beantwoord

Wat moet ik doen bij onterecht oplopen van de schulden van een studenten reisproduct?

• 12 december 2016
  • 5 reacties
  • 429 Bekeken

In de maand augustus kon ik mijn persoonlijke studenten ov niet meer gebruiken en er ook geen geld meer opzetten, bij het inchecken gaf het bij de incheck paal aan: studenten ov verlopen. Hierdoor ging ik ervan uit dat de kaart automatisch is stopgezet, sinds ik hem niet meer kon gebruiken. Eind augustus heb ik een Dal voordeel abonnement afgesloten bij de NS. Hiervoor heb ik mijn oude studenten ov chipkaart moeten opsturen naar de NS om beschikking te krijgen over een nieuwe kaart met daarop mijn Dal voordeel abonnement. Ik heb geen beschikking meer over mijn oude kaart en kon mijn studenten reisproduct hierdoor niet stopzetten. Ik heb in de maand November een bezwaarschrift over dit voorgevallen probleem geschreven. Hierover kreeg ik in de maand december berichtgeving dat het ook mogelijk was om mijn studenten reisproduct via een online link stop te zetten. Ik heb dit toen direct gedaan, maar mijn schulden zijn opgelopen tot en met de maand december. Ik heb inmiddels van duo een betaalverzoek gekregen om mijn studenten reisproduct schulden voor 31 december te betalen, terwijl het antwoord termijn van het bezwaarschrift nog loopt tot uiterlijk 31 januari.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 15 december 2016, 10:41

Ik heb inmiddels van Sandra begrepen dat zij de kaart waarop het studentenproduct stond zelf naar ons heeft opgestuurd, omdat deze verlopen was.

Met de oude kaart is tot en met 13.08.2016 gereisd met het studentenproduct. De kaart is op 18.08.2016 verlopen. Hierop heeft geen NS-abonnement gestaan. Deze kaart is ook nooit eigendom geweest van NS, maar van Translink.

Hoewel ik me goed kan voorstellen dat je baalt, kan NS er niet aansprakelijk voor worden gehouden dat je niet tijdig jouw Studentenreisrecht hebt stopgezet. Dit is namelijk de verantwoordelijkheid van de kaarthouder: jij hebt een overeenkomst met DUO afgesloten. Ik kan dus helaas niets voor je betekenen, maar wellicht kan DUO dat (uit coulance) wel.
Bekijk origineel

5 reacties

ik heb een abonnement voor Keuzedagen 1e klas, kosten 49,50 per jaar. Daar maak ik gebruik van.
Ik krijg daarbovenop een bedrag aan Voordeelurenabonnement 1e klas van 62,50 per jaar.
Om dat laatste abonn. heb ik nooit gevraagd.
Hoe zit dat nu?
Reputatie 7
Badge +3
Keuzedagen zijn alleen beschikbaar bij een Voordeelurenabonnement (of Dalvoordeel of Altijd Voordeel). U kunt dus niet alleen een Keuzedagen abonnement afsluiten zonder een Voordeelurenabonnement.
Reputatie 7
Badge +3
Hoezo topic-kaap? :)

@sandra_zomer U kunt denk ik het beste even contact opnemen met de klantenservice, wellicht dat zij iets voor u kunnen betekenen. U kunt ook even wachten tot een NS-medewerker hier reageert.

@christve Als u een bedrag moet betalen voor een Voordeelurenabonnement, dan heeft u dat abonnement waarschijnlijk al jaren. Het is namelijk al jaren niet meer verkrijgbaar, maar wordt nog wel verlengd voor mensen die het al hebben.
Zoals Momo al zei, zijn Keuzedagen altijd gecombineerd met een VDU, Dal Voordeel (de nieuwe versie van het VDU) of Altijd Voordeel.
Hoi Sandra, en welkom.

Ik vind het vreemd dat je jouw kaart moest opsturen naar ons. Zou je mij jouw gegevens willen sturen via een privébericht? Dit stuur je door op mijn naam en 'Stuur bericht' te klikken.
Ik heb inmiddels van Sandra begrepen dat zij de kaart waarop het studentenproduct stond zelf naar ons heeft opgestuurd, omdat deze verlopen was.

Met de oude kaart is tot en met 13.08.2016 gereisd met het studentenproduct. De kaart is op 18.08.2016 verlopen. Hierop heeft geen NS-abonnement gestaan. Deze kaart is ook nooit eigendom geweest van NS, maar van Translink.

Hoewel ik me goed kan voorstellen dat je baalt, kan NS er niet aansprakelijk voor worden gehouden dat je niet tijdig jouw Studentenreisrecht hebt stopgezet. Dit is namelijk de verantwoordelijkheid van de kaarthouder: jij hebt een overeenkomst met DUO afgesloten. Ik kan dus helaas niets voor je betekenen, maar wellicht kan DUO dat (uit coulance) wel.

Reageer