beantwoord

Weekend vrij 1e klas reizen met 2e klas abonnement

• 21 september 2019
  • 45 reacties
  • 1277 Bekeken

Toon eerste bericht

45 reacties

Reputatie 4
En het lijkt mij stug dat je dan na 18:30 uur op vrijdag ineens op saldo reist in plaats van met Weekend Vrij. Jij hebt de foto niet die Jouke NS nodig heeft om het verder door te zetten en ik zie het probleem eigenlijk niet. Je mag mijn antwoord onzin vinden, maar ik probeer alleen maar te helpen. Ik zou eigenlijk voor willen stellen dat als je eens in de gelegenheid komt en op vrijdagavond in de eerste klas wil reizen, je het ophaalt bij de automaat. Kost het jou (alleen johnnyvtz1990) meer dan 9,- euro, dan betaal ik je dat verschil terug. Dan hebben we dan ook iets om door te zetten.

Ik wijs je verder graag nog op een van onze huisregels: "Wees respectvol naar de moderators en de andere gebruikers."

Je vertelt wel onzin, want het kan nooit zo zijn dat je eerst een product moet ophalen en daarna 9 euro zou moeten betalen. Is bij saldo opladen, fiets, hond, 1e klas weekend toeslag en andere producten ook niet het geval.

Het lijkt mij ook stug dat je dan op saldo moet reizen. Ik denk dat het wat gecompliceerder ligt. Als ik op vrijdag vanuit mijn woonplaats de trein van 18.30 zou willen nemen dan moet ik voor die tijd dat 1e klas product erop zetten. Aangezien de daluren pas ingaan vanaf 18.30 zou ik pas vanaf dan de 1e klas toeslag er kunnen opzetten. Dat lijkt mij stug.
Badge +3
Bij Dal Vrij en Altijd Vrij is de 1e klas upgrade voor een vaste prijs (spits €25, dal €9, weekend €5) altijd beschikbaar, en reken je inderdaad af bij de automaat (PIN, creditkaart of muntgeld), waarna je hem op je kaart zet. Uiteraard kan dit op elk moment van de dag, en hoef je niet tot na 18:30 te wachten.

Bij Weekend Vrij ontbreekt dus blijkbaar de optie op vrijdag(avond) voor €9, maar op zaterdag en zondag is de €5 optie er wél.

Dit gaat uiteraard over een klassiek abonnement, bij Flex werkt het totaal anders.
Reputatie 4
Bij Dal Vrij en Altijd Vrij is de 1e klas upgrade voor een vaste prijs (spits €25, dal €9, weekend €5) altijd beschikbaar, en reken je inderdaad af bij de automaat (PIN, creditkaart of muntgeld), waarna je hem op je kaart zet. Uiteraard kan dit op elk moment van de dag, en hoef je niet tot na 18:30 te wachten.

Bij Weekend Vrij ontbreekt dus blijkbaar de optie op vrijdag(avond) voor €9, maar op zaterdag en zondag is de €5 optie er wél.

Dit gaat uiteraard over een klassiek abonnement, bij Flex werkt het totaal anders.

Klopt precies dat die optie ontbreekt. Ik kan er slecht tegen als mensen hier beweren dat dit wel zo is.
Indien het niet klopt zullen we dat bevestigen. Jouke is dit momenteel aan het uitzoeken.
Badge +3
@johnnyvtz1990 bedankt voor je privébericht (met wat achtergrond over je persoonlijke omstandigheden).

Ik snap het, en ben weliswaar 'medewerker' van de Community' maar helaas geen NS.

Ik wilde privé reageren, maar krijg de melding 'Dit communitylid ontvangt alleen berichten van mensen die hij/zij volgt'. Dat kan je wijzigen bij Instellingen.

Maar bij deze (openbaar) mijn waardering en hopen dat er snel een antwoord komt natuurlijk!
Hoewel ik Robert B erg hoog heb zitten als SuperUser heeft hij het hier echt fout, Johnnyvtz1990. Ik heb je vraag uitgezet en krijg als reactie dat ze graag een foto willen, in combinatie met je gegevens, om het uit te zoeken. Gezien je houding naar andere moderators en je weigering om opgevraagde informatie aan te leveren kan ik je niet helpen. Ik hoop dan ook dat de Klantenservice je wel kan helpen, aangezien je zelf al aangeeft het daar uit te gaan zoeken.
Reputatie 4
Hoewel ik Robert B erg hoog heb zitten als SuperUser heeft hij het hier echt fout, Johnnyvtz1990. Ik heb je vraag uitgezet en krijg als reactie dat ze graag een foto willen, in combinatie met je gegevens, om het uit te zoeken. Gezien je houding naar andere moderators en je weigering om opgevraagde informatie aan te leveren kan ik je niet helpen. Ik hoop dan ook dat de Klantenservice je wel kan helpen, aangezien je zelf al aangeeft het daar uit te gaan zoeken.
Ja dat moet dan maar. Wat je collega's vragen is niet nodig.

Ik vertrouw RobertB meer als jullie en hij heeft het altijd bij het rechte eind.
Badge +3

Hier nog iemand met wat lijkt op hetzelfde. Ik heb hem gevraagd om screenshots te maken bij een (NS) automaat.

Reputatie 4

Is er al wat meer duidelijkheid over deze kwestie?

