niet dat er überhaupt iets uitgezocht zou moeten worden. “Waar het verschil vandaan komt”, “waarom dit het geval is” is allemaal totaal niet interessant. NS adverteert prijs X en factureert prijs Y. Dat is gewoon simpelweg verboden en klanten die teveel betalen moeten gewoon gecorrigeerd worden. En niet pas als ze zelf aan de bel trekken. Echt, wat een aanfluiting weer.

Reageer