Wat vinden jullie van NS?

• 20 september 2018
  • 10 reacties
  • 282 Bekeken

Het is toch **** van de zotte dat je voor een treinreis van Dordrecht naar Groningen goedkoper uit ben dan van Dordrecht naar Rotterdam??? Nee voor rijke lui niet, maar voor de mensen die het niet zo breed hebben wel, altijd zijn zij (ja ik ook ja) de dupe.

Ik heb een 40% korting al een jaar of 5. Dit haal je er jaarlijks zo uit. Alleen korte reizen? Nee! Want je moet altijd 10 euro op je OV hebben. Voor een rit die voor mij maar 3,40 kost?

Ja meneer u kunt er voor kiezen een E-ticket aan te schaffen. Zo maakt u niet gebruik van het OV en hoeft u dus geen 10 euro op de kaart te hebben staan. Wil je een E-ticket gaan kopen.....5,40!! Geen korting, wat is dit voor ****???

Ik verleng mijn kaart niet meer, ik ga ook niet meer met het OV reizen zelfs de bus is goedkoper met een kaartje pinnen in de bus dan met het OV in en uit checken!!!!

#banhetOV

10 reacties

Bij mij kost een kaartje Dordrecht-Groningen toch echt meer dan naar Rotterdam en de 10 euro saldo kan je op elk moment van je kaart halen maar ook gewoon voor de volgende reis houden.

Hoe doet u dat met de bus ? Daar moet ook borg betaald worden.
Reputatie 7
Badge +3
Ik raad u aan om eens naar NS Flex te kijken. U hoeft dan geen borg meer van €10 op uw kaart te hebben.
https://www.ns.nl/flex/

Overigens bent u de borg nooit kwijt. Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is dat het geld niet voor iets anders gebruikt kan worden.
Reputatie 7
Badge
Let op je taalgebruik,. Meer ga ik niet zeggen.
NS is top !

E ticket, ov op saldo, ov op rekening (flex). Voor ieder wat wils, aan jou de keus.

Bovendien kun je hier je ei kwijt en gratis advies krijgen van moderators en medereizigers.

#langlevehetOV.
Reputatie 7
Heb veel waardering voor NS, ook al gaat het niet altijd perfect. We kunnen goed klagen. Maar Nederland met zijn NS (en overige vervoerbedrijven) is bijzonder goed en prettig geregeld vergeleken bij andere Europese landen. Kijk maar eens naar de minimale dienstregelingen, het vervoerscomfort, de lange rijen voor onhandige automaten en ticketbalies, totaal ontbrekende of verouderde info, vertragingen van gerust een uur en verpauperde stations in Zuid-Europa in met name het regionale snel- en stoptreinvervoer. Als ik dat weer eens aan den lijve ondervind in Italië, ben ik maar wat blij met de chipkaart met minimum 10 euro saldo, de hoge frequentie en moderne treinen bij ons... Dan hebben we niets te klagen!
Reputatie 7
Badge
Heb veel waardering voor NS, ook al gaat het niet altijd perfect. We kunnen goed klagen. Maar Nederland met zijn NS (en overige vervoerbedrijven) is bijzonder goed en prettig geregeld vergeleken bij andere Europese landen. Kijk maar eens naar de minimale dienstregelingen, het vervoerscomfort, de lange rijen voor onhandige automaten en ticketbalies, totaal ontbrekende of verouderde info, vertragingen van gerust een uur en verpauperde stations in Zuid-Europa in met name het regionale snel- en stoptreinvervoer. Als ik dat weer eens aan den lijve ondervind in Italië, ben ik maar wat blij met de chipkaart met minimum 10 euro saldo, de hoge frequentie en moderne treinen bij ons... Dan hebben we niets te klagen!
Uhm....dan heb je het zeker over de Zuid-Europese landen? Het noorden van Europa doet het ook vrij goed hoor.
Ik ben wel eens in Zweden geweest en daar was het openbaar vervoer bus Metro perfect geregeld.
Ik weet niet hoe ze het deden....maar er was nooit een vertraging of uitval...helemaal niks. Zelf als het heel erg gesneeuwd had...of het Vriesde heel erg. Dan reed alles gewoon alsof er niks aan de hand was. En altijd netjes op tijd.

Tuurlijk doet Nederland het verder ook niet heel slecht hoor ofzo. Maar het kan beter.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb een 40% korting al een jaar of 5. Dit haal je er jaarlijks zo uit. Alleen korte reizen? Nee! Want je moet altijd 10 euro op je OV hebben. Voor een rit die voor mij maar 3,40 kost?

Hiervoor is NS Flex geintroduceerd. Dan is er geen saldo noodzakelijk.
Reputatie 7

Uhm....dan heb je het zeker over de Zuid-Europese landen? Het noorden van Europa doet het ook vrij goed hoor.
Ik ben wel eens in Zweden geweest en daar was het openbaar vervoer bus Metro perfect geregeld.
Ik weet niet hoe ze het deden....maar er was nooit een vertraging of uitval...helemaal niks. Zelf als het heel erg gesneeuwd had...of het Vriesde heel erg. Dan reed alles gewoon alsof er niks aan de hand was. En altijd netjes op tijd.

Tuurlijk doet Nederland het verder ook niet heel slecht hoor ofzo. Maar het kan beter.

Ik heb het inderdaad over Zuid-Europa, in dit geval Italië, het zuidelijke gedeelte. Noord-Europa is een heel ander verhaal. Het is weleens goed om een en ander in Nederland in perspectief te zetten. Natuurlijk kan het altijd beter, maar wij hebben een heel goed geregeld en modern systeem. Ik zou niet willen ruilen met Zuid-Europa.
Welkom bij de NS Community @Fabghanistan.

Je bent vrij om kritiek te uiten op onze Community, ook daar is hij voor, en om ervaringen te delen en discussies te voeren met andere gebruikers. Ik wil je echter wel attenderen op onze Huisregels. Als je ergens ontevreden over bent is dat je goed recht, maar ik zou het waarderen als je dat zonder gescheld zou willen doen.

Ik heb een aantal woorden uit je oorspronkelijke bericht verwijderd. Ik hoop dit niet nogmaals te hoeven doen.

Inhoudelijk zie ik dat andere gebruikers je al advies hebben gegeven.
Reputatie 7
Badge

Ik heb het inderdaad over Zuid-Europa, in dit geval Italië, het zuidelijke gedeelte. Noord-Europa is een heel ander verhaal. Het is weleens goed om een en ander in Nederland in perspectief te zetten. Natuurlijk kan het altijd beter, maar wij hebben een heel goed geregeld en modern systeem. Ik zou niet willen ruilen met Zuid-Europa.

Nee ik ook niet. Zuid-Europa is gewoon een zooitje wat betreft openbaar vervoer.

Reageer