Wat ik heb begrepen uit zijn laatste reactie heeft Jouke niets verder meer uitgezocht, gezien hij daar niet toe in staat is geweest door het ontbreken van de opgevraagde informatie. Ik ga er dus ook niet van uit dat wij meer duidelijkheid hebben.

Reputatie 4

Wordt er nog is actie ondernomen op mijn vraag.
Hoe kan het dat niemand hier een fatsoenlijk antwoord op weet te geven?
Waarom wordt er verwacht dat iemand dit vrijdags na 18.30 bij een NS kaartautomaat foto's moet nemen ook als het station 10 km van je vandaan ligt?

Ik ga volgend jaar dat weekend vrij abonnement niet meer verlengen. Meer dan 400 euro betalen en niet worden geholpen door deze *** community.

Ik heb navraag gedaan, maar aangezien je geen gegevens kan/wil leveren kunnen wij helaas niets verder doen.

Reputatie 4

Ik heb navraag gedaan, maar aangezien je geen gegevens kan/wil leveren kunnen wij helaas niets verder doen.

Die heb ik toch geleverd in de vorm met wat ik precies te zien kreeg. Waarom dat nou weer foto's moeten zijn.

Ik geloof je precies, maar we zien het toch echt heel graag zelf. Mag ik vragen waarom je niet jouw gegevens samen met een foto wilt aanleveren?

Reputatie 4

Ik geloof je precies, maar we zien het toch echt heel graag zelf. Mag ik vragen waarom je niet jouw gegevens samen met een foto wilt aanleveren?

Aangezien ik niet in de buurt van het station woon en ik op vrijdagavond niet in de gelegenheid ben daar heen te gaan.

Een foto kan ik niet leveren dus, wel verdere gegevens van mijzelf.

Badge +3

De ontwikkelaars hebben het in onderzoek, maar helaas had Edwin @RailRunner15 geen Weekend Vrij kaart om het te testen.

Dat was de reactie via Twitter althans. Hopelijk leest hij hier nog mee en volgt spoedig een update.

Dus@Erryt NS  en@johnnyvtz1990 niet druk over maken, want het is bekend, wordt aan gewerkt en heeft blijkbaar wat tijd nodig (of totaal geen prioriteit, voor de negatievelingen). :joy:

Reputatie 4

De ontwikkelaars hebben het in onderzoek, maar helaas had Edwin @RailRunner15 geen Weekend Vrij kaart om het te testen.

Dat was de reactie via Twitter althans. Hopelijk leest hij hier nog mee en volgt spoedig een update.

Dus@Erryt NS  en@johnnyvtz1990 niet druk over maken, want het is bekend, wordt aan gewerkt en heeft blijkbaar wat tijd nodig (of totaal geen prioriteit, voor de negatievelingen). :joy:

Ho-ho, daar leg je me toch meer in de mond dan wat ik heb gezegd. Ik zou kijken, maar puur vanuit persoonlijke interesse. Productbeheer ligt niet bij de ontwikkelaars, dus @Erryt NS mag zeker blijven navragen.

Ik zou wel graag van de TS willen weten of hij de optie Keuzehulp wel heeft en of deze daar wel in staat. In dat geval mist er alleen een snelkoppeling.

Reputatie 4

Is niet het meest logische antwoord op mijn vraag.

Wanneer men met een 2e klasse weekend vrij abonnement 1e klas wil reizen op vrijdags na 18.30 of op een doordeweekse feestdag, betaalt men het verschil tussen een 2e klas enkele reis met korting en een 1e klas enkele reis met korting.

Een voorbeeld:

De maximale prijs voor een enkele reis 2e klas met korting is 15,90. De maximale prijs voor een enkele reis 1e klas met korting is 26,20. Een verschil van 10,30.

Zou het niet logisch zijn als men het verschil tussen de 1e en 2e klas moet betalen op basis van de kortingsprijs.

Badge +3

Dat is dan wel weer interessant,

Want met Weekend Vrij reis je niet 100% afgekocht op vrijdag (en ontbreekt dus tegenwoodig ook de Klassewissel 2-1 voor €9, direct te betalen). Studenten met een SRP lukt dat volgens mij nog wel.

Maar op zaterdag en zondag kan je die wél kopen bij de automaat voor €5?

Dan zou dat ook op de NS feestdagen moeten gelden.

Overigens ontbreekt ook op de website ns.nl/abonnementen de Keuzehulp ineens (dus de optie “...of help mij kiezen”). Apart :thinking:

Het contactformulier is ook al weg, en reageren op afwijzingsmails voor GTbV schijnt ook al niet meer te kunnen? Dus klantenservice@ns.nl is een no-reply adres tegenwoordig (sinds kort).

Reputatie 4

Dat is dan wel weer interessant,

Want met Weekend Vrij reis je niet 100% afgekocht op vrijdag (en ontbreekt dus tegenwoodig ook de Klassewissel 2-1 voor €9, direct te betalen). Studenten met een SRP lukt dat volgens mij nog wel.

Maar op zaterdag en zondag kan je die wél kopen bij de automaat voor €5?

Dan zou dat ook op de NS feestdagen moeten gelden.
​​​​

Vrijdags na 18.30 reis je toch wel met een afgekocht abonnement?

Reageer