beantwoord

Weekabo tijdelijk stopgezet

• 27 januari 2018
  • 4 reacties
  • 171 Bekeken

Hallo, ik heb een vraag.

Mijn studentenreisproduct weekabonnement had eigenlijk vorig jaar september moet stoppen maar ik heb hem gepauzeerd van januari 2017 t/m augustus 2017.
Afgelopen september 2017 heb ik alles weer hervat.

Ik had zelf verwacht dat ik dan t/m maart 2018 nog OV-recht zou hebben, maar in een brief over "Studiefinanciering in 2018" (van DUO) staat dat ik t/m 30 april nog recht heb.
Klopt dit wel? Krijg ik dan dus gewoon een maandje extra?

Ik had het namelijk zelf als volgt berekend:
vanaf 1 september 2017 nog 8 maanden minus 1 maand omdat het Weekabonnement niet bruikbaar is van midden juli t/m midden augustus.

Alvast bedankt en groetjes
icon

Beste antwoord door Tochjo 27 januari 2018, 21:27

U hebt het abonnement acht maanden stopgezet, dus u krijgt nu aan het eind acht maanden erbij. U noemt het studentenreisproduct niet bruikbaar van midden juli tot en met midden augustus. Het geeft dan geen recht op vrij reizen, maar wel recht op reizen met 40 procent korting en is dus in die zin gewoon bruikbaar. Die maand telt dus ook mee.

Overigens is dit het forum van NS en bent u met vragen over het studentenreisproduct, dat niet van NS is, hier eigenlijk niet aan het goede adres. In het vervolg kunt u het beste direct contact opnemen met DUO.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
U hebt het abonnement acht maanden stopgezet, dus u krijgt nu aan het eind acht maanden erbij. U noemt het studentenreisproduct niet bruikbaar van midden juli tot en met midden augustus. Het geeft dan geen recht op vrij reizen, maar wel recht op reizen met 40 procent korting en is dus in die zin gewoon bruikbaar. Die maand telt dus ook mee.

Overigens is dit het forum van NS en bent u met vragen over het studentenreisproduct, dat niet van NS is, hier eigenlijk niet aan het goede adres. In het vervolg kunt u het beste direct contact opnemen met DUO.

Bedankt voor het snelle antwoord, top! 🙂 En sorry dat ik hier aan kwam kloppen ipv bij DUO!

Lees ik dan goed dat ik in april inderdaad gewoon nog vrij kan reizen doordeweeks? Of heb ik in april dan 40% korting?
Badge +3
De geldigheid is in april voor u niet anders dan voor andere studenten. Vrij reizen op werkdagen en met korting reizen in het weekend en op feestdagen dus.
De geldigheid is in april voor u niet anders dan voor andere studenten. Vrij reizen op werkdagen en met korting reizen in het weekend en op feestdagen dus.

Dat is goed nieuws, prachtig! Nogmaals heel erg bedankt Tochjo.

Reageer