beantwoord

Wat is het meest voordelig voor mij?

• 11 september 2015
  • 7 reacties
  • 213 Bekeken

Hallo,

Ik moet het komende halfjaar 3x per week een vast traject afleggen en aangezien ik nu geen studenten-OV heb (geen officiële studie) kost mij dit 15 euro per dag. Dit vind ik best veel, en ik ben benieuwd wat het meest voordelig voor mij is.

Ik moet 's ochtends om 8:15 vertrekken met de bus en 9:00 de trein en 's avonds gaat het om de trein van 17:30 of 18:00 (en daarna de bus)

Kan iemand mij vertellen wat het meest voordelig/de beste optie is?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Dennis 12 september 2015, 21:37

Dus € 2,90 voor de bus en € 4,60 voor de trein, dus Dal Voordeel van € 50 per jaar is voor het halve jaar ruimschoots lonend voor steeds 's morgens 40% korting voor de trein.

Altijd Voordeel kost in totaal voor de 6 maanden € 100 meer, dat is € 4 per week voor 's middags 20% korting voor de trein, dus niet lonend.
Bekijk origineel

7 reacties

Het voordeligst is zeer waarschijnlijk een Voordeelurenabonnement, omdat u wel de ochtendspits, maar niet de avondspits mijdt, maar helaas kunt u daar geen gebruik van maken als u er nog geen heeft. In plaats daarvan komt u waarschijnlijk op een Traject Vrij abonnement uit. (Waarmee NS effectief bereikt dat ze u niet stimuleren om de ochtendspits te blijven mijden.)
Reputatie 6
Badge +2
In plaats daarvan komt u waarschijnlijk op een Traject Vrij abonnement uit.
Niet bij 3x per week reizen.

Dal Voordeel lijkt me het beste. Het hangt er ook vanaf welk deel van de € 15 voor de trein zijn, en of om 18:30 terug gaan een optie is.
Badge +3
Voor een goed advies moet u meer informatie geven over welke trajecten u wilt afleggen, zowel over het deel per trein als het deel per bus. De abonnementen die hierboven genoemd worden, gelden alleen voor de trein.
Reputatie 7
Badge +3
Je zou ook kunnen denken aan een Altijd Voordeel abonnement. Wanneer je de trein meestal neemt gedurende de spits dan heb je niet zo veel aan een Dalvoordeel. Met Altijd Voordeel reis je gedurende de spits met 20% korting en in de daluren met 40%. Maar een Altijd Voordeel kost wel meer dan een Dalvoordeelabonnement. Altijd Voordeel kost €25 als maandabonnement. Bij dit abonnement is het ook mogelijk een OV Voordeel abonnement van €11 per maand af te sluiten waarmee je 20% korting krijgt bij alle bus-, tram- en metrovervoerders.
Afhankelijk van hoeveel je nog per bus aflegt zou dit goedkoper kunnen zijn dan een apart busabonnement.
Hallo,

Het gaat hierbij om het treintraject Nijmegen CS - Arnhem Presikhaaf en bustraject Nijmegen CS - Overasselt.
Ik zal de bus om 8:15 moeten hebben 's ochtends en om 9:03 de trein (dit geeft 9292.nl aan) en op de terugweg zal het de trein van 18:00 zijn waarschijnlijk (er wordt aangegeven dat het programma 17:45 stopt, maar dit kan variëren op flexibele dagen die zijn ingeroosterd (en kan dus ook eerder zijn))

Ik heb hiervoor nog nooit met de trein hoeven reizen dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Dus € 2,90 voor de bus en € 4,60 voor de trein, dus Dal Voordeel van € 50 per jaar is voor het halve jaar ruimschoots lonend voor steeds 's morgens 40% korting voor de trein.

Altijd Voordeel kost in totaal voor de 6 maanden € 100 meer, dat is € 4 per week voor 's middags 20% korting voor de trein, dus niet lonend.
Ah oke! Ik heb vandaag nog een beetje zitten kijken en het maakt inderdaad niet veel uit (misschien nog duurder), maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd 😉 bedankt voor jullie hulp 🙂

Reageer